Toon posts:

[aanschaf]Aanbod Systeem - Mening Graag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende systeem is mij aangeboden voor een leuke prijs, maar is dit ook wat?

Specs:

SWEEX 620 WATT Silent Voeding
ASUS P5P800 Moederboard
Intel Pentium IV 3.0 Ghz 2MB Cache
ATI RADEON 9600 Pro 256MB
2x 512 MB DDR2 Dual Channel

Soundblaster 5.1 Full support Onboard
Gigabit Network Onboard

Dit alles in een Techsolo kast.

Kan ik met dit systeem vooruit de komende tijd, ik ben namelijk niet
echt op de hoogte wat betreft de hardware.

Cheerz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
dat is een prima typemachine :P
en ja hij doet t vast wel

maarja, wat wil je er nou mee?
en hoeweet je nou of je niet opgelicht wordt? dus wat kost ie?

de voeding is nou niet echt je van het, en videokaart is ook niet de jongste meer

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter een in verhouding duurdere voeding pakken die lager is, een 400watt voeding trekt dit systeem ook wel, maar dan wel een normaal merk pakken.
En als je ermee wil gaan gamen zou ik een iets duurdere videokaart pakken.

Voor de rest een goed systeempje kan je goed mee vooruit lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok..ik betaal voor dit setje: € 520,-
Is dit een schappelijke prijs of niet?

Enne...wat voor Videokaart raden jullie mij aan dan?
Zou deze voeding echt problemen kunnen geven dan,
want ik heb hem gehoord en hij is wel erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:02
Ik vind €520 nogal aan de hoge kant, zeker als het een 2ehands pc is. Voer de gegevens eens in in de pricewatch en kom zo eens achter de huidige nieuwprijs. Dab jub je ook ene goede afweging maken of het een goede prijs is.

Bovendien zou ik er een andere voeding en misschien ook behuizing bij nemen. Deide zijn niet erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je mij ook vertellen wat dan wel goed is om te nemen, en wat kan er mis zijn met een behuizing eigenlijk? Die doet toch verder niks?

Sorry dat ik het er trouwens niet bij vermeld heb, maar het gaat hier om een nieuw systeem,
dus niet tweedehands, komt gewoon uit de winkel.

En wat voor voeding is goed om te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een 300/350 watt voeding moet je het kunnen redden. dan bijvoorbeeld antec 380w of een tagan. dat zijn goede merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit moederboard vraagt om minimaal 350 WATT dus 300 wordt wat krap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veelste duur voor zo'n systeem 2ehands !

en als het nieuw is lijkt het me een slechte investering. (voor dat geld kan je prima A64 oid met degelijke onderdelen).

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom heeft iedereen het over de voeding? De TS vraagt alleen of het een beetje fatsoenlijk systeem is voor die prijs.

IMHO is het antwoord nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 20:58
Ik denk dat de prijs komt door het feit dat die processor een extreme edition is (2mb cache), die vrij prijzig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Inderdaad, voor € 295,01 (PriceWatch) heb je alles nieuw behalve de processor:

512MB PC4200 DDR2 [Merkloos] € 34,80 € 69,60
Asus P5P800, i865PE (G-Lan, Sound) € 69,95 € 69,95
PEAK Radeon 9600 Pro 256MB (AGP) € 81,- € 81,-
Sweex Gold Dual Fan (ATX, 650 Watt) € 35,96 € 35,96
Techsolo TC-52 (No PSU, Zilver) € 38,50 € 38,50

En die 2mb cache EE Pentium IV's zijn duur. Prijs/prestatie is volkomen zoek bij die EE's imho.

Maar je kan er wel sneller mee internetten :+

De 3,0 GHz EE staat niet eens (meer) in de PW, maar voor een 3,2 GHz betaal je €259,48, zodat je totaal nieuwprijs met iets betere processor op € 554,49 komt. Voor een gebruikt systeem zou ik €300 een mooie prijs vinden. Je hebt namelijk minder/geen garantie meer afhankelijk van de leeftijd van het systeem.

[ Voor 26% gewijzigd door sdomburg op 07-07-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 22:33
Net zo als wat mockingbird eerder al zei, koop een amd Athlon 64 en ik denk dat de 3000 wel goed is voor jouw buget. maar waar voor wil je het eigenlijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai veel games:

Half Life 2
GTA SA
Far Cry
NFS UG 2
CS
Q3 Instagib
enz...

Ik heb het systeem werkend gezien ook met een paar van die games, en ze draaien
op hoogste resolutie en graphics wel gewoon goed moet ik zeggen :)

Het internet is idd ook erg snel :D

Waarom is een Athlon 64 bit beter dan een Intel Pentium IV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"daarom" .. weet ik veel hoe die dingen van binnen helemaal in elkaar zitten ;)

Nee, maar kijk er eens wat reviews op na. PIV is over het algemeen wat beter in multimedia zaken (encoden en dat soort meuk) en A64 beter in games en office troep.

Verder is een 9600 pro niet bepaald je-van-het als je voor het gamen gaat! Die sweex voeding is brak (maakt niet uit hoeveel watt; sweex is ruk. enkel gebruiken in echte budget office systeempjes ofzo imho).

een PIV EE is wel sneller dan een normale PIV op die kloksnelheid, maar hij is ook absurt duurder (echt een hebbe dingetje voor geeks met geld teveel ;))

HL2 op een 9600 pro met alles op max? lijkt me sterk :>

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:07
Wat dacht je van zoiets? (Nieuwprijzen)

Afbeeldingslocatie: http://xs36.xs.to/pics/05274/sys.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit geen HDD bij.. maar die zie ik in de TS ook niet staan.. was ie die vergeten? of koopt ie daar een kast zonder fdd/hdd/dvd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:37
Ricardo87 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:32:
Wat dacht je van zoiets? (Nieuwprijzen)
Het systeem wat de TS neergezet is ook nieuw...

Andere videokaart en voeding dan het systeem in de TS zou ik wel doen ja, verder niks aan te merken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afgezien van het feit dat die 6600GT rondjes rent om een 9600 pro.. en dat een s939 a64 3000+ het vaak beter zal doen dan een PIV @ 3,0 ghz in games.
Verder is de kast natuurlijk stukken beter en de voeding waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:34:
zit geen HDD bij.. maar die zie ik in de TS ook niet staan.. was ie die vergeten? of koopt ie daar een kast zonder fdd/hdd/dvd ?
Ik heb gewoon de TS overgenomen...
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:43:
afgezien van het feit dat die 6600GT rondjes rent om een 9600 pro.. en dat een s939 a64 3000+ het vaak beter zal doen dan een PIV @ 3,0 ghz in games.
Verder is de kast natuurlijk stukken beter en de voeding waarschijnlijk ook.
De kast, voeding en videokaart zijn beter. De moederboard + cpu combo is gewaagd aan de Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus kortom is dat systeem bagger en moet ik gewoon echt iets anders zoeken???
HL2 op een 9600 pro met alles op max? lijkt me sterk
Dit lieg ik echt niet, zelf nog gespeeld en draait perfect!!! :D
Voor de rest is internet echt razend snel op die pc en draait Far Cry en San Andreas ook voluit! :)

Maar ik zal iig kijken voor een andere videokaart en voeding, das sowieso beter,
ik blijf toch Intel fan en weiger gewoon over te gaan op Athlon :P hehehehe

Verder nog mensen die suggesties hebben of iets toe willen voegen?

Nog een vraagje btw:

Waarom zie ik dat heel veel nieuwere Videokaarten over 128MB beschikken
terwijl naar jullie zeggen die oude 9600Pro over 256 beschikt??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ max resolutie? of alles op max: dus ook detail/FSAA/AF etc? want dat 1e is te doen ja, maar dat 2e echt niet ;)

mja als je perse voor duur en traag wilt moet je natuurlijk intel nemen (lichtelijk overdreven maja :+ ).
Verder iig een andere kast/voeding/videokaart.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:49:
Ok, dus kortom is dat systeem bagger en moet ik gewoon echt iets anders zoeken???

[...]

Dit lieg ik echt niet, zelf nog gespeeld en draait perfect!!! :D
Voor de rest is internet echt razend snel op die pc en draait Far Cry en San Andreas ook voluit! :)

Maar ik zal iig kijken voor een andere videokaart en voeding, das sowieso beter,
ik blijf toch Intel fan en weiger gewoon over te gaan op Athlon :P hehehehe

Verder nog mensen die suggesties hebben of iets toe willen voegen?
Dat heeft weinig met de pc te maken natuurlijk.. misschien heeft die gast een sneller internet abbo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
max resolutie? of alles op max: dus ook detail/FAA/AA etc? want dat 1e is te doen ja, maar dat 2e echt niet
Je mag komen kijken als je wil, zonder enig probleem draait hij alles volluit, anti-alising ofzo..en Antostrophic Filtering en alle detail op *high..echt vloeiend :) Serieus...ik was ook verbaasd.
Duur en traag??? Hehehe...idd lichtelijk overdreven ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:56:
[...]

Je mag komen kijken als je wil, zonder enig probleem draait hij alles volluit, anti-alising ofzo..en Antostrophic Filtering en alle detail op *high..echt vloeiend :) Serieus...ik was ook verbaasd.
Duur en traag??? Hehehe...idd lichtelijk overdreven ja ;)
Half Life 2 doet het volgens mij nog best leuk op de 9600 series, ik geloof dat je een tijd geleden bij een 9600XT ook gratis Half Life 2 kreeg.

Alleen de nieuwere spellen (Battlefield 2 bijv). heeft een 9600Pro moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij is alles een vooruitgang, ik zat op een G-Force Ti4200 128MB ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:09:
Voor mij is alles een vooruitgang, ik zat op een G-Force Ti4200 128MB ;)

Laat je niet verleiden door de geheugenhoeveelheid van die kaarten. De meeste hebben bijna geen voordeel van 256MB.

Btw, volgens mij presteert jouw Ti4200 even goed als een Radeon 9600 ;). Bedenk je dus 2x voordat je gaat upgraden.

Afbeeldingslocatie: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/images/image007.gif

edit: het scheelt 10 frames bij UT en 1 frame bij FarCry tussen je huidige kaart en die nieuwe

[ Voor 43% gewijzigd door Spixo op 07-07-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe ik opzich ook niet, maar ik vroeg het me gewoon af ;) Het zal toch wel iets uitmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:21:
Dat doe ik opzich ook niet, maar ik vroeg het me gewoon af ;) Het zal toch wel iets uitmaken ;)
Ik zie dat je een P4 - 2.66 hebt met 512 mb ram (ddr hoop ik voor je). Is het niet verstandiger om gewoon je ti 4200 videokaart te vervangen door bijvoorbeeld een geforce 6600 gt (AGP!) en misschien nog 512 mb geheugen erbij? Zo'n P4 van 3,0 GHz is niet zo heel veel sneller dan die 2,66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:21:
Je kan, zoals al ene paar keer aangegeven, beter een goedkopere CPU nemen en een duurdere videokaart (GEEN 9800, want voor hetzelfde geld kun je een betere kaart krijgen). Op die manier draaien je games soepeler en kan je systeem langer mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Ricardo87 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:52:
[...]

Dat heeft weinig met de pc te maken natuurlijk.. misschien heeft die gast een sneller internet abbo ;)
Dat was een reactie op mijn opmerking dat je met een Pentium IV wel sneller internet hebt, een knipoog naar de introductiereclame van de Pentium IV-reclame waarbij dat beweerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien dat ik mijn huidige systeem dan wel gewoon upgrade, het enige nadeel is dat het systeem wat ik nu heb een Sis Mobo bevat uit een Medion pc van de aldi. En dat is over
het algemeen een beetje brakke shit. Daarbij zit de bios van dat moederboard ook helemaal
dicht getimmerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:05:
Ja misschien dat ik mijn huidige systeem dan wel gewoon upgrade, het enige nadeel is dat het systeem wat ik nu heb een Sis Mobo bevat uit een Medion pc van de aldi. En dat is over
het algemeen een beetje brakke shit. Daarbij zit de bios van dat moederboard ook helemaal
dicht getimmerd
Een Sis-chipset is meestal best in orde hoor. Levert het je problemen op dan? En dat de bios dichtgetimmerd zit betekent niet dat je er geen nieuwe videokaart in kan zetten, dat moet geen enkel probleem zijn. Het kan zijn dat je moederbord kritisch is met geheugen en dat je er niet zo maar ieder merk in kan gooien, maar dat loopt wel los denk ik. Je verliest alleen wel ge garantie als je je pc openschroeft, geloof ik :?
Daarnaast is het altijd nog mogelijk als je upgrade niet naar behoren werkt om de pc weer in zijn oude staat terug te brengen en je nieuwe onderdelen in een nieuwe pc te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar, en ik weet ook wel dat je er een nieuwe videokaart in kan zetten, het enige vervelende
is dat overclocken niet mogelijk is, een beetje spelen/tweaken met de pc is geen optie bij
een dichtgetimmerde, voorgeprogrammeerde bios van Medion. Daarbij komt dat ze het hele moederboard voor hun gemaakt hebben en zodra je andere drivers installeert het systeem er niet
beter op gaat draaien. Ook is het zo ik het systeem nu al redelijk instabiel vind en hij koelt ook niet
echt lekker zoals het hoort. CPU Temp is 63 graden gemiddeld en de kast +/- 47.

Dus een nieuw mobo + koeler zou wel beter zijn denk. CPU kan ik misschien wel overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie zeggen dat de prestaties van de Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD veel beter zijn dan die van de Ati Readon 9600 Pro 256MB ?

Dat geld op alle vlakken????

Als jullie dat zeker weten dan ga ik hem nu halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:14:
Dus jullie zeggen dat de prestaties van de Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD veel beter zijn dan die van de Ati Readon 9600 Pro 256MB ?

Dat geld op alle vlakken????

Als jullie dat zeker weten dan ga ik hem nu halen :P
nee, niet veel beter. VEEL beter. Dit zou een uitstekende upgrade voor je zijn, halen die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor graag meer meningen, want als je op internet kijkt lees je zoveel verschillende technische verhalen over core snelheden van de 1 en van de ander en als ik de bestaande topics over de kaarten
hier op zoek dan worden allemaal technische aspecten en kreten genoemd waar ik niks van snap.

Ik wil gewoon alle games die op dit moment bestaan gewoon vloeiend kunnen spelen op een goede
kwaliteit zonder geschok en gedonder :) Dus zijn er rond die prijs andere kaarten die NOG beter
zijn of is dit gewoon hetgene wat ik moet kopen rond die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En moet ik dan de GeForce 6600 GT AGP nemen
of zal ik gaan voor GeForce 6600 GT PCI Express?

Wat is beter van die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 23:18

Garyu

WW

De 6600GT is uiteraard beter dan de drie jaar oude Ati-kaart :). En aangezien je een wat ouder systeem hebt, zal daar geen PCI Express inzitten. De AGP-versie dus.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 20:58
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:55:
En moet ik dan de GeForce 6600 GT AGP nemen
of zal ik gaan voor GeForce 6600 GT PCI Express?

Wat is beter van die 2?
Jou moederbord heeft waarschijnlijk geen PCI Express, dus moet je wel AGP nemen. Check voortaan gewoon wat info op het net, faq, boekje watever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederboard, die gene die hier aan het begin van het topic vermeld staat heb ik inmiddels gekocht. Alleen als ik kan kiezen, wat is dan beter? AGP of PCI Express? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:02:
Ik heb een nieuw moederboard, die gene die hier aan het begin van het topic vermeld staat heb ik inmiddels gekocht. Alleen als ik kan kiezen, wat is dan beter? AGP of PCI Express? :P
PCIe is nieuwer en gaat dus langer mee en schijnt dus beter te zijn ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik op mijn ASUS P5P800 geen PCI Express :(
Het staat iig nergens goed bij vermeld zover ik kan zien in google :(
Dan wordt het toch maar een GeForce 6600 GT AGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het ene beetje zinloos om je huidige systeem met dit te updaten..
Ik bedoel het verschil tussen 2,67 en 3 ghz zal jij niet merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:08:
Vind het ene beetje zinloos om je huidige systeem met dit te updaten..
Ik bedoel het verschil tussen 2,67 en 3 ghz zal jij niet merken
Inderdaad. Geen zinloze vragen meer (informatie genoeg op GoT om je beperkte kennis bij te spijkeren) en kopen die 6600gt.

Dit is een perfecte kaart om je pc te upgraden en je de prestaties te leveren die je nodig hebt voor je games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen zinloze vragen meer?

Geen één vraag is zinloos!
Beetje jammer dat het topic moet eindigen met zo'n opmerking.
Dit nodigt geen mensen uit om te gaan posten. Jullie mogen misschien suprieure kennis
hebben over alles, maar er zijn genoeg mensen die dit niet hebben.

Daarbij is GoT zo groot geworden dat het niet echt makkelijk is voor een leek om snel
de goede gegevens te vinden. Het lijkt een beetje op Google, daar was aan het begin ook alles
zo snel en makkelijk te vinden (ook voor een leek) en nu is het zo groot geworden dat je goed
moet weten welke zoektermen je gebruikt om iets te vinden.

Daarbij verschillen de meningen nog wel behoorlijk hier en daar, jij zegt dat het verschil van 2,67
naar 3Ghz niet te merken is, terwijl anderen zeggen dat met het verwisselen van ook het moederboard de prestaties aanzienelijk zullen verbeteren dusja....

Maar goed...op terug te komen op je opmerking, als iemand een topic wil openen over
G-Force, en hij zoekt in de 'search' functie om te kijken of het topic wat hij wil beginnen er
al is, dan moet deze persoon eerst 1290 pagina's doorbladeren in GoT om te kijken
of er niet al ergens staat wat hij wil weten. Je kan je leden toch niet verplichten om dit te doen?

Maar goed.....dat is gewoon mijn mening.

No offense by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 18:08
Zelfs als leek kun je hier op GoT genoeg info vinden (denk aan de topic over 6600gt) en hier bijlezen over de keuze die je zou willen maken.
Verder bestaat ook het internet waar je allerlei benchmarks kunt raadplegen en zelf zien of je keuze goed is.
Neem de tijd en lees je in over je hardware dit denk ik de enige manier waarop je je kennis/ervaring zult (kunnen) verbreden.

Just my 2 cents...............

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:02:
Geen zinloze vragen meer?

Geen één vraag is zinloos!
Beetje jammer dat het topic moet eindigen met zo'n opmerking.
Dit nodigt geen mensen uit om te gaan posten. Jullie mogen misschien suprieure kennis
hebben over alles, maar er zijn genoeg mensen die dit niet hebben.

Daarbij is GoT zo groot geworden dat het niet echt makkelijk is voor een leek om snel
de goede gegevens te vinden. Het lijkt een beetje op Google, daar was aan het begin ook alles
zo snel en makkelijk te vinden (ook voor een leek) en nu is het zo groot geworden dat je goed
moet weten welke zoektermen je gebruikt om iets te vinden.

Daarbij verschillen de meningen nog wel behoorlijk hier en daar, jij zegt dat het verschil van 2,67
naar 3Ghz niet te merken is, terwijl anderen zeggen dat met het verwisselen van ook het moederboard de prestaties aanzienelijk zullen verbeteren dusja....

Maar goed...op terug te komen op je opmerking, als iemand een topic wil openen over
G-Force, en hij zoekt in de 'search' functie om te kijken of het topic wat hij wil beginnen er
al is, dan moet deze persoon eerst 1290 pagina's doorbladeren in GoT om te kijken
of er niet al ergens staat wat hij wil weten. Je kan je leden toch niet verplichten om dit te doen?

Maar goed.....dat is gewoon mijn mening.

No offense by the way.
Je hebt gelijk over het nut van het stellen van vragen. Maar ik ben van mening dat GoT ook een functie heeft als kennis databank. Het is de bedoeling dat je hierin eerst een antwoord zoekt en dan pas zelf gaat vragen.

Een topic als "Aanbod Systeem - Mening Graag" waarin het verschil uitgelegd moet worden tussen pci expres en agp, en of een 6600gt sneller is dan een 9600 pro is natuurlijk absoluut niet concreet en zorgt daarom voor vervuiling van de databank functie van GoT. Hierdoor kunnen anderen op zoek naar informatie sneller door de bomen het bos niet meer zien.

Ik vind daarom dat je eerst zelf op zoek moet naar informatie en pas een topic moet openen als je een concrete vraag hebt. Pas dan is NIET één (geen één) vraag zinloos. Het getuigt van weinig respect naar de mensen die je kunnen en willen helpen als je zelf eerst geen moeite doet om wat informatie op te zoeken.

Zoveel mensen, zoveel meningen.

Nu weer on topic -> Wat was uberhaupt het topic?!

[ Voor 6% gewijzigd door _Oldie_ op 08-07-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok...gedeeltelijk moet ik dat met je eens zijn, maar wat ik net ook al zei en wat ik dan nu weer ga
herhalen is, dat als iemand snel informatie wil over iets wat hem aangeboden wordt en hij
moet per onderdeel GoT door gaan zoeken dan zit diegene hier volgende week nog. Omdat zoals ik
al zei, er zooooveel topics zijn waar dingen in staan over G-Force of Ati Readon en alle andere
hardware, dat je lang aan het zoeken bent voordat je weet wat je wilt weten. Dan gaat een post
toch sneller. Anders zou GoT een speciaal topic moeten maken voor mensen die niet gezocht
hebben, maar gewoon snel en goed antwoord willen. Dit topic kan dan ook iedere week helemaal
leeg gemaakt worden. Maar goed...dat is hoe ik erover denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:12:
Ok...gedeeltelijk moet ik dat met je eens zijn, maar wat ik net ook al zei en wat ik dan nu weer ga
herhalen is, dat als iemand snel informatie wil over iets wat hem aangeboden wordt en hij
moet per onderdeel GoT door gaan zoeken dan zit diegene hier volgende week nog. Omdat zoals ik
al zei, er zooooveel topics zijn waar dingen in staan over G-Force of Ati Readon en alle andere
hardware, dat je lang aan het zoeken bent voordat je weet wat je wilt weten. Dan gaat een post
toch sneller. Anders zou GoT een speciaal topic moeten maken voor mensen die niet gezocht
hebben, maar gewoon snel en goed antwoord willen. Dit topic kan dan ook iedere week helemaal
leeg gemaakt worden. Maar goed...dat is hoe ik erover denk.
Je denkt alleen maar aan jezelf. Door dit soort vage topics komen er straks noooooooooooog meer topics waardoor het nog langer duurt voordat je je informatie hebt.

Daarom moeten topics concreter zijn zodat ze later ook een naslagfunctie hebben. Bijvoorlbeeld:
"Geforce 6600gt zinvolle upgrade?"
Aspirant 6600gt kopers op zoek naar informatie kunnen hier dan terecht voor relevante informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, dat is waar, zo zou het inderdaad meer nu hebben, maar ik wilde inderdaad gewoon
een mening over het hele systeem, maar omdat de meeste commentaar hadden op de
Videokaart zijn we daar over door gegaan. Daarom lijkt het net alsof het topic daarvoor
bestemd was, maar dat was absoluut niet het geval.

Maar goed...sorry voor deze discussie, ik zal proberen er in de toekomst wat meer op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok daar gaan we weer :D

Ik ga kiezen tussen de:

xfx 6600gt 256 MB GDDR3

of de

xfx 6800gt 256 MB GDDR3

Nu hoor ik sommige verhalen dat de 6600 GT
beter zal zijn dan de nieuwere 6800 GT,
wat is jullie mening hierover?

En is er misschien nog iets beters te halen
met een budget tot maximaal €265,-? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:51:
Ok daar gaan we weer :D

Ik ga kiezen tussen de:

xfx 6600gt 256 MB GDDR3

of de

xfx 6800gt 256 MB GDDR3

Nu hoor ik sommige verhalen dat de 6600 GT
beter zal zijn dan de nieuwere 6800 GT,
wat is jullie mening hierover?

En is er misschien nog iets beters te halen
met een budget tot maximaal €265,-? :D
De 6800 GT is VEEEL sneller/beter dan de 6600 GT, 256 mb geheugen op een videokaart heeft alleen nut bij hoge resoluties, en daarnaast heeft de 6600 GT 128 bits geheugen en de 6800 GT 256 bits, zodat de 6800 GT veel meer aan die 256 mb heeft dan de 6600 GT, maar de 6800 GT is in ieder geval altijd sneller dan de 6600 GT, dus die zou ik dan ook nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is duidelijk, dankje. Dat is ook de beste kaart voor mij rond dat budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:59:
Ok dat is duidelijk, dankje. Dat is ook de beste kaart voor mij rond dat budget?
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html
Pagina: 1