Hoe pas ik onder gnome mijn default soundcard aan

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40
Ik heb in mijn pc 2 geluidskaarten een SBLive 1024 en een via onboard geval. Beide werken ze onder Ubuntu Hoary wat ik heb kunnen testen met BMP. Dit omdat BMP zijn eigen opties wbt geluid beheerd welke geluidskaart bijv.
Nu is het de bedoeling om onder totem mijn via geluidskaart aan te spreken ipv de sblive, dit omdat aan mijn via kaart het geluid van de tv out hangt.

Nu heb ik dat echter geprobeerd via de preferences van volume panel aan te passen wat mijn default is maar hier lijkt niet echt een optie voor. Ik heb wel mijn via kaart geselecteerd maar vervolgens komt het geluid toch nog uit mijn SbLive.

Ik heb al geprobeerd om totem-xine of totem-gstreamer te installeren maar dit hielp ook niets. In totem zelf zie ik alleen maar een audio optie om het aantal speakers op te geven.

Kort gezegd: Hoe pas ik onder gnome (of linux in het algemeen) mijn default soundcard aan

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

gstreamer-properties, en dan audiosink veranderen in custom, en dan intypen "alsasink device=hw:1".

En ja, dat moet gebruikersvriendelijker, daar zijn ze inmiddels wel van op de hoogte. ;).

• Zym0tiC
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:23:
gstreamer-properties, en dan audiosink veranderen in custom, en dan intypen "alsasink device=hw:1".

En ja, dat moet gebruikersvriendelijker, daar zijn ze inmiddels wel van op de hoogte. ;).
Thanx, wanneer ik thuis ben zal ik het gelijk uitproberen ben nu op het werk atm.
Maar hoe zit het dan als ik gebruik maak van totem-xine ipv totem-gstreamer. Ik neem aan dat de gstreamer-properties hier geen effect op hebben.

Ik heb namelijk nogal eens wat problemen bij het afkijken van dvd's wanneer ik gebruik maak van totem-gstreamer. Deze heb ik niet als ik dat vervang voor totem-xine.

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16
Ik gebruik naast totem-gstreamer ook gstreamer-ffmpeg, maar die zit niet in Debian (vanwege licentie issues) en moet je van een externe source downloaden. Ik denk dat ie ook niet in Ubuntu zit. Als je geen totem-xine gebruikt is dit volgens mij de meest logische vervanger.

• Zym0tiC
Nou ik heb het zojuist uitgeprobeerd om alsasink device=hw:1 toe te voegen, dit werkte bij het testen, niet bij xine (doh :)).
Vervolgens totem-gstreamer en gstreamer-ffmpeg geinstalleerd. Hierna de pc opgestart want anders speelde totem nog niets af. Vervolgens gaan testen. Divx/xvid werkte. Hierna een dvd erin gestopt. Deze gestart en al na 1-2 seconde stopt het beeld en speelt hij niet meer af.
Niets geen errors, ook niet als ik totem via een terminal start.