Toon posts:

Pentuim 4 530 3ghz HT Presscott - Overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter

Het grote Intel pentium 4 530 Overklok vraagstuk!

Afbeeldingslocatie: http://www.sachsreport.com/how%20to%20overclock%20nvidia%20video%20card%20coolbits%20overclocked%20case%20mod%20pc%203D%20graphics%20card.jpg
afbeelding komt van google, enkel ter decoratie

In dit forum kun je vragen stellen over het overklokken van je P4, en ga ik één of meer vragen stellen.
Ik zou blij zijn als men mij zou willen helpen

Systeem
Intel Pentium 4 530, Presscott, Hyper Treading, 3 ghz
Asus P5P800 Advanced Ai
Corsair 512 mb ddr, pc3200
Nvidia geforce fx 5700, 256 mb, actief gekoelt
fans: Videokaart, twee chassiskoelers, processor, voeding
voeding: 460 watt, actief gekoelt, afschuwlijk lawaaiig
kast: raam aan de zijkant, leds voor, zijkant en binnenkant.

Overklokken
Voor het overklokken gebruik ik een programma Ai booster, wat ik bij het moederbord kreeg.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/tollenaar/aibooster.PNG
in afbeelding is de cpu al een beetje overgeklokt

In het topic wil ik bespreken hoever je hem kan overklokken met de normale intel koeler, en hoever die stabiel blijft.
Iedereen met ervaringen hiermee kan ze dan hier uitstorten (8>

Ikzelf heb de volgende vraag:
Tot hoever kan ik de cpu overklokken terwijl hij toch nog stabiel blijft, en niet te heet wordt, en hoe heet mag hij maximaal worden?
_/-\o_ aan degene die antwoord weet op deze vragen!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:21:
Ikzelf heb de volgende vraag:
Tot hoever kan ik de cpu overklokken terwijl hij toch nog stabiel blijft, en niet te heet wordt, en hoe heet mag hij maximaal worden?
Dat is per processor verschillend en zal je echt zelf moeten uitvinden, door steeds de fsb met kleine stapjes te vergroten, te stresstesten en daarnaast de temperautuur in de gaten te houden. Overigens raad ik aan om uiteindelijk hardwarematig (in bios) te overclocken ipv softwarematig.

Daarnaast past dit topic beter in het DOC forum, waar het eigenlijk ook niet past omdat
'Hoever kan ik m'n processor overclocken' : Voor overclocken bestaat geen garantie. Overclocken is gewoon een kwestie van proberen.
topics, niet toegestaan zijn, vanwege bovenstaande reden.

Lees ook de volgende DOC faq: Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0, met name het basics gedeelte, en gebruik eventueel google.

Veel plezier met overclocken en een verlaat welkom op GoT :P.

edit:
Nog een linkje voor ervaringen met de boxed intel koeler: [rml][ Cooling] Ervaringen met Intel koelers[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door dev icey op 07-07-2005 10:33 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43
Kijk hier eens: [rml][ OC / Ervaringen] P4/CeleronD Prescott Socket775 OC topic[/rml]

DOC is hier het juiste subforum voor. Tevens is daar ook genoeg over dit onderwerp te vinden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.