ineens peer-to-peer?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 00:46

jefjef

learning by doing

Topicstarter
nadat ik mijn linksys WRT54G firmware heb geupdated en de wireless instellingen heb aangepast (dus alleen desbetreffende mac adressen toegang verlenen)

Geven 'opeens'2 van de 3 computers aan dat ze wel verbinding hebben met het netwerk maar nu een peer-to-peer verbinding hebben, niet met elkaar btw. ik heb dus geen verbinding met het internet!

wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen?

ps de 3de computer wifi verbinding doet het dus wel! en heeft internet verbinding

[ Voor 5% gewijzigd door jefjef op 06-07-2005 21:42 ]

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik neem aan bij jouw uitleg dat 2 van de 3 computers vast op het netwerk zitten dmv UTP? Heb je al eens de port configuratie nagelopen van je linksys? (en dan bedoel ik met betrekking tot vlans e.d.)

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Mishmash schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:39:
Ik neem aan bij jouw uitleg dat 2 van de 3 computers vast op het netwerk zitten dmv UTP? Heb je al eens de port configuratie nagelopen van je linksys? (en dan bedoel ik met betrekking tot vlans e.d.)
euh nee, alle 3 via wireless

• Mishmash
jefjef schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:40:
[...]

euh nee, alle 3 via wireless
hoe staan de instellingen op de pc's? Ad-hoc?

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Mishmash schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:47:
[...]

hoe staan de instellingen op de pc's? Ad-hoc?
Hoe kan ik dat terugvinden?

• Mishmash
jefjef schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:49:
[...]

Hoe kan ik dat terugvinden?
Bij de instellingen van je netwerkkaart :P Neem alle opties eens door met de pc diet het wel doet...

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Mishmash schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:21:
[...]

Bij de instellingen van je netwerkkaart :P Neem alle opties eens door met de pc diet het wel doet...
gedaan...werkt dus nog steeds niet, zo vreemd dat tie zelf een peer-to-peer netwerk gaat opzetten. Wat ook nog vreemd is dat die twee computers dus een ip hebben beginnend met 168. en opeen volgende nummers hebben. Nog even ter verduidelijking dit was dus voor de update niet! de instellingen van de router zijn ook niet gewijzigd.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Vaak als je een upgrade doet, zijn al je settings gereset en moet je alles weer instellen.
Die andere 2 krijgen dus gewoon geen ip of proberen met het verkeerde verbinding te maken. Loop gewoon als je stappen voor installatie na en NIKS overslaan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie KillerACE , even de settings van je AP (die je net geflashed hebt) doornemen en herconfiguren.
Niet lullig bedoeld, maar je laat redelijke duidelijk merken dat je amper iets van WiFi weet, begin dan ook niet aan flashen enzo als je niet echt weet wat er gaat gebeuren.

Controlleer ook je WEP-key en je MAC whitelist enzo.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.