Toon posts:

[XP]Installatie start opnieuw na reboot kopieëren bestanden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste natuurlijk even de boots goed zetten --> CD First. Daarna doe ik CD erin en moet ik op een knop drukken om vanaf cd op te starten, dat doe ik dan en alles gaat goed tot onderstaand screen:

Afbeeldingslocatie: http://www.computerfeeling.nl/Plaatjes/WinXPinstall4.gif

Daarna start de computer opnieuw op en staat er weer: druk op een toets om de computer vanaf cd op te starten. Maar als ik dan op een toets druk dan gebeurd er niets. Ook zag ik ergens staan dat je dan gewoon even moet wachten maar dat helpt ook niet.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

PS. het is een legale xp versie, dus daar kan het niet aan liggen.

Specs:

Shuttle SK83G
AMD 64 3000
1 gb twinmos
200 gb SATA
BenQ DW1620 Pro
Windows XP home (32 bit)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 11:16 ]

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als er komt te staan: 'Over 15 sec wordt de pc opnieuw opgestart'. Dan moet je daarna niet op een toets gaan drukken. Na het opnieuw opstarten moet de hardeschijf geboot worden.

Echter is het op dat moment niet de bedoeling dat de pc opnieuw opstart. Ik heb dit probleem ook eens gehad omdat de cd-speler kaduk was (niet helemaal kapot maar las de cd niet goed).

[ Voor 9% gewijzigd door Edmund op 07-07-2005 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is dat dan wel het probleem: dat de harde schijf niet boot, als ik in de installatie op F6 druk om de SATA drivers te installeren zegt windows dat dit niet nodig is omdat windows als over deze drivers beschikt, echter wil ik dit niet maar ik kan niet anders.

• Edmund
  • Niet online
Geef eens wat specificaties van de pc (zet deze in de topicstart).

Dat hij de hardeschijf niet boot is niet het probleem. Hij moet het kopieren van bestanden eerst volledig voltooien en de setup moet aangeven dat hij opnieuw gaat opstarten. Dit is bij jou toch niet het geval of wel? Hij vindt de hardeschijf wel, anders kwam hij niet tot de 26%.

[ Voor 28% gewijzigd door Edmund op 07-07-2005 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edmund schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:09:
Geef eens wat specificaties van de pc (zet deze in de topicstart).

Dat hij de hardeschijf niet boot is niet het probleem. Hij moet het kopieren van bestanden eerst volledig voltooien en de setup moet aangeven dat hij opnieuw gaat opstarten. Dit is bij jou toch niet het geval of wel? Hij vindt de hardeschijf wel, anders kwam hij niet tot de 26%.
De bestanden worden volledig voltooid en de setup geeft ook wel aan dat hij opnieuw gaat opstarten, maar als hij dan dus opstart krijg ik de melding: druk op een toets als u de computer vanaf CD wilt opstarten, maar als ik dan op een toets druk gebeurd er niets.

• Edmund
  • Niet online
Dan gaat het ook niet goed tot dat scherm, maar totdat de setup de pc opnieuw opstart. Verduidelijk het eventjes in de topicstart. Het kan namelijk ook aan mij liggen, maar ik begreep je helemaal fout. Volgensmij is hierover al eens een topic langs gekomen. Ik weet zelf het probleem niet, maar zal de search eens gebruiken.

Wat ik wel weet is dat als de setup aangeeft dat hij opnieuw opstart je daarna niet op een toets moet drukken, omdat je anders vanaf de cd boot en de installatie opnieuw begint.

[ Voor 22% gewijzigd door Edmund op 07-07-2005 10:43 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel ietsje aangepast :)
[XP] probleem bij installatie > [XP]Installatie start opnieuw na reboot kopieëren bestanden*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:26:
[...]

De bestanden worden volledig voltooid en de setup geeft ook wel aan dat hij opnieuw gaat opstarten, maar als hij dan dus opstart krijg ik de melding: druk op een toets als u de computer vanaf CD wilt opstarten, maar als ik dan op een toets druk gebeurd er niets.
Op dat moment moet je ook NIET op een toets drukken. Dan komt alles goed.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Als ik niet op die toets druk, ik kan wel een kwartier wachten gebeurt er ook niets. Maar zou de computer na de restart vanaf de hdd moeten booten? Als ik First Boot Device op "Hard Disk'' instel gebeurd er ook niets.

• Edmund
  • Niet online
GambitRS schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:54:
[...]
Op dat moment moet je ook NIET op een toets drukken. Dan komt alles goed.
Dat probeer ik um ook duidelijk te maken. Rix0rr zegt: Ook zag ik ergens staan dat je dan gewoon even moet wachten maar dat helpt ook niet. Tja nu bij nader inzien vraag ik mij af zit hij te wachten en drukt niet op een toets of doet hij dat juist wel?? Ach een iets duidelijkere TS is wel wenselijk, maarja je kunt niet alles hebben op zoon dag als vandaag.

Edit: (was ik weer telaat). Okeej eventjes voor de duidelijkheid:
Het installeren van XP gaat mis na de reboot tijdens de installatie. Op dat moment moet hij de hardeschijf booten. Er wordt dus NIET op een toets gedrukt, want anders boot hij de cd. Maar wat zie je dan als je zit te wachten. Niets?? Is de bootvolgorde goed. Eerst cd daarna hd?

[ Voor 25% gewijzigd door Edmund op 07-07-2005 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide oplossingen al 100x geprobeerd maar beide werken niet.

Verwijderd

rix0rr, komt hij telkens maar tot 26% en gaat dan rebooten of maakt hij wel de volledig 100% af en gaat dan rebooten??

Ik heb namelijk wel eens een install gedaan met brak geheugen.... toen kwam de installatie telkens maar tot een x % en kapte ermee. Misschien ff geheugen checken, of evt. deel van je geheugen eruit halen.

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:26:
[...]
Hij zei bovenstaande, dus onderstaande
Edmund schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:42:
...als de setup aangeeft dat hij opnieuw opstart je daarna niet op een toets moet drukken, omdat je anders vanaf de cd boot en de installatie opnieuw begint.

Verwijderd

Topicstarter
De installatie gaat vlekkeloos, alles gaat tot 100% het enige probleem is dat ik op een toets moet drukken om de installatie voort te zetten, ik heb al een aantal keer geprobeerd op een toets te drukken; er gebeurd niets. En ik heb ook al een aantal keer geprobeerd even te wachten nergens aan te zitten maar ook hierbij gebeurd niets.

/edit

Als het goed is zou na een paar seconden, als je nergens op drukt, de installatie verder moeten gaan. Echter ben ik nu al 5 minuten aan het wachten. Mijn DVD-brander, waar ik de windows xp installatie cd in heb zitten, maakt een raar geluid als ik de melding krijg. Net alsof hij de cd probeert te lezen maar dan weer afhaakt en zo de heletijd door. Het gaat hier om een BenQ DW1620 Pro.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 11:11 ]

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:06:
De installatie gaat vlekkeloos, alles gaat tot 100% het enige probleem is dat ik op een toets moet drukken om de installatie voort te zetten, ik heb al een aantal keer geprobeerd op een toets te drukken; er gebeurd niets. En ik heb ook al een aantal keer geprobeerd even te wachten nergens aan te zitten maar ook hierbij gebeurd niets.
Neem nou maar van mij aan dat je NIET op een TOETS moet DRUKKEN. Hij geeft namelijk de melding: Druk op een toets om vanaf cd te booten (of zoiets). Dit moet niet. Hij is al met de installatie bezig. Hij moet bij de reboot de HD booten.

Dus daarom vroeg ik. Wat zie je dan als je wel aan het wachten bent en niet op een toets drukt: niets, een knipperend streepje, of iets anders??

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb een Hitachi 160GB SATA + een Seagate 40GB IDE.

Op de SATA hetzelfe probleem als de TS en bij de IDE geen problemen.
Nou werd er op TZ gezegd dat je eerst je RAIDBIOS moest formateren.
Ik snapte daar geen donder van, omdat ik niet eens wist hoe ik daar moest komen.

Mss dat de TS wel op zijn scherm iets ziet van RAID ofzo.
Als er een oplossing voor is, dan hoor ik die graag.
Edmund schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:10:
Dus daarom vroeg ik. Wat zie je dan als je wel aan het wachten bent en niet op een toets drukt: niets, een knipperend streepje, of iets anders??
Je ziet als het goed is helemaal niks.

[ Voor 32% gewijzigd door Rye op 07-07-2005 11:12 ]

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat er precies staat:

Verifying DMI Pool Data ........
Boot from CD :
Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten....._

En de _ knippert

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En haal de CD er eens uit en herstart je PC dan? Wat gebeurt er dan? :)
Pagina: 1