PC maakt herrie (trilling)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
hoi..

mijn PC, hij maakt herrie. Maar als ik de zijkant van de kast (die plaat) een stukje naar binnen duw zeg maar, maakt hij veel minder herrie. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb wel gezocht, maar niet echt iets bruikbaars gevonden...

De schroeven zitten er alle 3 in gedraaid aan de achterkant (ik heb een Lian Li PC-71 kast).

Hoe los ik dit op? Het is echt heel hinderlijk....

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Maak je kast open en kijk waar je dan precies tegen aan drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:17
Zijn waarschijnlijk je harddisks :?

Leve harddiskophangingen in dat geval ;)

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Laatst online: 12:48
Ik heb dat ook met mijn aluminium kast. Bij mij is het de cpu koeler die zoveel herrie maakt dat het door resoneert op de kast zelf. Als de koeler zijn vaste toerental bereikt heeft, houdt het op. Bij mijn zwager helpt een stukje papier tussen de groeven van de kast. Niet echt een mooie oplossing, maar wel effectief.

Als het de koeler is dan misschien eens rondkijken naar een andere koeler. Anders een betere kast, maar volgens mij is een koeler makkelijker en goedkoper.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerhenk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:08
Had ik onlangs ook, bleek dat een bundel kabels kontakt met de kast maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
weakerhenk schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:51:
Had ik onlangs ook, bleek dat een bundel kabels kontakt met de kast maakte.
Jep, dat had ik dus eerst ook, die kabels ergens anders neergelegd.. Opgelost. Totdat het vanmorgen WEER begon....

Ik zal wel eens kijken naar die andere tips... En andere CPU koeler was toch al wel bijna nodig, die standaard van AMD koelt niet zo geweldig...

EDIT: Het zijn dus mijn harde schijven... Ik drukte net op dat ding waar ze in vast zitten en.. stil. _/-\o_
.. Maar niet voor lang. De schroeven zitten echter wel gewoon goed vastgedraaid en kunnen niet vaster.. Hoe kan het dan dat ze toch resoneren (zo heet dat toch?)?

[ Voor 24% gewijzigd door Tanuki op 07-07-2005 10:11 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En anders dempingsplaten (anti-dreunplaten, voor auto's) aan de binnenkant van je sidepanels plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:53

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

CelestialCelebi schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:05:
[...]

J

EDIT: Het zijn dus mijn harde schijven... Ik drukte net op dat ding waar ze in vast zitten en.. stil. _/-\o_
.. Maar niet voor lang. De schroeven zitten echter wel gewoon goed vastgedraaid en kunnen niet vaster.. Hoe kan het dan dat ze toch resoneren (zo heet dat toch?)?
Dan resoneren ze júist. Doe er iets van rubbertjes oid tussen, in ieder geval iets dat de resonantie opvangt.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Nog iets raars opgemerkt... De harde schijven zitten wel vast met schroefjes, maar niet VAST geschroefd.. Ik kan die schroefjes er zo lang als ik wil in blijven draaien, ze zitten nooit vast.. Dat zal die trilling wel veroorzaken neem ik aan, omdat nu mijn harde schijven er los in hangen....
Hoe dat op te lossen? Ik gebruik wel de goeie schroefjes.

En een stuk rubber is ook nog een idee ja..

EDIT: Hmmm.. Andere (iets grotere) schroefjes gevonden... _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Tanuki op 07-07-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij zoekt zijn dempingsmatten kijk maar eens op de onderstaande link.
http://www.perfectsystems.nl/producten.asp?SGrp=209

Natuurlijk zijn er zat andere oplossingen om je pc stiller te maken.
nieuwe kast betere koellers of water koeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb je de schroefje te ver door gedraait, dan zijn ze dol gedraait. moet je een iets groote schoefje gebruiken, dan komt i wel weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:40:
dan heb je de schroefje te ver door gedraait, dan zijn ze dol gedraait. moet je een iets groote schoefje gebruiken, dan komt i wel weer vast.
Nee, de schroefjes waren gewoon te klein. :)

Maar aub nog niet topic sluiten, ik weet nog niet zeker of dat echt het probleem was (neem aan van wel).

Dank allen voor de hulp zover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Is het niet gewoon toevallig een fan die uit balans is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Wow... Stilte....

Het waren dus gewoon die schroefjes. Nog even uitzoeken waar de schroefjes die er net in zaten dan voor waren.... Bedankt!!! :)

(Best dom topic eigenlijk, want ik zei eerst dat ik de goeie schroefjes had gebruikt :o Maarja... :))

_o_

EDIT: Best eng... Nu is ie echt stil!!! Ik hoor 'm bijna niet, vett!! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tanuki op 07-07-2005 11:05 ]

Pagina: 1