[XP] Com poorten vrijmaken voor ActiveSync*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.052 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeffrey1985
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03 20:58
Ik had ooit nodig dat mijn compoorten moesten worden vrijgemaakt want toen had ik Activesync en ik wilde mijn PDA gaan syncen via BT. Omdat Activesync niet hogere compoort nummers kon behalen dan 8 en mijn pc al compoort nummer 38 had toegewezen kon ik hem nooit syncen.

Aangezien het nu weer is gebeurt maar de site niet meer kon vinden hoe je de compoorten weer naar een lager nummer kan krijgen vraag ik even als jullie het weten want ik kan het zelfs hier niet vinden dus schijnbaar is het een vrij makkelijk iets of het word niet vaak gedaan.

Dus weet iemand hoe je de compoorten kan vrijmaken. _/-\o_

Groeten Jeffrey :)

OS is Win XP serpack 2

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey1985 op 07-07-2005 04:57 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even het OS in je topic titel - kan je daar voortaan ook zelf op letten? :)

• Jeffrey1985
sorry het was vroeg gister haha :)

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik je goed begrijp is er een COM-poort (virtueel) aanwezig in je Device Manager?
Het nummer kun je aanpassen via de Properties van die poort, tab Port Settings, knop Advanced, en daar een ander nummer aangeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Bean op 07-07-2005 21:53 ]

• Jeffrey1985
Hoevaak ik dat al niet gehoord heb hahaha ik heb dat tapblad port settings niet en dus ook geen advanced.

Waarom heeft iedereen het wel en ik niet hahah :)

Jeffrey1985 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 01:27:
Even een schoppie want ik heb het namelijk over 2 dagen nodig.

Ik hoop echt dat iemand me begrijpt want ik ben hopeloos ik zoek echt overal zelfs als brieven geschreven naar HP of Microsoft maar niks werkt. Eeen reactie van een dode mus. ;) :'(
Graag je bericht wijzigen als je binnen 24 uur de laatste poster bent. We zijn hier geen helpdesk die tegen een bepaald moment een resultaat aflevert. Geduld is een schone zaak, en daar hebben we hier op GoT genoeg van liggen. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog maar even door.

[ Voor 67% gewijzigd door sanfranjake op 08-07-2005 11:22 ]

• Jeffrey1985
Heeft niemand geen idee. Ik heb namelijk op de pc beneden wel dat ik het kan veranderen.

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer dan eens een nieuwe COM-poort toe te voegen via de wizard 'Add new hardware' (handmatige install kiezen uiteraard...) Voor de pure lol :+ heb ik dat net eens gedaan, en het functioneert bij mij gewoon als een 'normale' COM-poort.
Tabbladen etc zijn ook gewoon aanwezig, dus hier werkt het.

Welke tabbladen zijn er dan wél aanwezig bij de eigenschappen van die poort?

• Jeffrey1985
Algemeen, Stuurprogramma's en Details. Dat zijn de tabbladen die bij mij aanwezig zijn.

Ik heb net een compoort aangemaakt en kan dan wel alle tabbladen kiezen en ik zie ook dat er tot en met 41 mijn compoorten gebruikt worden. Maar ik weet zeker dat je dat kan veranderen en ze allemaal weer kan verwijderen maar ik ben gewoon vergeten hoe.

[ Voor 50% gewijzigd door Jeffrey1985 op 18-07-2005 20:30 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
http://www.infralin.com/f...h/BtComPortAllocation.htm

Daar staat de info..
Alle compoorten verwijderen (ook die als hidden device staan) en dan de "COM Name Arbiter" registry aanpassen..

Pvouput live

• Jeffrey1985
Als je tijd heb dan mag je me dit nog een keer van begin tot eind uitleggen want volgens mij is dit het wel maar ik snap er echt helemaal niks van. In ieder geval alvast bedankt want dit helpt mij wel denk ik.

Groet Jeff _/-\o_

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Even snel dan... Wel engelse naamgevingen want ik heb geen nederlandse XP..

Alle BT software deinstalleren, en ook je BT dongle er even uit halen.

Properties van My Computer opvragen, Advanced kiezen en vervolgens Environment Variables. Voeg bij System Variables een entry toe met de naam devmgr_show_nonpresent_devices met als waarde 1.

Nu zul je in de Device Manager ook alle hardware zien die ooit in je computer heeft gezeten, maar er nu niet meer inzit. (wel even bij View "Show Hidden Devices" aanzetten). En nu kun je gaan verwijderen; gooi alle compoorten die je niet meer hebt gewoon weg. En kijk even hoeveel hardware compoorten je hebt (zelf heb ik er 1)

Vervolgens je regedit opstarten en naar HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Com name Arbiter\ComDB gaan. Kijk wat de waarde hiervan is.. Hierin staat vermeld welke compoorten er geblocked zijn.

Als je 2 fysieke compoorten hebt, dan moet je dus com1 en com2 blocken.
De ComDB is gevuld met hex waardes. Bijv. bij mij met 3F 00 00 00 00 etc

Elke combinatie van 2 cijfer/lettercombinatie kan 8 poorten blocken. Die 3F van mij omgezet in Binair is: 00111111

Even een masker maken:
00111111
87654321 (bit masker)

Dit betekend dat bij mij compoort 1 t/m 6 geblocked zijn (1=blocked, 0=free).. de volgende virtuele compoort zal 7 worden..

Je hebt bijv. dus 2 fysieke compoorten; die je dus moet blocken..
Weer een maskertje maken
00000011 -> dit omzeten naar HEX wordt 03
87654321 (bit masker)

Als je je ComDB nu vult met 03 00 00 00 00 00 etc.. dan zullen alleen com1 en com2 geblocked zijn en de volgende virtuele compoort zal com3 worden.

Installeer je BT software opnieuw en doe alles zoals je eerder hebt gedaan met pairen en koppelen met activesync..

Zo; toch iets langer geworden dan de bedoeling was.

edit: Als je in jou geval COM38 aangemaakt wordt dan is tot com38 geblocked en zal je Comdb er iets als volgt uitgezien hebben: FF FF FF FF 06

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 19-07-2005 14:30 ]

Pvouput live

Pagina: 1