Toon posts:

[MCE 2005] Sleep Mode (S3) probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met het feit dat ik mijn computer in slaapstand wil krijgen.
Bij MCE 2005 gaat dat door de shift-toets ingedrukt te houden bij het dialoog venster om windows af te sluiten. Dan verandert Stand-by in Slaapstand. Als ik dit doe, dan begint Windows zich netjes voor te bereiden op slaapstand en sluit af, maar zodra dit gebeurt is, start mijn pc weer van voren af aan op. Mijn sessie word wel volledig hersteld en kan gewoon verder gaan waar ik gebleven was, maar hij blijft dus niet in de slaapstand. Ik heb al vrij veel rondgekeken op internet maar ik kon nergens iets over dit probleem vinden, ook heb ik in het BIOS gekeken (van mijn Asus P4S800-MX mobo) maar daar kan ik verder niets veranderen wat betreft de Sleep Mode of iets dergelijks. Ik wist niet of dit probleem aan windows of aan het mobo lag, dus heb ik het topic maar hier gemaakt.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
dit in bestandsnaam.reg zetten en uitvoeren kun je proberen, verder in je bios even kijken welke wake-ups aan staan
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\usb]
"USBBIOSHACKS"=dword:00000000
"USBBIOSx"=dword:00000000

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit net geprobeerd, maar helaas, de computer start meteen weer op zodra hij in slaap stand komt. Ook heb ik in het BIOS gekeken maar daar staat niets bijzonders aan, alleen de power-knop van de computer.

Verwijderd

Heb je niet toevallig een "wake on lan" aan staan in je bios oid?
Je kunt ook in apparaatbeheer elk apparaat even nagaan en alle apparaten zo instellen dat ze de pc niet wakker mogen maken ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 23:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:11:
Ook heb ik in het BIOS gekeken maar daar staat niets bijzonders aan, alleen de power-knop van de computer.
Ben je zeker dat "wake on lan" of "wake on power failure" niet in het BIOS aanstaan? Moet je wel even zoeken voor te vinden, dat verschilt per BIOS-versie.
En [rml]Tisjes in "[ 2000] PC kan niet meer uit"[/rml] al gelezen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank jullie wel, het probleem is opgelost. _/-\o_

Het was de muis, maar toch vreemd want ik weet zeker dat ik mijn muis niet bewoog tijdens het hele proces.

Maarja het is zo opgelost, nu kan ik eindelijk snel opstarten zonder die irritante fans.
Pagina: 1