socketA koeler met fan aan zijkant

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-02 10:22
Hoi,

ik ben bezig met een barebone (aopen xcube EZ18) daar wordt normaal een koeler bij geleverd (inieder geval bij de 478 versie) probleem is nu dus dat met een boxed cooler de barebone warm wordt... te warm

Heb het nu opgelost door een boxed koeler een fan aan de zijkant gemonteerd met een zelf gemaakt fanductie.. ziet er niet uit maar werkt wel redelijk (morgen even goed testen)

Porbleem is dus echt erg weinig ruimte... koeler kan iets groter zijn als de socket maar niet veel

Ik heb gezien dat er cpu koelers zijn voor socket A met fan aanbeide kanten maar kan nergens een vinden.. 1 fan aan de zijkant is ook ok. iemand een id?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
dat is toch ook het geval bij btx dat de lucht opzij word geblazen en dat je een soort van wind tunnel effect krijgt?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lijkt me meer iets voor DOC. Gemoved.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Dezjay
Ja idd is wel een model wat zou kunnen..

zal morgen ff meten of dat gaat passen

• Dezjay
Heb er zelf ook een gevonden alleen deze heeft de koeler aan de verkeerde kant
misschien om te draaien

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2527-2608.jpg

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dezjay schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:36:
Heb er zelf ook een gevonden alleen deze heeft de koeler aan de verkeerde kant
misschien om te draaien

*pic*
denk ik wel, dat er in iedergeval aan de andere kant ook bevestigings mogelijkheden zijn en anders draai je alleen de fan om!

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Dezjay
Probleem is dat de socket zo dicht bij de zijkant zit dat er geen fan tussen koeler en zijkant past..

fan zal dus als het ware achter de cpu koeler

Verwijderd

Ik heb zelf ook zo'n xc cube (ex-18 wel maar alleen het frontje is anders), en ik vind zelf de koeler geweldig presteren, boven verwachting iig. Hij houdt mijn overclocked cpu met een verbruik van meer dan 90watt rustig op 50-55graden, full load! Ook zit er nog een geforce 6600 in de kast.
Je kunt proberen er een andere fan op te zetten die wat meer flow heeft of betere koelpasta te gebruiken.

En bij die cooler hierboven zit de complete fan een kwartslag gedraaid (aan het clipje te zien iig)
Pagina: 1