Toon posts:

ADSL Speedtouch 510 ethernet modem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik Ububtu geinstalleerd. Internet heb ik echter nog steeds niet aan de praat gekregen. pppoeconf draaien heeft niet gewerkt (kon de instelling niet vinden ofzo). Het pingen van mijn modem gaat ook niet, krijg dat de melding "network is unreachable".

Mijn netwerk kaart is geinstalleerd en geactiveerd.

Het is dus GEEN usb modem. Ik vind overal tutorials voor een usb modem maar voor een ethernet modem is er niks te vinden....

Enig idee wat ik hier aan kan doen?

alvast bedankt

Paul

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ding resetten naar factory defaults, (lees handleiding hoe dat moet) zet je pc op 'dhcp client' en je kan naar 10.0.0.138 surfen, daarna krijg je een wizard en stel je hem in

ppoA btw en niet ppoE.. klein niet onbelangrijk detail ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
het is wel degelijk pppoeconf en niet pppoaconf
pppoaconf wordt niet gezien als een geldig command en er is ook geen man page voor. pppoeconf brengt een configuratie scherm naar voren die wat dingen doet en dan zegt dat het niet is gelukt (in mijn geval dan ;-) )

wat betreft het surfen naar 10.0.0.138
ik krijg dan de melding "The connection was refused when attempting to connect 10.0.0.138" van firefox

als ik naar het adres ping krijg ik de melding "network is unreachable"

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:48:
het is wel degelijk pppoeconf en niet pppoaconf
pppoaconf wordt niet gezien als een geldig command en er is ook geen man page voor. pppoeconf brengt een configuratie scherm naar voren die wat dingen doet en dan zegt dat het niet is gelukt (in mijn geval dan ;-) )

wat betreft het surfen naar 10.0.0.138
ik krijg dan de melding "The connection was refused when attempting to connect 10.0.0.138" van firefox

als ik naar het adres ping krijg ik de melding "network is unreachable"
adsl is iig ppoA...

heeft je pc wel een ip in de range van 10.0.0.x :?

btw: die speedtouch is een router wat zoveel betekend dat je op je linux bak niks hoeft te configgen (configgen geschied in de router zelf) die linux machine moet alleen een geldig ip hebben en een default gateway (valide dns is ook handig :P )

je weet wel waar je mee bezig bent :? (krijg serieus de indruk dat je niet echt weet waar je mee bezig bent namelijk)

[ Voor 23% gewijzigd door Zwelgje op 07-07-2005 07:09 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
daar heb je helemaal gelijk in. Ik werk voor het eerst met linux en heb dus geen idee wat ik aan het doen ben.
Dus kijken of ik een geldig ip heb..geen idee hoe ik dat moet doen in linux. pingen doet ie niet.

Dus een beetje hulp zou wel welkom zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
ifconfig :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Ubuntu probeert tijdens de installatie een IP-adres te krijgen van een DHCP-server, in jouw geval je 510. 10 tegen 1 dat die je het adres 10.0.0.150 heeft gegeven. Tenminste, als alles goed was aangesloten en gedetecteerd. Als Ubuntu je netwerkkaart niet kent, krijg je geen IP-adres en moet je een en ander met de hand instellen. Maar dat wordt tijdens de installatie dan ook gemeld.

Maar goed, doe eens wat sanfranjake zegt, anders weten we nog niks... :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
dit is de uitkomst van de ifconf

eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:0B:6A:1A:FF:BA
inet6 addr: fe80::20b:6aff:fe1a:ffba/64 Scope:Link
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:35 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:0 (0.0 b) TX bytes:10910 (10.6 KiB)
Interrupt:19 Base address:0xd400

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1
RX packets:186 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:186 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:15560 (15.1 KiB) TX bytes:15560 (15.1 KiB)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Zo te zien heb je geen IP-adres (afgezien van je loop-back adres).
In een van de menu's van Gnome kun je je netwerk instellen. Dus gewoon eth0, je lokale IP-adres.

Met pppoe of pppoa heb je sowieso op je systeem zelf niets te maken; dit regel je in het modem zelf.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik ben net ook bezig met het installeren van ubuntu....

bij de installatie gaat die ook een netwerk zoeken en een ip proberen te krijgen via dhcp..

standaard lukt dit niet, maar als ik een dhcp hostname opgeef wel (dhcp hostname mag elke zijn, ik heb voor 'ubuntudoos' gekozen)...

misschien een dhcp hostname instellen?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Sorry, maar ik zie hier echt 0,0 initiatief in. In plaats van dat je zelf eens wat met die ifconfig gaat doen plemp je gewoon de output neer met een motto van 'kijk eens wat er wel/niet goed is'. En zo werken wij hier niet.

Neem Algemene gedragsregels (Netiquette) eens goed door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.