Toon posts:

Alle media players lopen vast bij mpg/avi/wmv

Pagina: 1
Acties:
  • 1.006 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem en ik heb meerdere mensen met dit probleem gezien op dit forum maar nergens staat een oplossing :(

Ik kan dus met geen een player: wmp/quicktime/realplayer noem maar op heb tientallen players geprobeerd, maar geneen speelt mpg/avi/wmv enzo af, mp3s lukt wel, maar bij filmpjes blijft hij gewoon hangen, en moet ik hem met taskmanager het process afkappen...
Het ligt niet aan de codecs want heb bijna alle codec packs geprobeerd en het probleem blijft, ook al verschillende versies van windows media player geprobeerd maar dat werkt ook niet,.. het probleem was er na een nieuwe install van windows...
Kan iemand mij helpen??? :'(

Alvast bedankt!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 05:38
Zijn er BIOS updates voor je moederbord of grafische kaart die je verder kunnen helpen? Heb je je moederbord drivers geinstalleerd? Helpt een driverupdate van je grafische kaart.

Kun je ons meer gegevens verstrekken zoals: Windows versie, moederbord, grafische kaart, Direct X versie,...etc.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nieuwste drivers van mijn videokaart van mijn moederbord weet ik niks af niet echt verstand van :'( en directx 9.0c, en windows xp home edition met sp 1 :P en voor sp 1 was dit ook al ;(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 03:19 ]

Verwijderd

Als elke player vast gaat lopen, moet het wel 1 van de codecs zijn ;)

je kan zoeken http://www.google.nl/sear...q=cole2k+media+pack&meta= en werk zelf al een lange tijd met deze codecs,, kan er wel alles mee afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 03:21:
Als elke player vast gaat lopen, moet het wel 1 van de codecs zijn ;)

je kan zoeken http://www.google.nl/sear...q=cole2k+media+pack&meta= en werk zelf al een lange tijd met deze codecs,, kan er wel alles mee afspelen.
Ik heb mijn huidige codec pack verwijderd en die erop gezet, en nog werkt het niet :'( iig bedankt voor de moeite :)

Verwijderd

Dan kan ik weinig meer zeggen dan wat staat er nog meer verbonden aan die players ? Tv-out, overlay, Je videokaart en andere drivers, Is de media nog wel in orde, Je geluidskaart etc?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Elke bestaande codec pack installeren is natuurlijk vragen om moeilijkheden.
Wanneer je niet al te exotisch beeldmateriaal afspeelt heb je genoeg aan:

ffdshow (1,96 MB)
AC3 Filter (295 kB)

ffdshow is gebaseerd op de XviD-DirectShow-filter waarmee je probleemloos DivX, XviD, WMV, MPEG1 en MPEG2 afspeelt. AC3 Filter spreekt voor zich lijkt me.

Mocht je verder nog Quicktime / Realtime bestanden af willen spelen installeer dan:

Quicktime Alternative 1.48 (8,95 MB)
Real Alternative 1.42 (6,41 MB)

Geen gezeik... en het werkt :)

Overigens kan het natuurlijk zo zijn dat bovenstaande jouw probleem niet oplost, maar dat neemt niet weg dat het een goed idee is te wijzen op het feit dat codec packs vaak meer kwaad dan goed doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rone op 07-07-2005 03:43 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nooit 2 tegelijk opstaat, ik probeer ze alleen allemaal, nu staat er een goeie op met de bij jou bovenstaande dingen erin,.. en nog dit :'(

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

En als je vlc als speler probeert, heb je het probleem dan nog?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je al eens een format uitgevoerd? Dergelijke codec packs willen nog wel eens meer stuk maken dan ze fixen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer anders ook nog even SP2 te installeren, kan zomaar de rare dingetjes die Spider.007 noemt fixen. Je weet maar nooit :P Met SP1 is de update zoiezo wel verstandig :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nogsteeds niet ;( weet iemand een oplossing? :P

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
nieuwste drivers etc etc? vlc player gedraaid? en anders een her instaal van win denk ik..

Verwijderd

krijg je niet iets van errors te zien ofzo? wat gebeurt er juist? gewoon niets of krijg je in één keer een cpuload van 100%, ... ?

ik gebruik zelf sld codec pack (googlen) en dat werkt perfect. heb je bsplayer al geprobeert?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al eens naar je videodrivers gekeken? Misschien veroorzaken die het probleem wel :P Anders misschien je videokaart of geheugen gaar? Weinig harde schijfruimte? Heb je onze tips al geprobeerd?

DaannO, herinstall is niet zo'n optie, aangezien het probleem zich dan nog steeds voordoet :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:20:
Al eens naar je videodrivers gekeken? Misschien veroorzaken die het probleem wel :P Anders misschien je videokaart of geheugen gaar? Weinig harde schijfruimte? Heb je onze tips al geprobeerd?

DaannO, herinstall is niet zo'n optie, aangezien het probleem zich dan nog steeds voordoet :P
Herinstall heb ik net een week geleden gedaan, videokaart is net nieuw + nieuwste drivers, en geheugen is ook net nieuw, ik krijg het maar niet opgelost ;(! ik kan dus geneen video bestand afspelen geen wmv/avi/mpeg niks, ik weet echt geen oplossing meer, alles al geprobeerd..

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://uploadx.net/file/?id=r9j3kg==

Hier een plaatje, zo staat hij dus vast, dit is een avi file, zo blijft hij dus altijd vast zitten bij alle movie files..

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vreemd, hier weet ik zo geen antwoord op.
Ik gebruik altijd de klcodecpacks (kazaalite codec packs) en die geven eigenlijk nooit problemen, ook niet bij het installeren van nieuwere versies enzo. Ik heb op deze pc misschien al wel 5 keer het codec pack ge-update, alles werkt nog prima.

Mediaspelers? Mediaplayer classic en VLC (<- die laatste vreet écht alles)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 01:20:
Vreemd, hier weet ik zo geen antwoord op.
Ik gebruik altijd de klcodecpacks (kazaalite codec packs) en die geven eigenlijk nooit problemen, ook niet bij het installeren van nieuwere versies enzo. Ik heb op deze pc misschien al wel 5 keer het codec pack ge-update, alles werkt nog prima.

Mediaspelers? Mediaplayer classic en VLC (<- die laatste vreet écht alles)
Allebei die players al geprobeerd, precies hetzelfde probleem :P kazaa lite codec pack er ook al op gehad, nogsteeds hetzelfde,.. al 10 tallen geprobeerd en ge-uninstalleerd, en voor al die codec packs was het probleem er ook al, het is al vanaf de nieuwe setup van windows, vanaf dat de pc helemaal clean was dus net geformateerd en verse windows erop, erg vreemd..

Verwijderd

Heb exact hetzelfde probleem, ook met vob's (DVD bestanden).
Het probleem begon nadat ik WMP10 en PowerDVD v5 achter elkaar had geinstalleerd.
De-installatie van WMP10 bracht géén verbetering. Herinstalleren van PowerDVD idem.
En gebruik alleen de standaard (bij de installatie van WMP10 & PowerDVD) codec's.
Clueless :?

@Xib: welke WMP versie heb jij?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 01:46:
Heb exact hetzelfde probleem, ook met vob's (DVD bestanden).
Het probleem begon nadat ik WMP10 en PowerDVD v5 achter elkaar had geinstalleerd.
De-installatie van WMP10 bracht géén verbetering. Herinstalleren van PowerDVD idem.
En gebruik alleen de standaard (bij de installatie van WMP10 & PowerDVD) codec's.
Clueless :?

@Xib: welke WMP versie heb jij?
Ik kan ook geen dvd's afspelen, en goddank iemand met hetzelfde probleem, heb al meerdere versie's van wmp geprobeerd en overal hetzelfde probleem, heb momenteel wmp 10, mp3's afspelen ging wel altijd al :)

Verwijderd

Topicstarter
Kickje :p

• EricJH
Ik vind het typisch dat je bij het crashen een verwijzing naar dat www.upload.net krijgt. Dat lijkt een soort zoekmachine te zijn.

Mijn vraag is dus waarom die verwijzing daar is. Wat zijn jouw connecties met die site? Heb je daarvoor plugins of zo geinstalleerd? Zoniet zou je dan te maken kunnen hebben met adware/spyware...?

Verwijderd

@Xib:
Ik krijg a.s. weekend de pc terug, begin dan weer overnieuw.
Maar ik maak eerst een dump van de register zodat ik deze kan vergelijken met een werkende opstelling. Vermoedt dat het WMP10 icm intern geheugen.
Hoeveel intern geheugen heb jij in je bak (op het moment dat je de installatie deed)?

Helder moment: heb jij ook WMP10 geinstalleerd als gebruiker, dus niet als beheerder/Administrator, tijdens Windows Update?

@EricJH
upload.net heeft d'r niks mee te maken.
De boodschap "File not found" echter wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 04:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toen had ik er 1024 inzitten dacht ik, maar later toen windows er al een tijdje opstond die dag heb ik er een geheugenstaafje uitgehaalt omdat die naar de tering was, en er eentje van 256 ingezet, heb nu heb ik 768 mb geheugen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 04:16:
@Xib:

Helder moment: heb jij ook WMP10 geinstalleerd als gebruiker, dus niet als beheerder/Administrator, tijdens Windows Update?
Ik heb maar 1 gebruiker op deze computer en dat is de mijne, admininstrator ofzo staat er niet bij, en daar kan ik me niks over herinneren bij de installatie's.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:00

JohnD

Bernd

herstart maar eens in veilige modus. dan komt administrator wel te voorschijn.

of via de usermanager van computerbeheer (configuratiescherm --> systeembeheer)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
SunStorms_sletje schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:34:
herstart maar eens in veilige modus. dan komt administrator wel te voorschijn.

of via de usermanager van computerbeheer (configuratiescherm --> systeembeheer)
Geen verschil ;(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? ;(

• EricJH
Wat heeft dat www.upload.net met de foutmelding te maken? Op die vraag heb ik nog geen antwoord. Draai jij een programma/plug in van die site die met media/codecs te maken heeft? Dat kan een rol spelen......

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op maandag 18 juli 2005 @ 01:05:
[...]

Wat heeft dat www.upload.net met de foutmelding te maken? Op die vraag heb ik nog geen antwoord. Draai jij een programma/plug in van die site die met media/codecs te maken heeft? Dat kan een rol spelen......
Nee helemaal niet, nooit iets van die site gezien :)

• EricJH
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 03:38:
[...]

Nee helemaal niet, nooit iets van die site gezien :)
Ik zag in de draad dat DVD's niet wordne afgespeeld. Hiervoor moet je één of ander DVD speler geinstalleerd hebben om te kunnen decoderen in Windows Media Player.

Heb je al de update van SP2 geprobeerd zoals is voorgesteld? Uit veiligheidsoverwegingen is dat sowieso aan te raden.....Het is maar goed dat je geen huisgenoot van mij bent...... :X ....... Als je SP2 installeert dan is het cruciaal dat je vrij bent van spyware en virussen. Scan hiervoor met meerdere anti spyware scanners.

Bekijk ook de logs van Windows eens of je daar wat wijzer van wordt.

Wat voor moederbord en graka gebruik je? Ik zie op de VIA forums vaak de tip om bij Radeon kaarten de AGP spanning 0,1-0,2 V te verhogen. Misschien een idee...?

[ Voor 9% gewijzigd door EricJH op 19-07-2005 01:37 ]

Verwijderd

Herinstall heb ik net een week geleden gedaan, videokaart is net nieuw + nieuwste drivers, en geheugen is ook net nieuw, ik krijg het maar niet opgelost ;(! ik kan dus geneen video bestand afspelen geen wmv/avi/mpeg niks, ik weet echt geen oplossing meer, alles al geprobeerd..
Ik weet niet wat voor videokaart je hebt maar een vriend van me had laatst ook een probleem met allerlei videoformaten. Hij heeft toen ook van alles geprobeerd tot hij er achter kwam dat de laatste nvidia drivers het probleem veroorzaakten (iig bij hem). Dus probeer ook eens een andere versie van je videokaart-driver.

Mocht dit niet baten dan zou ik toch nog een formatje overwegen aangezien installatie van WMP10 ook wel eens voor vage probleempjes kan zorgen, zeker in combinatie met de beruchte mega codec packs/ giga codec packs. Daar heb ik zeker geen goeie ervaringen mee.

Gewoon een verse install van Windows doen zonder wmp10 te installen. Dan met VLC Media Player proberen, die z'n eigen directshow filters heeft. Werkt dat niet probeer dan FFDshow filters in combinatie met Media Player Classic. Mocht dit ook niet werken dan heb ik weinig hoop maar dan zou je nog daadwerkelijk alle codecs (xvid, divx, ac3 etc. etc.) kunnen gaan installeren.

(Wat ik niet snap is dat heel veel mensen die echt nooit zelf iets encoderen vaak wel een hele zooi aan exotische codecs op hun compu hebben. Een paar filtertjes een goeie media speler zou toch moeten volstaan.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:13:
[...]

Ik weet niet wat voor videokaart je hebt maar een vriend van me had laatst ook een probleem met allerlei videoformaten. Hij heeft toen ook van alles geprobeerd tot hij er achter kwam dat de laatste nvidia drivers het probleem veroorzaakten (iig bij hem). Dus probeer ook eens een andere versie van je videokaart-driver.

Mocht dit niet baten dan zou ik toch nog een formatje overwegen aangezien installatie van WMP10 ook wel eens voor vage probleempjes kan zorgen, zeker in combinatie met de beruchte mega codec packs/ giga codec packs. Daar heb ik zeker geen goeie ervaringen mee.

Gewoon een verse install van Windows doen zonder wmp10 te installen. Dan met VLC Media Player proberen, die z'n eigen directshow filters heeft. Werkt dat niet probeer dan FFDshow filters in combinatie met Media Player Classic. Mocht dit ook niet werken dan heb ik weinig hoop maar dan zou je nog daadwerkelijk alle codecs (xvid, divx, ac3 etc. etc.) kunnen gaan installeren.

(Wat ik niet snap is dat heel veel mensen die echt nooit zelf iets encoderen vaak wel een hele zooi aan exotische codecs op hun compu hebben. Een paar filtertjes een goeie media speler zou toch moeten volstaan.)
Allemaal geprobeerd, niet de oplossing.. heb windows gister opnieuw ge-installeerd en het probleem is er nogsteeds.. ik geef het op :{

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden! :D het is dus de videokaart ( Gf 6600 GT ) als ik de drivers van de videokaart eraf gooi ( forceware 77.72 ) dan doen de filmpjes het weer, maar zonder drivers is dus plug en play monitor en alles weg, ik heb echt al bijna alle forceware drivers geprobeerd en bij alle drivers doet hij dat, ik heb ook al de originele drivers van mijn videokaart geprobeerd (leadteck winfast) en nog blijft het probleem, weet iemand waar het aan kan liggen?
Het probleem ligt zeker weten bij de videokaart.,,
Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Had eindelijk weer tijd voor die (trap-)bak... 8)7

Bij mijn eerder post, dacht ik dat de register waarden misschien brak waren.
Maar dat bleek niet zo te zijn.

Kwam er toevallig achter dat wanneer er veel hd toegangs verzoeken komen,
de machine of hangt danwel als een slak vooruit gaat.
Bijv. bij het afspelen van een DVD waarvan de vob's e.d. op de hd staan of
bij het defrag-gen van de hd.

Driver troep van VIA genomen ipv MS maakte de bak nog brakker.
Restore gedaan en de laatste MB BIOS update gedaan met IRQ's reset zodat
WinXP de apparaten opnieuw moet herkennen.
En.... nu doet het weer, zelf als ik de cpu iets overclock!

Verwijderd

Jemig, ik heb precies dezelfde videokaart (6600 gt) en zit dus ook met dat probleem :(.

Ik hoop hier snel een oplossing voor te vinden. Zodra ik het weet post ik het wel even.

btw.. niet iemand anders die al een oplossing heeft?

Verwijderd

Na even wat research gedaan te hebben heb ik (voor mij iig) het probleem gevonden

Lees even deze post door en dan moet het goed komen.
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=5710&st=20#

Ik hoop dat het ook bij jullie zal werken. Veel suc6.

• justifire
  • Laatst online: 01:51

justifire

Shut up and squat !!

De oplossing die hier gegeven word gaat over de AGP driver.
Aangezien ik dezelfde problemen heb met een 7800gtx PCI-E zal dat voor mij niet werken.
Of moet ik ergens zoeken naar een pci driver?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• justifire
  • Laatst online: 01:51

justifire

Shut up and squat !!

bump

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Pagina: 1