Ik heb een laptop met daarop windows 2000 server (vraag me niet waarom).
Als ik er een andere hd indruk met daarop windows xp heb ik geen problemen.
Probleem is:
Ik heb geen netwerk. Het lijkt wel of me onboard nic niks doet. Hij krijgt geen ip door en als ik zelf een ip instel doet nog niks het.
Gedaan:
Bios update, Driver update
Uninstall device en opnieuw geinstalleerd
Geen IRQ conflict
Tcp/ip opnieuw geinstalled
Bios nagekeken, niks aparts
Systeem heeft ook altijd gewerkt, alleen tijdje stilgestaan en nu wou ik hem weer opstarten en nu heb ik dit.
Krijg ook een melding als ik opstart, one service failed to start, check event viewer, maar daar kan ik niks aparts vinden, alleen maar vage errors. En daarna komt er nog een schermpje naar voren dat zegt: windows sockets initialization failed.
Ik ben nu beetje door me mogelijkheden heen, en zou wel wat hulp kunnen gebruiken.
Nogmaals met windows xp doet nic het wel, dus nic is niet kapot ofzo.
Als ik er een andere hd indruk met daarop windows xp heb ik geen problemen.
Probleem is:
Ik heb geen netwerk. Het lijkt wel of me onboard nic niks doet. Hij krijgt geen ip door en als ik zelf een ip instel doet nog niks het.
Gedaan:
Bios update, Driver update
Uninstall device en opnieuw geinstalleerd
Geen IRQ conflict
Tcp/ip opnieuw geinstalled
Bios nagekeken, niks aparts
Systeem heeft ook altijd gewerkt, alleen tijdje stilgestaan en nu wou ik hem weer opstarten en nu heb ik dit.
Krijg ook een melding als ik opstart, one service failed to start, check event viewer, maar daar kan ik niks aparts vinden, alleen maar vage errors. En daarna komt er nog een schermpje naar voren dat zegt: windows sockets initialization failed.
Ik ben nu beetje door me mogelijkheden heen, en zou wel wat hulp kunnen gebruiken.
Nogmaals met windows xp doet nic het wel, dus nic is niet kapot ofzo.