[XP] rtl8139 zegt kabel niet verbonden

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb net een medion PC helemaal schoon opnieuw geinstalleerd en gelijk een bende updates erbij gezet.
Na de hele dag updaten en de laatste keer opnieuw opstarten klaagt hij dat de netwerkkabel ineens niet aangesloten is, terwijl dit wel het geval is. Hij is verbonden met een 10 MBit hub.

-Ik heb de driver gede-installeerd
-De kabel eruit gehaald en weer erin gestopt
-Een paar keer opnieuw opgestart
-De installatie teruggezet naar een eerder herstelpunt waarop de boel nog wel werkte.
-De verbindingssnelheid ingesteld op 10MBit half duplex.

De PC heeft op het moment dus alle mogelijke updates tot en met service pack 2. De updates van daarna heb ik weer ongedaan gemaakt, zonder resultaat.

Niets van de hierboven genomen akties hielp, waar kan het nog aan liggen?

ieeeepppppp :P

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al een ander kabel geprobeerd, of eventueel een andere netwerkkaart. Misschien zelfs ff testen de PC rechtstreeks op de internetaansluiting te hangen indien mogelijk, of een andere hub/switch te testen.
Het kan natuurlijk ook stiekum hardwarematig zijn, die dingen kunnen ineens kapot gaan.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Op zich kan het, maar ik heb zowel geen netwerkkaarten als kabels/apparatuur extra liggen hier. Ik zou het graag proberen (morgen lukt dat denk ik wel), maar het is gewoon te toevallig. Ik installeer software, start de PC opnieuw op en vervolgens is de verbinding weg.

De kaart is trouwens een onboard chipje denk ik.... Ik heb de kabel er in en uit gedaan terwijl de PC in een kast stond en hij moest er zeg maar een kwart slag gedraaid in (lipje wijst naar zijkant kast). Het lipje "klikte" wel, dus hij zit goed. De PC eruit trekken was even te lastig, er stond echt teveel zooi omheen. Een nieuwe kaart zou dus gekocht moeten worden. Is niet zo duur an sich, maar wel jammer van het geld.

Morgen kan ik hopelijk met een laptop de kabel testen, dan weten we of het daaraan ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door VROEM! op 06-07-2005 23:52 ]

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Gebeurd wel vaker hoor, dat hardware het begeeft na een reboot. Juist tijdens aanzetten/rebooten.