[XP] 'Hidden NTFS' partities weer zichtbaar maken, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 636 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:56

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Na installatie van WinXP Pro (als vervanging van Win2K) zijn de partities op m'n tweede HD niet meer zichtbaar. Disk Manager, Partition Magic en cfdisk geven aan dat de (3 primaire) partities van het type 'hidden ntfs' zijn.

Ik kan ze middels Knoppix en cfdisk veranderen in type 07: NTFS, en daarna zijn ze in WinXP zichtbaar in de verkenner. Helaas, als ik daarna reboot, zijn ze weer verdwenen. In P'magic kan ik de schijven 'active' maken, en dan zijn ze tot een reboot ook zichtbaar. In P'magic (versie 6.0) kan ik niet zoveel met de part's doen, want alle acties leveren een error op (format, convert, resize, etc).

Kan WinXP niet overweg met grote schijven?
Of niet met meer dan 1 primaire part. per schijf?
Of gooit een eventuele Lilo MBR (op hda staat zeker een Lilo mbr, hdb weet ik niet zeker) roet in het eten?

Weet iemand hoe ik dit drama tot een goed einde kan brengen? ( en nee, ik heb niet een reserve 160 gig HD bij de hand waarop ik de data even zou kunnen parkeren, zodat ik de HD dan herpartitioneren, en formateren...). Ik begin wat wanhopig te worden, en zit ernstig te overwegen win2k d'r maar weer op te zetten... :(

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wel service pack 2 al geinstalleerd? Misschien heeft je pc een bios update nodig?
offtopic:
Alphaville - Forever Young _O_

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
koop een nieuwere partition magic (8.0 of hoger) dan zou het geen probleem mogen zijn

lilo mag er dan wel af (gebruik je niet meer toch?) fdisk /mbr vanaf een dos boot diskje en je bent er vanaf

A wise man's life is based around fuck you

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:56

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
[update]
fdisk /mbr vanaf een flop helpt niet. Fixt dat commando ALLE mbr's op alle disks? Of staat er alleen een mbr op de eerste disk? Kan je niet iets van fdisk /dev/hdb /mbr doen?

P-mag. 8.0 aan het regelen...

[update 2]
Pmagic8 kon de schijven WEL unhidden maken...

[ Voor 13% gewijzigd door klokop op 07-07-2005 15:51 ]

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"