Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[showcase] Fotoshoot met Mahrou

Pagina: 1
Acties:
  • 1.842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:44

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Na [showcase] Celine in't zonnetje is hier Mahrou. Met haar heb ik ook een erg fijne fotoshoot gehad: heel veel lol gehad, lekker gebabbeld, en lekker geschoten :*) Later zal ik als ik al de foto's heb gehad, er nog een paar toevoegen, dit is alvast een eerste selectie, enjoy :)

1
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/mahroutmb.jpg

2
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5549tmb.jpg

3
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5574tmb.jpg

4
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5677tmb.jpg

5
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5626tmb.jpg

6
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5632tmb.jpg

7
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5643tmb.jpg

8
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5649tmb.jpg

9
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5668tmb.jpg

10
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5678tmb.jpg

11
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5682tmb.jpg

12
http://crew.tweakers.net/Remy/foto/mahrou/DSC_5712tmb.jpg

Gebruikte hardware: Nikon D70, Nikon SB800, Nikkor 50mm 1.8D, Sigma 18-125mm.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Roeligan
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 24-12-2019

Roeligan

Feyenoord

#12... lekkere serie, maar 12 steekt er bovenuit. Lekker nonchalant :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Sheik
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18-04-2019
Ivm tijd kan ik nu niet te kritisch reageren, maar ik vind het hele mooie portretfoto's. Uiteraard heb je het model mee, want dat ziet er voortreffelijk uit. Meer dan mooi die serie!

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bij #2 kan je gewoon iemand zien genieten van de zon.... knap om dat vast te leggen. En #3 is dan ook zo'n extra interactie, die de foto gewoon leuk maakt.
Van #12 vraag ik me af in hoeverre je die hebt nabewerkt, hij ziet er nogal verzadigd uit.

Mooi model overigens, erg fotogeniek IMHO.

O ja, als ik dan toch kritiek moet leveren... heeft het model geen tanden oid? Valt me op dat de mond altijd potdicht zit?

• Silent Thunder
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09-02 13:33
Nr. 12 is echt prachtig ja; mooie zachte achtergrond kleuren.

Het valt mij verder op dat het soms erg lijkt alsof de persoon geplakt is voor een bepaalde achtergrond. Dat had ik heel erg bij die showcase van dat meisje in Scheveningen; en dat zie ik bij bijvoorbeeld nr. 9 weer terug. Ziet een beetje raar uit...

Ze zijn natuurlijk niet echt geplakt voor een achtergrond; maar waarom lijkt dat zo? Doe je iets speciaals met belichting ofzo?

Silent Thunder wijzigde deze reactie 07-07-2005 09:06 (10%)

• Nik
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-07-2017
Aaah wat een lief lachje @ #8 O+ Mooi vrouwtje zeg, pfoew! En zeker een mooie shoot. #12 is voor mij toch wel het meest oke :)

Nik wijzigde deze reactie 07-07-2005 09:07 (5%)

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 15:57

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Kwa kleur steken #3 / 9 en 12 er bovenuit.. De rest vind ik ook erg mooie foto's.
Wat compositie betreft: #1, 4, 6, 10 en 12

Nummer 10 zou zo op een CD hoesje kunnen.
Nummer 12 is mijn favoriet..

Mooie meid overigens..

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:28

DeFeCt

je wéét toch

Wat een verschil met Celine! Deze meid speelt echt met je camera, of jij laat haar spelen met je camera... toppertje! #12 kan zo in een folder :)

Flickr

• bartvdvliet
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-04-2012

bartvdvliet

zeikerd...

9 en 12, wow.... :) Erg mooie meid, straalt professionaliteit uit!!! Ze speelt met de cam en met de kijker :)

last night i played high stakes toilet Poker: i sat down, splashed the pot with my all-in bet and got a royal flush on the river.

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 09:34

Ursamajor

Astrofotograaf

#1 Prima foto
#2 Het model vind ik overbelicht en de compositie vind ik niet zo boeiend
#3 Pas op dat haar borst er niet uitvalt. Niet echt boeiend tov de rest van de foto's
#4 Kan zo in een modeblad
#5 6 en 7 Allemaal hele mooie foto's
#8 Beetje rare pose
#9 Sfeervol, alleen jammer dat de handen er niet helemaal opstaan
#10 Da's al beter!
#11 Erg mooi, alleen jammer dat de muur voor het model
#12 Mooie kleuren en compositie, alleen valt ie er weer een beetje buiten, omdat de rest niet zo zwaar gekleurd is.

Maargoed, het is altijd weer afwachten hoe je kan werken met een model en hoe je creatieve inzicht op dat moment is. Daarom: Chappeau!

Gadgets FTW!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
Silent Thunder schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:05:
...
Ze zijn natuurlijk niet echt geplakt voor een achtergrond; maar waarom lijkt dat zo? Doe je iets speciaals met belichting ofzo?
Ik heb m'n eigen privé zonnetje, dus ja: ik doe iets speciaals met de belichting ;) Dat ze geplakt lijkt komt door de variatie in soort en intensiteit van licht op model en op achtergrond: model = gewoon licht+flitslicht, achtergrond = gewoon licht. Daarnaast wordt de achtergrond door mij expres niet belicht met de flitser (kan wel voor een deel, ook door rear curtain te gebruiken), maar ik wil juist het model eruit laten springen, vandaar :)

Bedankt voor het commentaar verder mensen: we hebben het dan ook erg naar onze zin gehad tijdens de shoot. In de tweede serie die ik post zal ik wat lossere shots meenemen. Ecteinascidin: ik zal er ook nog een paar uitzoeken waar ze wel tanden heeft: ze lacht genoeg, maar niet zo snel haar tanden bloot zoals je ziet :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-02 11:16

YellowCube

Wait...what?

4, 5, 6, en 12 voor mij a.u.b.

erg nette foto's wat mij betreft.

1 zou ik eerlijk gezegd weglaten. De foto is niet 100% scherp of is bewogen.

En bij de bakstenen muur. Zet haar de volgende keer een endje er vanaf en speel wat met de DOF. Kun je bijzonder leuke foto's mee krijgen.

YellowCube wijzigde deze reactie 07-07-2005 10:07 (34%)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• bartvdvliet
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-04-2012

bartvdvliet

zeikerd...

quote:
YellowCube schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:06:
1 zou ik eerlijk gezegd weglaten. De foto is niet 100% scherp of is bewogen.
Misschien uit professioneel oogpunt wel, maar de eerste foto vond ik wel een foto om alle andere foto's eens te bekijken. Bij de eerste foto had ik het gevoel van "rrrrrrrr", ajbwib :D

last night i played high stakes toilet Poker: i sat down, splashed the pot with my all-in bet and got a royal flush on the river.

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-02 13:33
quote:
Remy schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:37:
[...]
Ik heb m'n eigen privé zonnetje, dus ja: ik doe iets speciaals met de belichting ;) Dat ze geplakt lijkt komt door de variatie in soort en intensiteit van licht op model en op achtergrond: model = gewoon licht+flitslicht, achtergrond = gewoon licht. Daarnaast wordt de achtergrond door mij expres niet belicht met de flitser (kan wel voor een deel, ook door rear curtain te gebruiken), maar ik wil juist het model eruit laten springen, vandaar :)
Jah okee, ik dacht al dat het door een flitser zou komen; ik giste wat voorzichtig ;)

Maar kun je dan niet gewoon zorgen dat de achtergrond meer geblur'd word als je de intentie hebt om het model eruit laten springen? (see linkjes below voor voorbeeld). Op deze manier lijkt het gewoon heel raar en onecht d.m.v. die flitsactie.
En dat is alleen als je een wat grotere achtergrond gebruikt (bij 9 zie je dat dus heel erg); bij die andere, close focus shots, zie je het gelukkig niet.

Bovenstaande is het enige wat ik ff als kritiekpuntje kan ontdekken. Maar verder prachtige platen hoor; tis een mooi model. :)

http://www.pbase.com/myd70/image/39483535
http://www.pbase.com/myd70/image/39483536
http://www.pbase.com/myd70/image/39485542
http://www.pbase.com/myd70/image/39186057

Silent Thunder wijzigde deze reactie 07-07-2005 12:35 (29%)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Silent Thunder: op die laatste foto is het model juist onderbelicht, en dat is bijna nooit echt zo mooi ;)

En ja, een evenredig belicht model en achtergrond maakt een foto vaak het beste, maar ook niet eens altijd: zeker als je achtergrond redelijk in focus is en/of druk is wil je die niet extra belichten: anders gaat de aandacht weg van het model naar de achtergrond: en -daar- maak je die foto niet voor ;)

Bedankt voor de complimenten verder :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Micha
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Woei :?

Micha wijzigde deze reactie 07-07-2005 15:54 (99%)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
MicDis, kom op zeg, die foto had een totaal andere insteek en setting :D Denk ff helder na, dan snap je dat zoiets over belichting daar niet opgaat ;)

Die foto had ik overigens nog niet op GoT gepost, ik wilde die nog even alleen op DPZ als voorproefje hebben tot ik een hele showcase voor GoT/DPZ bij elkaar had. Bedankt voor het verprutsen van de verrassing 8)7

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Micha
  • Niet online
quote:
Remy schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:50:
MicDis, kom op zeg, die foto had een totaal andere insteek en setting :D Denk ff helder na, dan snap je dat zoiets over belichting daar niet opgaat ;)

Die foto had ik overigens nog niet op GoT gepost, ik wilde die nog even alleen op DPZ als voorproefje hebben tot ik een hele showcase voor GoT/DPZ bij elkaar had. Bedankt voor het verprutsen van de verrassing 8)7
Hmm had het silent thunder verhaal niet gelezn mijn excuses :'(

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Keej dan, is al goed :>

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:34
Erg mooie serie, veel verbetering tenopzichte van je allereerste serie.

Om toch nog wat opbouwende kritiek te leveren; foto 3 is een beetje raar imo, het model zit met haar hand bijna in het water, maar ondertussen kijkt ze wel naar de camera. Niet echt natuurlijk.

• Micha
  • Niet online
Mooie foto's allemaal. Misschien is het wat leuker als het model niet op (bijna) alle foto's de lens inkijkt. Dat ze wat meer met er eigen dingen bezig is zeg maar. Nu is het alsmaar het gezicht van 1 kant.

Iets spannendere kleuren waren misschien ook mooi geweest is nu allemaal geel warme zon gloed.

Micha wijzigde deze reactie 07-07-2005 19:03 (22%)

• Pinin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-02 15:19
mooi meissie, Ik vind nummer 10 wel heel mooi. Heeft wel wat weg van het debut album van anouk, weet niet hoe die heet.

There is no such thing as too much coriander.

• guillaumemay
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:47
Mooie foto's Remy d:)b Mijn favorieten uit deze serie: #7: die blik. #10: die blik.

• megamuch
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 28-08-2018

megamuch

Tring Tring!

Schrok me de T****G toen ik die foto's snel voorbij zag scrollen. Lijkt heeel erg op een ex vriendin van me. Vooral de ogen en haar haar. :?

Wbt de foto's, Erg mooi! Ben het eens met de kritiek op foto nr 3. Geen natuurlijk positie en dat maakt de foto raar.

Ik had d'r graag in nog meer outfits gezien :) (die close up is trouwens ook erg goed!)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je! http://soundofdata.nl/nl/vacature-systeem-applicatiebeheerder-40-uur/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
4, 6, 7, 11 en 12 vind ik echt geweldig. Enige foto waar ik echt een beetje commentaar op zou kunnen leveren is nummer 3, die doet me een beetje in scene gezet aan, dat is hij natuurlijk ook, maar 'ze straalt het zo uit ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Hielko: foto 3 was behoorlijk geregisseerd/uitgedacht ja: het was haar eigen idee om wat aan de waterkant te doen, en gewoon 'standaard' staan/zitten vond ze net even te saai. Vandaar het water aaien :P MicDis: deze kleuren benaderen nog het meeste wat ik zelf voor ogen had, samen met de cam natuurlijk. Ik vind ze zelf al redelijk spannend, maar da's persoonlijk natuurlijk :P

tomleeuw: jij bedoelt dit shot, klopt wel een beetje ja, maar die had ik niet in gedachten toen ik foto #10 maakte :D

gium: tnx :)

megamuch: ze had veel kleren bij zich ja, maar aangezien het zo openbaar was daar hebben we er niet een te uitgebreide verkleedpartij van gemaakt :P

Grrrrrene: bedankt voor je lovende commentaar, fijn om dat te lezen :>

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hietahh
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-08-2008

hietahh

Think Different

4, 10, 11 en 12 vind ik echt erreg mooi.. Die kunnen mooi als wallpapers :P

Kan ik je van dienst zijn? Freelance webontwikkeling en -ontwerp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
hietahh: er zijn al een paar mensen die oa 5 en 6 op wallpaperformaat van me hebben gekregen ja :)

En ik heb zelf een aantal van de shots op A4-formaat uitgeprint op glossy fotopapier: echt fysiek je resultaten in handen hebben geeft toch een extra fijn gevoel O+

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:02
Foto nummer 5, 9 & 12 doen het voor mij :)
;) maar had ik je al duidelijk gemaakt op IRC dacht ik :)

Zo'n SB800 ziet er wel erg leuk uit... ;) ach eerst maar wat experimenteren als ik het hele zwikkie binnen heb :) SB24 erop :+

Leven als een eindbaas, werken als een malle! | iRacing Profiel

• lammert
  • Laatst online: 23-01 00:05
erg fijne shoot :)

#3: als Mahrou zou kijken naar waar ze mee bezig is, in plaats van vol in de lens, dan zou de foto er een stuk minder 'gemaakt' uit zien.

verder _/-\o_

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Na foto 1 gezien te hebben dacht ik: nou gaan we het krijgen, dit wordt een slotje op het showcase topic!

Ben het wel eens met de opmerkingen die ik gelezen heb:

Jammer dat ze haar (waarschijnlijk) mooie glimlach niet laat zien.
&
Inderdaad jammer dat foto #3 TE geacteerd is.

Voor de rest:Ik hoop dat jij een groot voorbeeld voor mij mag zijn :D

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Nummer 5 is inderdaad erg mooi. Maar net als Ecteinascidin valt het me op dat ze haar mond op alle foto's potdicht heeft. Is daar een reden voor. Als je lacht is het juist de bedoeling dat je je tanden ziet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• MBV
  • Laatst online: 18-02 22:00
Ik stoor me niet zo aan de glimlach zonder tanden. Geeft wat mysterieus :)
Wat me heel erg opvalt in deze serie en de vorige is de volgende gedachte: "weet je héél zeker dat je niet stiekem in de studio foto's van het model hebt gemaakt, en vervolgens op andere foto's hebt geplakt?" Bij veel foto's valt het nét niet op, maar het lijkt mij een verbeterpuntje voor je volgende serie. iets minder flitsen, iets meer blur, ik weet niet wat beter is maar dit lijkt mij niet helemaal de goede weg.ik zeg het wat hard, omdat je de vorige opmerkingen daarover wat hebt afgewimpeld Wat hierbij misschien kan helpen is het 'verschuiven' van je flitser: Gebruik je SB800 als slave (of een 2e :P) en creëer op die manier schaduwen in haar gezicht.

Doet me denken aan het eind van een discussie met wat ex-collega's over foto's die een klant bij een winkel had ingeleverd:
quote:
Maar hoe je het ook wend of keert, het blijft een mooi meisje natuurlijk, en daar gaat het om
:)

edit:
bij #1 krijg ik andere kleuren als ik erop klik dan de thumbnail

MBV wijzigde deze reactie 13-07-2005 23:32 (7%)

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
rimave schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:44:
Nummer 5 is inderdaad erg mooi. Maar net als Ecteinascidin valt het me op dat ze haar mond op alle foto's potdicht heeft. Is daar een reden voor. Als je lacht is het juist de bedoeling dat je je tanden ziet.
Tanden? ach, lekker belangrijk. Je hoeft je tanden niet bloot te geven om te kunnen lachen, liever niet zelfs. Laat je gezicht spreken als je lacht. Iedereen kan lachen met de tanden bloot, bling bling wit met sterretjes, maar dat geeft totaal geen garantie of iemand poseert of daadwerkelijk vrolijk is.
Persoonlijk heb ik een hekel aan het "geshow" met parelwitte cyborg rechte tanden.

:+

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik zie maar een klein minpuntje en dat is die gigantische ring aan haar vinger, ziet er uit als een vreemde onderbreking aan haar hand, verder zou ik er op letten dat ze haar vingers ook bij elkaar houdt ziet er slanker uit. (Zijn van die puntjes die profs op weten te letten/medewerkers op letten).
Verder erg mooi

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Wisc2
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-02 22:38
Mooie dame, goede uitstraling en leuke foto's.... Zij heeft de look wel...! (Voor mij is natuurlijk het mooiste ..en dat zie ik wel hier).

Foto 12 is het mooiste ...! Top..

Wisc2 wijzigde deze reactie 10-09-2005 12:09 (15%)

Kanonnier zeg maar.

• simon
  • Laatst online: 16-02 20:27
Nouja, nu 't toch gekickt is :P Ik snap de relatie model omgeving niet zo... Verder zijn ze technisch wel goed, maar emotioneel wat het zelfde, gewoon 'vrolijk'..

|>

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Wisc2: dankje, die foto is ook 'misbruikt' voor een grapje door een vriend van het model: ze kwam op MSN en zei dat H&M de foto had gebruikt voor een reclamecampagne:

http://www.reemhq.net/foto/bushokje.jpg

Ik dacht eerst van 'wtf wat nou weer :? ' maar toen snapte ik dat het een grapje was, die vriend had de foto even in PS in de reclamewand van dat bushokje geshopt. Oh well :P
quote:
Simon schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:09:
Nouja, nu 't toch gekickt is :P Ik snap de relatie model omgeving niet zo... Verder zijn ze technisch wel goed, maar emotioneel wat het zelfde, gewoon 'vrolijk'..
Simon, je meldt steeds hetzelfde, dat begint vermoeiend te worden. Hoezo 'je snapt de relatie model omgeving niet zo?' Gewoon naar de foto's kijken, dan zie je het vanzelf :X En er is niks mis met emotioneel hetzelfde, gewoon vrolijk is erg fijn om mee te werken als fotograaf, da's lekker los en vlot namelijk. Probeer zelf eens een modelshoot te doen, dan snap je wat ik bedoel.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quote:
Simon schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 13:09:
maar emotioneel wat het zelfde, gewoon 'vrolijk'..
*uche*

* BackSlash32 niet erg vind :P

denk dat een fotoserie met een model wat eruit ziet alsof ze elk moment in tranen uiteenbarst ook niet echt je-van-het is he...
Alhoewel je daar natuurlijk ook mee kan spelen; hoe leg je bepaalde emoties vast.

vraag aan je model of ze terug wil denken aan Flappie het konijn ofzo, rond de kerst spontaan verdwenen.. Dan moeten de traantjes denk ik wel loskomen toch? 8)7

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• addictive
  • Registratie: maart 2003
mooie meid!

#3 #5 #12 vind ik het mooist

MickBenjamins.com | Facebook | Twitter | SoundCloud

• routje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22-07-2006
tja, wat n commentaar, sommige heb ik persoonlijk echt wat aan gehad, maar andere........zoals een mond die potdicht zit....sommige mensen kunnen nou eenmaal niet lachen met een openmond, dat staat niet. En volop in de camera kijken? Er zijn g enoeg foto's waarop ik niet volop in de camera kijk, maar niet heel de shoot staat hier afgebeeld. Ben benieuwd hoe een andere fotograaf het zou hebben aangepakt, heb namelijk erg leuk en ontspannen gewerkt met Remy.

routje----> mahroutje@hotmail.com

• MartijnVW
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23-05-2006

MartijnVW

Mental Attention to Detail

Gewoon nog een keer doen! maar dan in een warme herfst/winter setting :) top foto's en top model!

*kijk al stiekum uit naar showcase nr. 2 :)*

::EOS-300D:: 70-300mm 4/5.6f IS - 50mm/1.8f - 18-55mm - BG-E1 - Crumpler Loyal Chap [ toekomst: Canon 430Ex+bounce +div.filters +handstrap ]

• Stereotomy
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
quote:
sommige mensen kunnen nou eenmaal niet lachen met een openmond, dat staat niet.
Nou, als ik ditte zo belijk heb je werkelijk geen een foto's met een big smile - hoewel je veel natuurlijke fotogenieke kwaliteiten bezit (je hebt echt het uiterlijk om makkelijk op de camera te vangen - een van de belangrijkste redenen waarom er op deze shoot van Remy overwegend positiever wordt gereageerd dan zijn andere shoots) denk ik dat je als model voor variatie ook wel eens met open mond :D kan lachen, en dat je dat als fotograaf ook moet kunnen stimuleren en je op gemak moet stellen.

Zo erg kan het niet zijn, toch?

Alors.

• I_LOVEMATH
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 30-01-2006
ik vind 10 leuk, lekker zelfverzekerd

maaruh, haal die stip is van de muur..

AMD 1.6@2.25ghz air, AMD @2.0ghz, AMD64 Turion/Mobile @1.8ghz, Intel Centrino/Mobile @1.4ghz

• Ronald
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 10-02 20:41
quote:
routje schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:09:
tja, wat n commentaar, sommige heb ik persoonlijk echt wat aan gehad, maar andere........zoals een mond die potdicht zit....sommige mensen kunnen nou eenmaal niet lachen met een openmond, dat staat niet. En volop in de camera kijken? Er zijn g enoeg foto's waarop ik niet volop in de camera kijk, maar niet heel de shoot staat hier afgebeeld. Ben benieuwd hoe een andere fotograaf het zou hebben aangepakt, heb namelijk erg leuk en ontspannen gewerkt met Remy.
Leuk om eens wat van het onderwerp van de fotos erbij te lezen!

Als jij niet natuurlijk met open mond (glim)lacht, dan is alles gemaakt als je het forceerd, en ik zou niet verbaast zijn als dat dan ook te zien is. Lekker zo houden zeg ik, en gewoon laten zeuren: dit is zoals jij bent, en daar mag je best trots op zijn denk ik zo!

Verder reageer je denk ik op wat commentaar op foto 3.... Ik denk dat als je had gekeken naar waar je hand naar rijkt, dan zou de foto wel eens heel doods of onpersoonlijk kunnen over komen. Ik weet niet of die plaat op een andere manier ook geschoten is, maar oordelen of dit fout is kan hier niet...

Ik hoop nog meer van je te mogen zien, met Remy of een andere fotograaf :)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
Ej Mahrou :w Leuk dat je hier ook post :) Niet teveel aantrekken van het commentaar hier hoor ej, dat zei ik toendertijd ook al es ;) Die shoot met jou is nog steeds een van de fijnste geweest tot nu toe: en dat is ook te zien aan de foto's: erg goeie resultaten. Die kritiek moet je dus niet al te zwaar opnemen: die is gewoon goedbedoeld natuurlijk.
quote:
denk ik dat je als model voor variatie ook wel eens met open mond :D kan lachen, en dat je dat als fotograaf ook moet kunnen stimuleren en je op gemak moet stellen.
Zoals Mahrou zelf zegt hebben we heel ontspannen gewerkt: ze was heus wel op d'r gemak, dus daar hoefde ik niet zo m'n best meer op te doen, en kon me lekker concentreren op de foto's ;)
quote:
MartijnVW schreef op maandag 21 november 2005 @ 00:40:
Gewoon nog een keer doen! maar dan in een warme herfst/winter setting :) top foto's en top model!

*kijk al stiekum uit naar showcase nr. 2 :)*
quote:
Ik hoop nog meer van je te mogen zien, met Remy of een andere fotograaf :)
Binnenkort gaan Mahrou en ik weer samen aan de gang, gaat helemaal goedkomen :Y)

Voor de liefhebbers staat hier overigens een completere set met foto's :) :

http://reemhq.net/foto/mahrou/images/dsc_5499.jpg

http://reemhq.net/foto/mahrou/images/dsc_5540.jpg

Remy wijzigde deze reactie 21-11-2005 08:17 (13%)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Damfransje
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 13:28
Als ik de foto's op de site van Mahrou bekijk moet ik eerlijk zeggen dat de foto's in deze topic er duidelijk bovenuit steken. Vind het qua kleuren en compositie veel aantrekkelijker! Mijn complimenten Remy!

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

• _Mystikal_
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:30

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mooie foto's Remy :) Wat mij betreftkunnen ze zo in een tijdschrift ofzo. De foto's geven een mooi beeld, en de foto's waar ze haar ogen dicht heeft kloppen ook, ze geniet daar volgens mij gewoon van de zon :)
Er is eigenlijk maar 1 foto die ik niet goed gelukt vind: dsc_5533.jpg . Zo te zien is daar een flits gebruikt, en dat maakt dat Mahrou op de achtergrond geplakt lijkt te zijn, en das jammer.

@Mahrou: niet te veel aantrekken van die kritiek. Zoals de shoot laat zien die Remy hier vlak boven heeft gepost kun jij ook prima met open mond lachen, maar zo te zien doe jij dat alleen als je spontaan hard moet lachen. :) Mocht dat niet zo zijn, t ziet er wel zo uit, wat goed is lijkt me. En je kijkt inderdaad niet altijd in de cam.

• MBV
  • Laatst online: 18-02 22:00
@Mahrou: volgens mij heb je gelijk, als ik op Remy zijn website naar dsc_5570 kijk :)
Ik vind het nog steeds hele mooie foto's, mooiste serie van Remy tot nu toe :). Remy: volgende keer een clown inhuren, misschien lukt het dan wel ;)

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 14:01
Ik vind het hele mooie foto's, maar op 3 heb ik dezelfde opmerking als door iemand eerder al vermeld.

Het eerst wat ik dacht was... Hey! Ze kijkt naar de camera, maar is wel met het water bezig.
Ze had dus beter naar het water kunnen kijken.

De andere foto's zien er heel goed uit.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• addictive
  • Registratie: maart 2003
quote:
niet kunnen lachen met je mond open?

deze foto vind ik wel leuk hoor:
http://reemhq.net/foto/mahrou/images/dsc_5570.jpg

je ogen wel wat dichtgeknepen, maar je lach is daar toch mooi :)

MickBenjamins.com | Facebook | Twitter | SoundCloud

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
addictive schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:54:
[...]

niet kunnen lachen met je mond open?

deze foto vind ik wel leuk hoor:
[afbeelding]

je ogen wel wat dichtgeknepen, maar je lach is daar toch mooi :)
Whehe, ja: ze kan het wel, maar dat is een tussendoor-foto: ik deed weer es veels te grappig http://images.fok.nl/s/bloos.gif. En ja, af en toe doe je als fotograaf dan klik, om te kijken of er een spontaan moment tussen zit. Geeft eens te meer aan hoeveel lol we tijdens die shoot hadden :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• bakman
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2012
Als je nog een shoot met haar doet, kan je eens proberen om wat meer "compressed" te werken. Bijv. bij 6,7 en 8 had je de bovenkant van haar hoofd (en/of de ruimte boven haar hoofd) eraf kunnen laten. Ze heeft een prachtig gezicht, daar kan je dan ook de nadruk op leggen. Kijk eens in een willekeurig modeblad, 9 van de 10 foto's zijn zonder al te veel voorhoofd of ruimte boven het hoofd, het voegt weinig tot niets toe.
De glimlach zie ik graag terug want die is mooi en natuurlijk. Lachen met een open mond pakt vanuit fotografisch oogpunt meestal wat slechter uit (rimpels, kleine ogen).

bakman wijzigde deze reactie 21-11-2005 19:44 (5%)

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Whow mooi model en mooie pics.
Ik vind 3 en 5 juist wel mooi, ze heeft mooie ogen en dat heb je goed vastgelegd :)

• Danster
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-02 18:00
Ik moet zeggen dat 10,11 en 12 erg mooi zijn. Wat de nummers 10 en 11 betreft zou denk ik een strakkere muur iets beter zou zijn geweest. Maar ik kan me voorstellen dat je niet altijd iets voorhanden hebt.

Petje af Remy en Mahrou. Leuke shoot. :)

ff offtopic. Had afgelopen vrijdag een shoot van twee kids van drie en vier. Laat die maar eens poseren..pfew...moraal van het verhaal, geen oprachten aannemen van collega's met kids :+

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Bierkameel: tnx, ze heeft zeker mooie ogen. Ik heb een crop als scherpte/detailtest hier staan: geschoten met de 50mm op f/2.8 en 1/200e. Slechts licht gesharpened in PS, en behoorlijk wat detail. Niet de allermooiste foto als je normaal graag 'plastic' gladde huidjes ziet enzo: maar laat wel mooi zien hoeveel detail 6MP oplevert :)

Danster: de 'normale' muur als achtergrond geeft juist een fijn casual idee. Van mij hoeft het allemaal niet zo strak en kaal als ik een buitenshoot doe: vandaar juist dat ik haar tegen die muur aan heb laten leunen, ipv haar er vandaan gehaald heb en de muur onscherp erop kreeg ;)

En ja, het lijkt altijd makkelijker dan het is: heb nu sinds april zo'n 12 fotoshoots achter de rug: en zelfs met een goeie voorbereiding en ideëen is het niet altijd even makkelijk om een goed resultaat te krijgen :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Danster
Ah ok. Maar het was ook maar een observatie. En smaak is persoonlijk natuurlijk.
Om haar tegen de muur te zetten was zeker een goed idee (sorry voor de vreemde beeldspraak)
Ik heb al voorbeelden gezien van zwevende, out of focus, muren omdat het model een meter voor een plaat cq muur stond.

Voordeel is ook dat je model denk ik al eerder wat ervaring heeft opgedaan. Ze komt nl lekker natuurlijk en ontspannen over.

Trouwens in tegenstelling tot sommigen vind ik een lach met gesloten mond juist leuker dan een open mond. Zelfs een grijns kun je erg mooi over laten komen (vooral in Z/W )

• routje
nogmaals bedankt iedereen..............we gaan zeker proberen en nog betere shoot te doen volgende week. Wordt hard aan gewerkt, zal proberen niet in de lens te kijken, maar lachen tja sorry, ik vind het niet staan bij mij vandaar dat ik t echt zoals iemand al zei alleen spontaan doe, uit automatisme afgeleerd.
owja, voorbeeld, stel je bent aan t koken en iemand roept, je kijkt om, moet je dan gauw de pan wegstoppen omdat je dan in de cam kijkt terwijl je iets aan t doen bent???? Dus naar mijn mening kan je heel goed bezig zijn met iets terwijl je in de lens kijkt, maar waarschijnlijk was dat bij deze foto niet zo overgekomen. Enige kritiek die ik nog niet had gehoord was........dat mijn borst er half uithangt op die foto!! Beetje beter opletten, tnx voor jullie mening, en reem we gaan n topserie wegzetten volgende week!!!!!

• HunterPro
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
:D nou mahrou, ik denk dat die volgende shoot wel wat wordt. Hou je reem wel heel? ;) :*

• Danster
quote:
routje schreef op maandag 28 november 2005 @ 01:23:
Enige kritiek die ik nog niet had gehoord was........dat mijn borst er half uithangt op die foto!! Beetje beter opletten, tnx voor jullie mening, en reem we gaan n topserie wegzetten volgende week!!!!!
Ik moet zeggen het viel me inderdaad niet eens op. Maar in dit geval kijk je ook meer naar de compositie.

Ben erg benieuwd naar jullie volgende shoot :)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
routje schreef op maandag 28 november 2005 @ 01:23:
...en reem we gaan n topserie wegzetten volgende week!!!!!
:> Yup yup, we gaan er wat moois van maken :)
quote:
HunterPro schreef op maandag 28 november 2005 @ 01:29:
:D nou mahrou, ik denk dat die volgende shoot wel wat wordt. Hou je reem wel heel? ;) :*
8)7 Altijd fijn als een model enthousiast is, dit geeft de fotograaf zelf ook een boost om er lekker mee aan de gang te gaan :) Die wisselwerking/'klik' bevordert de lol en samenwerking enorm, heb ik al eerder gemerkt, zeker ook met Mahrou :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-02 15:29

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

#12 is prachtig

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• Davy1982
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-10-2019
Mooie platen en model :p

• mcklin
  • Laatst online: 03-12-2007

mcklin

every day I see more of You

kzal wel de enige zijn die #9 t leukste vind :D
gave platen, netjes gebruik van je zonnetje ;-)

canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX

• routje
http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/348/445/9/pics/1.jpg
Mijn persoonlijke favo by the way

Daniel wijzigde deze reactie 03-12-2005 22:17 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• routje
laten we dit niet op het forum doen Mahrou, ik zal je zo even mailen :)

Remy wijzigde deze reactie 08-05-2006 22:15 (109%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• not3pad
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-04-2012

not3pad

Enorm Sexy

12,10 en 8 zijn prachtige fotos.
Het model straalt echt zelfverzekerdheid uit en dat is prima terug te zien in de fotos.
Prachtig! (behalve 1 en 3 :P)

ブライアンブライアン☆ナイトフィーバー

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niko70
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15-10-2006
Erg mooie serie.
Toch een opmerking:
Bij 11 krijg ik op een of andere manier de indruk dat ze door de muur naar voren geduwd wordt. Misschien omdat ze te ver links staat?

Nikon D70 || AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G || AF-S VR 70-200mm f/2.8G ED IF || TC-17E II || Lexar Professional 80x 1GB || Sandisk Extreme III 2GB || Lowepro CompuTrekker AW || TOSHIBA Satellite Pro

• samantha1988x
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2008
Buiten het feit om dat je een topic van 2 jaar oud kicked, zijn reclameuitingen e.d. hier niet de bedoeling

YellowCube wijzigde deze reactie 08-10-2008 13:26 (123%)

• 251623
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 24-01-2009
-

251623 wijzigde deze reactie 08-10-2008 19:11 (100%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True