Toon posts:

Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik volgend jaar op kamers ga kan een eigen computer natuurlijk niet ontbreken.

de computer gaat vooral diene voor gamen (niet belangrijkste), programmeren (en dan vooral java), soms wat grafische applicaties en natuurlijk de standaard dingen

de computer wordt vanaf 0 opgebouwd dus ik heb echt alles nodig

het budget bedraagt 2000 euro exclusief btw, dus 2420 met btw ( beide ongeveer)
nu zou ik wel een 500 euro willen afhouden zodat ik na een jaar of 2 , 3 eens het mobo, proc en graka kan upgraden

dus max budget 1500 euro exclusief btw of 1850 incl

dit is dus dan de totnu gezochte config maar ik twijvel wel over een paar dingen

scherm: Benq FP 937s+ 370euro
kast: thermaltake tsunami VA3000BWA (black) 118euro
mobo: DFI lanparty UT NF4 Ultra d 140euro
voeding: Tagan power supply 480 watt TG480-01 100euro
NEC DVD- RW 3540 black dual layer blablabla 50 euro
RAM: corsair DDR 1024MB 400MHz pc3200 valueselect 140euro
Creative SB Audigy 2 ZS retail 85euro
Maxtor 250 GB 16MB SATA (7200/150) MAX6B250SO 130euro
Logitech MX 518 54euro
AMD athlon 64 3500+ venice boxed 280 euro
Logitech deluxe keyboard black media keyboard 21 euro

ook liefst kijken op de compabiliteit van de onderdelen en op kleine dingen die ik misschien vergeten ben voor de instalatie van alles (thermal adhesive en die dingen)
al deze prijzen zijn inclusief btw en is totaal 1488 euro

maar ik zit op nog een paar struikel blokken
aangezien ik vrij ati minded ben zouk graag een ati graka kopen, maar deze zijn op dit moment prijs qualiteit erg slecht tov nvidea
en moest ik dan nvidea gaan zouk voor de 7600 gaan die nog niet uit is

over het mobo, indien ik zou voor een ati kaart gaan is het dan een groot voordeel voor op een mobo te gaan met ati chipset of zal dit niet echt veel uitmaken??

en misschien zou het ram ook kunnen vervangen worden door iets sneller ??
ook weet ik niet wat goede boxen zijn en welke extra coolers er nodig zijn (en mss fancontroller??)

dus voor een 350 euro (inclusief btw) zouk nog volgende dingen nodig hebben:
boxen , graka, coolers?? en misschien nog andere dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
heb je deze http://tweakers.net/reviews/580/4 al gezien? kom je uit op ongeveer 2000 euro, prima setje waar je nog wel ff mee vooruit kunt

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kwam er geen 7600? omdat de 6800 naar het middensegment naartoe gaat kan het natuurlijk verkeerd hebben.
een ati kaart met een ati chipset zal tamelijk veel uitmaken toch als het een crossfire chipset is. Kan je je ati kaart nog inzetten met een andere kaart. zaols nvidea's sli. volgens mij als je niet gaat gebruik maken van crossfire maakt het niets uit kan je net zo goed een nforce 4 nemen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zolang ati's prijzen niet zakken zal ik inderdaad voor een 6800 gt gaan (mss ultra)

maar vooral de compabiliteit van alle onderdelen maak ik me zorgen over, aangezien het mijn eerst comp is die ik zelf zal bouwen, zodat ik geen dingen vergeet

waneer zou deze ati chipset uitkomen??

en ook het RAM ik wil weten wat snel ram is en het moet 1*1gb zijn (met oog op uitbreiding binnen het jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ati heeft net wat goedkopere kaarten die even snel zijn als een 6800GT
bijvoorbeeld de X800 XL / XT (uit duitsland)
Helaas hebben die geen 3.0 shader ondersteuning, die de 6800GT/Ultra weer wel heeft

Of je gaat voor de 7800 GTX natuurlijk
ik zou niet gaan voor een X850 XT PE ofzo want die zijn idd te duur op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand raad voor mijn geheugen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:34
ram? corsair maakt goed snel geheugen
maar neem dan wel gelijk 2x1gb, dat is veel sneller dan een enkele ivm dual channel

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar 2* 1gb is wel duur (komt boven mijn budget dan)

of kan ik op iets anders dan besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje

geeft deze hdd geen problemen met het mobo (nf4)

had ik ergens gelezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

djmurcielago schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:59:
ram? corsair maakt goed snel geheugen
maar neem dan wel gelijk 2x1gb, dat is veel sneller dan een enkele ivm dual channel
AMD 64 heeft geen baat bij Dual Channel :). Het staat wel sjiek natuurlijk...

Persoonlijk lijkt het geheugen me een beetje duur (ik dacht dat prijzen in Nederland lager lagen dan in Vlaanderen, maar die 140 euro doet me aan België denken eigenlijk...). Over de hoeveelheid kan ik geen uitspraak doen, al is 1 Gb wel een minimum (2 bankjes van 512 is goedkoper dan 1x 1 GB). Ik weet niet hoeveel geheugen programmeren vreet. Met 1 GB kan je nog wel een tijdje voort als het op gamen aankomt - FarCry enz. hebben meer dan 512 Mb om op max. settings te kunnen spelen, maar ik denk niet dat ze die volledige GB gebruiken.

Om compatibiliteitsproblemen te vermijden kan je misschien beter een andere HD zoeken - al dacht ik gelezen te hebben dat alleen bepaalde versies (batches, heeft niks te maken met de grootte denk ik) van die Maxtors die problemen hebben, en dat er voor die schijven al firmware-updates op de markt zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Borromini op 11-07-2005 22:57 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Borromini schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:55:
:? Volgens mij wel hoor. Zeker AMD64 in combinatie met 939 socket
uit de faq van PMG
Met de Introductie van de Athlon64 veranderde dat: Dual Channel geheugen is zinvol voor de Socket939 en Socket940 varianten van de A64. Deze A64'en hebben namelijk twee geheugencontrollers die elk 200MHz x 2 (DDR) x 8 Bytes (64bits geheugenbus) = 3200MB/s kunnen verstouwen. Maal twee maakt dat dus 6400MB/s, precies de bandbreedte van Dual Channel PC3200 (DDR400). Let wel dat dit niet voor de Socket754 variant van de A64 geldt, deze beschikt namelijk slechts over één geheugencontroller: 3200MB/s, oftewel Single Channel PC3200.

[ Voor 53% gewijzigd door Cyberpope op 11-07-2005 23:09 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Borromini schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:55:
[...]

Persoonlijk lijkt het geheugen me een beetje duur (ik dacht dat prijzen in Nederland lager lagen dan in Vlaanderen, maar die 140 euro doet me aan België denken eigenlijk...). Over de hoeveelheid kan ik geen uitspraak doen, al is 1 Gb wel een minimum (2 bankjes van 512 is goedkoper dan 1x 1 GB). Ik weet niet hoeveel geheugen programmeren vreet. Met 1 GB kan je nog wel een tijdje voort als het op gamen aankomt - FarCry enz. hebben meer dan 512 Mb om op max. settings te kunnen spelen, maar ik denk niet dat ze die volledige GB gebruiken.

Om compatibiliteitsproblemen te vermijden kan je misschien beter een andere HD zoeken - al dacht ik gelezen te hebben dat alleen bepaalde versies (batches, heeft niks te maken met de grootte denk ik) van die Maxtors die problemen hebben, en dat er voor die schijven al firmware-updates op de markt zijn.
heeft wel baat, maar minder dan een P4, waarom zijn anders socket 754 processoren iest hogergeclocked bij de zelfde rating? dat is om dual channel te compenseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tis DDR2 waar amd geen baat bij heeft

iemand een goede aanrader als harde schijf dan

en hoeveel ram neemt programmeren in (dacht toch wel dat die 2 gb nodig kan zijn)

en ja vlaanderen
6800GT is hier nog minstens 400 euro terwijl in nederland rond de 240 euro tis maar om te zeggen

of weet misschien iemand een nederlandse winkel kort bij belgische grens (niet boven eindhoven please) die ook al deze onderdelen, of de meeste kan hebben

kan het de moeite waard zijn om eens naar nederland te rijden als ik genoeg bespaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:29
Als jij 160 euro aan benzine nodig hebt om naar nederland te komen en terug te gaan, is het het niet waard. (Kom op, je kan toch wel rekenen?)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lol andere onderdelen zijn ook goedkoper

ik nam gewoon het beste voorbeeld

en 160 euro aan benzine denk ik dat ik friesland belgie heen en weer kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 14:55
Ik programmeer nu een enterprise applicatie in Java met IntelliJ IDEA, en een oracle database op de achtergrond, in Windowx XP Pro.
Dit alles op een centrino 1.6 met 1Gb RAM. Geen enkel probleem qua geheugen. Een iets sneller schijf en linux scheelt nog weer eens veel snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 20:57
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:56:

en 160 euro aan benzine denk ik dat ik friesland belgie heen en weer kan doen
Jij rijd in een Hummer?:P

Dat systeem is cker ok! Kun je cker wel 3jaar mee doen

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben van plan na 2.5 jaar het mobo de proc ram en graka te veranderen

maar weet iemand een nederlandse of duitse winkel voor mijn onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:01
Nice config, vooral de kast ben ik over te spreken (volgende week koop ik dezelfde :))

Puntje van kritiek: Ik zie het nut van on the fly je resolutie aanpassen niet in. Volgens mij ga je dat de eerste week gebruiken en daarna nooit weer, ik zou voor de MX510 gaan, die is net zo fijn, alleen is de volgende/vorige knop gewoon een volgende/vorige knop en niet een resolutieverkloter

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha

thx wist het verschil niet echt

en dat dacht ik ook al toen een vriend van me de mx 518 kocht maar wist niet wat het verschil was met de 510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet er nu iemand een winkel

please????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:25:
ben van plan na 2.5 jaar het mobo de proc ram en graka te veranderen

maar weet iemand een nederlandse of duitse winkel voor mijn onderdelen
Kijk eens in de shopsurvey. Vast wel iets voor je te vinden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is alternate benelux te vertrouwen?????

want lijkt me de enigste dak veel vindt die dezelfde lage prijzen hanteerd als andere nederlandse winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gezien de shopsurvey http://www.tweakers.net/shopsurvey/156

Zou ik er niet bestellen. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 20:17

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik zou er geen Maxtor in zetten, de s-ata controller van de Nforce moederborden vinden die niet echt leuk, er zijn verschillende topics op Got waar dat in staat.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar kzou het zelf daar gaan halen en betalen, hou niet zo van internet bestellen

weet iemand soms een andere winkel want ik wordt niet echt wijs van die shopsurvey

en dank je always me, je bent ver de enige die me iets WIL aanduiden dat beter kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

4lauch eindhoven?? Wel via i-net bestellen, maar dan kun je het persoonlijk afhalen:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4974

iets verder weg: Azerty hardware
http://www.tweakers.net/shopsurvey/6703

en alle pc winkels in eindhoven:
http://www.tweakers.net/s...&Plaats=eindhoven&x=0&y=0
tilburg
http://www.tweakers.net/s...am&Plaats=tilburg&x=0&y=0
Breda
http://www.tweakers.net/s...naam&Plaats=breda&x=0&y=0

Hoe groener hoe beter :) en het percentage geeft aan hoe duur hij is. Voor de rest moet je toch echt zelf even zoeken welke winkel je bevalt. Ikzelf koop alleen bij een survey die echt groen ziet en kijk ook erna hoe ze met "probleem" gevallen omgaan. Maakt veel duidelijk. Alternate is duur en geef (in mijn ogen) slechte service. De meest lullige combinatie.

En Maxtor icm Nforce moederborden is een tijd geweest bij een bepaalde batch aan harde schijven. Is met nieuwe firmware opgelost. Nieuw gekochte HD's zouden nu geen probleem meer op moeten leveren.

Pagina: 1