[XP] Partitie staat offline; diskeeper ziet hem niet? *

Pagina: 1
Acties:

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Goed defragmenteer programmaatje.
Veel beter als die standaard in Windows zit.

Maar op één van m'n pc's ziet hij een partitie niet. Hij ziet wel een andere partitie op dezelfde schijf.
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/8517/screenshot0042bk.th.jpg
Ik wil natuurlijk ook de C-partitie defragmenteren.

Met het standaard defrag programma van Windows XP kon ik die partitie wel defragmenteren.

Nooit geen problemen met de partitie, CHKDSK vindt geen fouten.

Bij schijfbeheer staat de partitie wel:
Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/8197/screenshot0038mf.th.jpg

Nog iets geks... als sinds dat ik Windows XP op deze pc hebt gezet kan ik ook niet Restore op de C-partitie zetten Er staat 'off line', ik vind hier niets over:
Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/452/screenshot0052ym.th.jpg
Restore kan me niet zoveel schelen maar misschien heeft het iets met elkaar te maken.

Wat zou het zijn? Iemand een idee?

Ik ga niet de partitie formateren.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; dat de schijf als offline staat weergegeven is niet onbelangrijk volgens mij :)

Diskeeper 9.0 Pro ziet partitie niet > [XP] Schijf staat offline; diskeeper ziet hem niet? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Caesu
  • Niet online
Nu heb je er 'schijf' van gemaakt. Maar het is echt de partitie die Diskeeper niet ziet.

De schijf staat al helemaal niet off line, hij staat duidelijk on line bij schijfbeheer.
Alleen System Restore ziet de partitie off line.

>>Graag topictitel veranderen dus, die van mij vond ik beter.

Ik vind niets op Google en waar dan ook over partities die off line staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Caesu op 07-07-2005 18:59 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Zo dan. ;)

Signature

• Caesu
  • Niet online
nee, niemand een idee??

jammer...

toch gek dit hè. er is verder niets mis met de schijf. kan gewoon schijfcontrôle doen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

System Restore Displays Duplicate Drives With Offline Status
Je kunt de procedure in dit KB atrikel proberen om de status van je C:-schijf weer goed te krijgen. Of dat je probleem met DisKeeper oplost, betwijfel ik

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Caesu
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:50:
System Restore Displays Duplicate Drives With Offline Status
Je kunt de procedure in dit KB atrikel proberen om de status van je C:-schijf weer goed te krijgen. Of dat je probleem met DisKeeper oplost, betwijfel ik
nee, dit werkt niet - ik heb dit al eerder geprobeerd.
zoals je bij de screenshot van Schijfbeheer kan zien is het ook geen Dynamische schijf.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het lijkt er op dat in Windows de schijf ook niet helemaal lekker functioneert.... Misschien zou je op een grote partitie Windows er eens naast kunnen installeren, teneinde vast te stellen of er wellicht iets in windows niet lekker meer werkt?

Anders SP2 al eens opnieuw geïnstalleerd? Ik geef het topic even een tikje van Software Algemeen naar Windows Operating Systems. Mocht je het er niet mee eens zijn, vermeld dat dan even middels een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Caesu
  • Niet online
zou ik opzich kunnen doen XP nog eens op een andere partitie installeren.
misschien dat System Restore dan de partitie niet off line ziet.

maar dan staat hij nog steeds off line in de huidige installatie.

en deze huidige XP installatie laat ik wel staan, alles staat precies goed ingesteld.
teveel gedoe om alles opnieuw te installeren - zo belangrijk is het probleempje niet.

en SP2 opnieuw installeren? dus eerst deinstalleren? dat gaat denk ik niet want deze SP2 is geinstalleerd vanaf een Windows XP Pro SP2 CD die ik op andere pc's ook heb gebruikt zonder problemen.

ik zou al de gegevens op de partitie ergens anders even neer kunnen zetten en dan de partitie formateren, maar dit is wel de actieve partitie op de primaire schijf, dus de bootpartitie.
dit vind ik al een tè riskante operatie. is het me nog niet waard allemaal.

ik heb liever een oplossing om de partitie on line te krijgen. een register instelling misschien?

ook is niet zeker dat het off line staan in System Restore te maken heeft met het niet herkennen van de partitie door Diskeeper.
Pagina: 1