Toon posts:

[Geforce FX 5200 128mb], Video problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuwe videokaart gekregen, samen met mijn vriendin :P
Enn, dat zijn dus Geforce FX 5200 128mb's van Pixelview ofzoiets lol.

En kheb de drivers geprobeerd die erbij zaten, omega drivers en de nieuwste @ nvidia.com.

En we hebben op allebei de computers een probleem met Xvid/DivX films.
En ook nog et probleem met verschillende andere soorten filmpjes. Het verschilt per ding, ene werkt wel andere niet. Maar het probleem is, de kleuren zijn ubervaag. Alsof het teveel gesaturated is.

Heel erg kleurig en oranje/rood achtig.

Webcam beeld werkt wel normaal (ook opgenomen en afgespeeld), games werken ook compleet normaal. Alleen bij Freelancer heb ik het probleem dat het intro filmpje nogal heel erg vaag doet, net als de films dus.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je de verkeerde of geen codecs geinstalleerd? Gooi eventuele videocodecs weg en download : codec pack all in 1 << Zoek met google

2: Welke driver staat er nu geinstalleerd? 1 van de laatste gaf namelijk problemen met afspelen van video's. de 77.30 heeft dit in iedergeval niet.
:)

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 07-07-2005 02:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 77.72_win2kxp_english_whql geinstalleerd.

En ik heb alle codecs los geinstalleerd, gewoon die van DivX (5.2), Xvid enn AC3 codecs.
Deze combinatie heeft nooit problemen opgeleverd, het is echt nu sinds nieuwe videokaart 'opeens'.

Kga wel ff testen met oude videokaart terug te duwen, kijken wat dat opleverd..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 03:01 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
IS bij veel mensen zo. Ligt idd aan de drivers, op te lossen door naar rechts eigeschappen te klikken op buraublad>instellingen>advanced>geforce>kleurcorrectie > kleurprofiel op advanced modus zetten, klaar is kees.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

deinstalleer alle videocodecs en download/installeer "gordianknot". succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
@ToFast: Thanks, dat was inderdaad de oplossing. Bij een andere computer had ik dit toevallig al eerder zo gedaan, dus daar werkte dat al wel.

Maar ok,. zo werkt het nu perfect. Dankjewel :) !
Pagina: 1