pc kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 20:00
Ik heb dus een lekkage gehad @ mijn pc (een paar druppeltjes) maar goed, ik had geen enkele kabel aangesloten (van tobo muis e.d.) en het stroom was er ook af...

dus ik alles er snel uit halen en ff met de fohn overheen gegaan zodat hij goed droog was..,

later alles er weer ingebouwd en dan maar hopen dat hij het doet, niet dus: ik zet hem aan, start netjes op tot het scherm waar hij de coomponenten gaat 'zoeken' en dan stopt hij daarna.., hdd's en dvd speler + cd brander vind hij netjes (heb geen a-driver installed)

dus ik clear bios gedaan, en aan gezet, komt hij niets verder. stroom er een keer afgehaald en er weer op gezet en de pc gaat ineens aan (zonder aan de knop gezeten te hebben) (wat hij nooit deed) en ik krijg allemaal kleuren op het scherm (wat hij doet als hij geen signaal heeft)

ik heb het batterijtje er eens uitgehaald en daar zat een witte en een beetje bruine aanslag op ik weet niet of dit er mee te maken heeft ik Heb het met een ander batterijtje geprobeerd maar dat hielp niets

verder heb ik alles (volgens mij) wel goed aangesloten en ik ben bang dat het iets kleins is wat ik nu over het hoofd zie

ik zou het graag zien dat iemand mij hier zou helpen.., en ben hier net nieuw (met posten dan) en ik weet niet 100% cker of dit topic hier goed staat

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik weet, ligt het iig aan t moederbord...
maar t lijkt me sterk dat ie kapot gaat door een beetje water... al moet ik zeggen dat ik dan ook een keer heb gehad...
ik heb al 2 moederborden gehad die nat zijn geweest, door een regenbui met mijn raam open |:( waar dus mijn test-tafeltje onder staat :P
maar die deden t pas weer na 3 of 4 maanden :X vraag me niet hoe t kan :p maar dat is mijn ervaring met moederborden die nat zijn geweest...

veel succes iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
mjah daar heb ik niet veel aan :'( vrijdag ga ik naar drome en ik zou het erg mooi vinden als hij het dan weer doet..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Laat hem eerst maar een nachtje uit staan, met de batterij en alles eruit. Probeer het morgen nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
Het heeft niet geholpen :?

er zit zon zwart blokje onder de batt, op die pinnetjes daarvan zit wel een klein wit vlekkje ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft?

en bij het opstarten lijkt het alsof hij gewoon aan gaat, alle lampjes branden (behalve die van de cdbrander :S) dvd speler kan nog gewoon los (cd brander neit :S) maar hij reageert niet meer op de aan/uit knop of de reset knop.., ook geeft hij geen beepjes

ik ga niet met de pc van mijn pa knoeien (1. anders is zijn garantie eraf 2. als hij eragter komt kon hij wel eens heel boos worden) verder kan ik héél misschien vanmiddag naar een kameraad proberen om mijn videokaart te proberen

ook heb ik een keer die grote stekker van het moederbord afgehaald om te kijken of misschien mijn voeding kapot is maar toen bleef alles gewoon stil toen ik het stroom erop zette.., en toen ik de stekker op het mobo deed ging alles weer aan..,

ik weet zelf verder ook niet wat er mis kan zijn, maar ik heb zon vaag gevoel dat het mobo kapot is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:08

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Helaas is dat ook hetgene dat ik denk... Zeker door die aanslag van de batterij op je mobo; dat is iets dat niet zómaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandurang
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2016
Ik kan je niet helpen met je pc. Maar een iets gerichtere topic-titel zou wel kunnen helpen. Misschien dat iemand met een vergelijkbaar probleem dan eerder reageert.
"hoe een pc herstellen na waterschade?"
"pc kapot na lekkage?"
In ieder geval succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
ik heb nu een foto gemaakt van de plek: klik , het is wel een beetje een onduidelijke foto maar dat kan ik zo niet scherper krijgen.., en ik weet oko niet cker of die aanslag door het batt komt.., het lijkt wel een kalk achtig iets, maar daar is geen water terecht gekomen...

en btw hoe kan ik mijn topic title veranderen dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Rickz op 07-07-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Hmmz, als de CD-Brander NIET open en dicht gaat, koppel daar dan eens de IDE kabel en de stroom vanaf, misschien dat dat apparaat defect is geraakt en dat het BIOS daar op blijft hangen

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
ik heb hem al eens op proberen te starten zonder enkele kabel (alleen hdd dan)

maar dat doet hij ook niet, maar als hij stroom heeft dat start hij hem meteen op en dat heeft hij nooit gedaan dus ik denk dat het daar aan licht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ok, trek de stroomkabel eruit, druk een aantal keer je schakelaar voorop je kast in. Stop vervolgens je stekker er weer in. Mocht hij alsnog aan gaan, houd dan de aan knop 5 seconden ingedrukt. Zodra hij uit is, trek dan de stroomkabel eruit, druk nog een aantal keer de aan schakelaar in en stop daarna de stekker er weer in. Blijft hij nu ook vanzelf aan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
helpt niets :'(

hij reageerd niet meer op dat knopje, maa rde kabeltjes zitten er wel gewoon in.., en hij zegt ook wel gewoon klik als ik hem indruk/los laat...

[ Voor 7% gewijzigd door Rickz op 07-07-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
mjah ik heb nu een ander mobo gekocht (kan niet het beste van het beste maar goed, ik ben weer f ftevreden) een asrock board, met een 3000ghz sempron 64 bit cpu.., hopelijk doet hij het zo weer, ik moet strx werken en dan ga ik vanavond nog ff verder en dan denk ik dat hij morgen weer aan kan (als hij het dan ook doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak dat aanslag puntje eens schoon met contact spay of iets dergelijks, grote kans dat het eens soort van mineralen zijn die geleiden. Krijg je kortsluiting tussen de pinnetjes van het chipje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
maar ik heb nu dus mijn mobo en proc ingebouwd, en ik heb hem eens geboot met het bios cdtje erin, en dan gaat hij een sata diskette maken..,

maar als ik nu windows ga installeren, moet ik dus 1v/d4 keuzes maken:

ALi SATA RAID Controller (M5289, Windows XP/Server 2003)
ALi SATA RAID Controller (M5289, Win2000)
ALi SATA RAID Controller (M5289, WinNT 4.0)
ALi SATA RAID Controller (M5289, Windows XP/Server 2003 AMD 64-bit Edition)

nou weet ik cker dat de middelste 2 zowieso afvallen (ik wil wel winxp installen) maar of ik de gewone moet doen of de 64 bit versie weet ik niet, omdat mijn proc (volgens mij) wel 64 bit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenste moet je slecteren, of je moet windows 64 bit draaien! dan moet je de onderste hebben. Heeft niks met je proc te maken.
Pagina: 1