[2003] Van 1 gebruiker/groep alle NTFS rechten exporteren?*

Pagina: 1
Acties:

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Bestaat er een tool die dit kan?

We gaan dit weekend 2 servers overzetten en de data moet van de ene server naar de andere server toe.

Maar nou moeten ook alle rechten ingesteld worden.

Dus zo'n tool zou erg handig zijn, anders mag ik de eigenschappen van elke map bekijken, met de kans dat ik nog rechten per bestand mis.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ga je deze server in het zelfde domein gebruiken? Dan zou je met (bijvoorbeeld) total commander de data over kunnen zetten, daarmee kan je de ntfs-permissies meenemen. scopy uit de resourcekit is er geloof ik speciaal voor gemaakt. Wat heb je zlef allemaal al geprobeerd? Hier op GoT is het de bedoeling dat je in je topicstart uitgebreid toont wat je zelf al hebt geprobeerd, gezocht en gevonden.

Over welk os hebben we het hier overigens? Dit hoort in de titel vooraan per de Windows Operating Systems - Policy. Zodra het bekend is zal ik het daarom ook nog even in de titel zetten. Staat wel net zo mooi als het er net zo uit ziet als alle andere topictitels in Windows Operating Systems :) Lees jij Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door, en pas je je topicstart nog even aan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mooya
We gaan ons Windows 2000 domein formatteren (door een paar vage dingen) en die opnieuw opbouwen met Windows 2003.

Het zijn 2 domain controllers.

Op dit moment kan ik weinig proberen, omdat we de data dit weekend pas gaan overzetten.
Eerst wordt de data gebackupped, en naar een andere tijdelijke PC gezet.
Dan wordt de server opnieuw geinstalleerd, en dan wordt de data weer terug gezet.

ik heb al een tijdelijke domain controller geinstalleerd waar de gebruikers/groepen al op aangemaakt zijn. (dus dan kan straks de nieuwe server aangesloten worden op deze temp server en dan wordt de AD gerepliceerd.)

En via Google werd je ook niet echt weizer.
En ik heb Hyena en Dameware geprobeert, maar deze 2 tools kunnen niet wat ik wil.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat jij wil kan niet - er is niet echt een manier om te zien tot welke resources een user rechten heeft ;) Wat wel kan is van een resource (eg: een file of een share) zien welke rechten er op zitten en vanaf deze manier gaan bouwen :)

Kijk eens naar www.Sysinternals.com daar staan wel tools volgens mij die kunnen wat je wil :)

Houd je verder rekening er mee dat je herbouwen van een nieuw domain je mogelijk problemen krijgt met roaming profiles e.d.? :)

• Mooya
het meeste heb ik al wel op papier, maar misschien dat een gebruiker daar weer 4 submappen onder een deny heeft staan.
daar kom je dus nooit achter.

En de bestaande roaming profiles gaan we ook weggooien en nieuwe aanmaken.

Maar ik zal eens kijken op sysinternals, en anders laat ik het zo.

iig bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Begrijp ik het goed dat de originele AD dus ook pleitos gaat, inclusief SIDs?

Anders zou je nog kunnen overwegen een tussenstap met ADMT te kunnen uitvoeren (trust aanmaken tussen oude en tijdelijke domain) en dan met NTBackup de files overzetten.
Bij de restore geef je dan aan dat je die wilt neerzetten met security intact; de trust + ADMT userclone actie zorgt er dan voor dat je (met SidHistory) de bestaande ACLs kan gebruiken met je nieuwe, tijdelijk-domain-Sids.

Als je het huidige AD gewoon houdt (je hebt het over een tijdelijke server waar je je AD op repliceert, is dat de huidige?) is het nog eenvoudiger.

Dan kan je met NTbackup gewoon een backup maken en deze later restoren met behoud van security (helemaal omdat je SIDS blijven bestaan).

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 08-07-2005 00:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1