[Geforce 6800Y] 400W Zalman niet zwaar genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gisteren heb ik een nieuwe AGP XFX Geforce 6800 Ultra gekocht om mijn oude GF3 te vervangen.

Mijn systeem is een Pentium 3GHz op Asus P4C800 Deluxe met twee Maxtor SATA schijven in RAID-0.

Wanneer ik de kaart in mijn systeem stop en Windows opstart komt er een Nvidia sentinel schermpje in beeld met de mededeling dat de kaart te weinig stroom krijgt en dat ik moet controleren of de Molex connectoren goed zitten en mijn voeding voldoende is.

Ik heb als voeding zowel een Antec Truepower 380W en een Zalman 400W geprobeerd. Alle apparatuur buiten de harde schijven om heb ik losgekoppeld en ik heb iedere mogelijke combinatie van molex connectoren geprobeerd (met het bijgeleverde splittertje, beide een aparte lijn waar niks anders op zit etc.)

Zijn de voedingen die ik geprobeerd heb echt niet zwaar genoeg voor deze combinatie, of zal er iets mis zijn met de kaart?

(oeps, tikfout in titel, Y moet een U zijn)

[ Voor 3% gewijzigd door Longbowh op 07-07-2005 10:19 ]

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:23
hier stond niks zinnig.

[ Voor 70% gewijzigd door _avalanche_ op 07-07-2005 10:23 ]

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:23
ik denk eerder dat er wat met je kaart mis is.
Je hebt de molex echt goed op je Videokaart aangesloten?

edit ahh er ging iets mis met me internet :S

[ Voor 19% gewijzigd door _avalanche_ op 07-07-2005 10:22 ]

• Longbowh
  • Niet online
1300A schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:21:
Je hebt de molex echt goed op je Videokaart aangesloten?
Ja, ze zitten er echt goed in :( Wanneer je de molexen niet aansluit begint hij vreselijk hard te piepen en doet hij verder helemaal niks.

• Longbowh
  • Niet online
Hmm... ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij minimaal 350W voeding nodig had. Nu ik op de onderkant van de doos kijk zie ik ineens als minimum een 480W voeding staan |:(

Met deze informatie ligt het denk ik vrijwel zeker aan de voeding? Nouja... dan maar een nieuwe voeding en heel hard hopen dat het helpt :-)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Longbowh schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:52:
Hmm... ik dacht dat ik ergens gelezen had dat hij minimaal 350W voeding nodig had. Nu ik op de onderkant van de doos kijk zie ik ineens als minimum een 480W voeding staan |:(

Met deze informatie ligt het denk ik vrijwel zeker aan de voeding? Nouja... dan maar een nieuwe voeding en heel hard hopen dat het helpt :-)
als het goed is moet hij zonder overclock op een 350Watt het doen, daar doet mijn GT het ook op, die draaid op 425/1125 dus iets sneller dan ultra, verder heb ik 3.4presscott en 1 HD maar mischien zit het bij de Ultra anders (die heeft in AGP tenslotte ook dubbele molex) denk dat het toch een 480watt proberen word

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Ik heb een amd64 3200+ , 6800GT, dvd player, cd brander en een 60GB HD en ik gebruik een ZM 400watt voeding..is geen enkel probleem.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 23:38
Longbowh schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:18:
Wanneer ik de kaart in mijn systeem stop en Windows opstart komt er een Nvidia sentinel schermpje in beeld met de mededeling dat de kaart te weinig stroom krijgt en dat ik moet controleren of de Molex connectoren goed zitten en mijn voeding voldoende is.
Wanneer krijg je dat schermpje? Of beter, hoe? Zit dat ingebakken in de drivers ofzo?
Ik heb hier nu namelijk een nieuw systeempje geassembleerd met een AMD64 3200+, 6800 Ultra, DVD-brander, DVD-lezer en 200GB SATA-HD. Nu heb ik daar een Zalman ZM400B-APS op aangesloten maar ik zou dus willen weten of deze voeding wel zwaar genoeg is. Ik kan 3DMark05 draaien tegelijkertijd met Prime95 zonder dat het systeem er uit klapt ofzo. Nu heb ik sinds enkele uren plots nogal lage 3DMarks (van meer dan 5500 plots naar 2500) en ik probeer uit te vissen of die voeding inderdaad het probleem is. Maar ik krijg dus geen melding dat de kaart te weinig stroom krijgt... :/

Verwijderd

is de performance van de kaart lager? draai eens 3dmark, en laat rivatuner eens met een grafiekje meegaan, als hij terugschakeld, dan zou ik gewoon de kaart RMA'en

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Longbowh schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:52:

Ik had begrepen dat de voedingseisen zijn bijgestelt naar een 350Wat voeding, dus met alleen mobo, cpu, en videokaart aan een 400W zou ie het zeker moeten doen.

Even ter vergelijking:
Mijn 6800Le gemod & overeclocked draaid nog stabiel op een 280Watt.

Merk je er verder eigenlijk nog iets van, behalve dat je die melding krijgt?
Loopt ie wel eens vast in 3d spellen, of haalt ie extreem lage scores ofzo?
als dat niet zo is kan je het gewoon negeren, en als ie wel problemen geeft dan heb je blijkbaar een brakke kaart gehaald.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 23:38
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:06:
is de performance van de kaart lager? draai eens 3dmark, en laat rivatuner eens met een grafiekje meegaan, als hij terugschakeld, dan zou ik gewoon de kaart RMA'en
Ik heb het nu eens opnieuw geprobeerd en de kaart schakelt gewoon tussen de 400 en de 425 MHz wat dus juist is (2D en 3D). De 3DMark score is nu terug ok: meer dan 5500. Geen idee wat het probleem was maar blijkbaar is het dus niet de voeding. Misschien nog ff wat stress-testen.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 18-07-2005 08:56 ]

Pagina: 1