Toon posts:

RJ45 splitter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn nieuwe huis zijn alle kamers voorzien van telefoon en in de kelder hangt de 'centrale'.
Alle kables zijn echter UTP met RJ45 pluggen. Mooi, handig voor later wellicht, maar niet echt passend in de splitter die mijn provider mee heeft geleverd in het ADSL pakket.

Bestaan er splitters waar je RJ45 pluggen in kunt stoppen? Of moet ik nu de hele rambam van nieuwe stekkertjes voorzien?

HELP!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De hele rambam ? 2 kabeltjes maar, die van je isra, naar je splitter, en die van je splitter naar je centrale.

[ Voor 30% gewijzigd door KillerAce_NL op 07-07-2005 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
De halve rambam dan:-)
Ik doe het liever allemaal via de bekabeling zoals die er nu ligt.
Bestaat er dus niet zoiets als een UTP/RJ45 splitter?

Noem me een leek, maar de RJ45 pluggen zitten vol met (6?) kleuren, die gaan toch nooit allemaal in een RJ-11. Welke wel en welke niet?

Sorry

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kleur maakt niks uit. In Rj11 voor analoog gebruik je toch alleen het middelste paar (staat zelfs in je doe-het-zelf handleiding).
B.t.w. als je maar 6 paren hebt, dan heb je dus ISDN connectors....UTP gebruikt 8 aders (daadwerkelijk 4).

[ Voor 30% gewijzigd door KillerAce_NL op 07-07-2005 10:19 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:16:
Ik doe het liever allemaal via de bekabeling zoals die er nu ligt.
Ik weet niet of je dit zo bedoeld :> , maar je kan dus _niet_ zelf zomaar een leuke plek voor je splitter uitzoeken.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan zijn het er 8 waarschijnlijk. Alles is analoog aangelegd, maar ben nu niet thuis om te tsjekken.

Maar, dus er zijn geen splitters waar rj45 inpast???????????????????

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:21:
[...]

Ik weet niet of je dit zo bedoeld :> , maar je kan dus _niet_ zelf zomaar een leuke plek voor je splitter uitzoeken.
Doe ik ook niet. Ga het splitten op de plek direct voor de eerste vertakking naar de eerste telefoon-aansluiting. Is in de kelder vlak voor de 'centrale doos' :?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Wat je beter kan doen is bij de Gamma een koppelblokje halen (beide kanten RJ45) je doet je RJ45 plug in de ene kant en een RJ11 kabeltje in de andere kant. Ben je klaar zonder het betere knip en plakwerk.

Afbeeldingslocatie: http://www.blueplus.nl/~blueplus/prijslijst/images/art2502.JPG

Een RJ11 plug past nl. wel in een RJ45 gat

[ Voor 26% gewijzigd door Luppie op 07-07-2005 10:26 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Cobra_Lup schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:25:
Wat je beter kan doen is bij de Gamma een koppelblokje halen (beide kanten RJ45) je doet je RJ45 plug in de ene kant en een RJ11 kabeltje in de andere kant. Ben je klaar zonder het betere knip en plakwerk.

[afbeelding]

Een RJ11 plug past nl. wel in een RJ45 gat
_/-\o_ * Rac-On houdt een compleet telefonie/ethernet netwerk draaiende met die dingen :D

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:50

chromeeh

the Gnome

rac-on schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:27:
[...]

_/-\o_ * Rac-On houdt een compleet telefonie/ethernet netwerk draaiende met die dingen :D
Toch geen bedrijfsnetwerk neem ik aan....
Maar goed, het is voor thuis een makkelijke oplossing hoewel ik zelf liever ff snel een paar nieuwe passende stekkertjes had aangeknepen....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:50
Dan maak je toch zelf even een kabeltje met aan de ene kant een RJ45 en aan andere kant een RJ11.

Volgens mij zijn die ook gewoon kant-en-klaar te koop.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
chromeeh schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:34:
[...]

Toch geen bedrijfsnetwerk neem ik aan....
Maar goed, het is voor thuis een makkelijke oplossing hoewel ik zelf liever ff snel een paar nieuwe passende stekkertjes had aangeknepen....
wel een bedrijfsnetwerk, maar m'n uitspraak was mss wat overdreven. het is niet zo dat het hele netwerk hiermee aan elkaar geknupt zit ;) . Het is wel zo dat je imho als netwerkbeheerder niet zonder kunt. Je bent nu eenmaal niet altijd in de luxe positie dat je de tijd hebt om nette kabels te knijpen en zo. Bovendien verander je met deze dingen iedere ethernetkabel in 5 seconden in een patchpunt.
Anyway, voor het omzetten van rj45 naar rj11 werken ze ook erg goed idd, alhoewel ik er altijd voor kies om ze zo snel mogelijk te vervangen door een normale telefoonkabel, waar ik aan 1 kant een rj45 stekkertje op geknepen heb....
Wat ramonp zegt klopt trouwens, dat soort kabeltjes zijn ook te koop..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Pagina: 1