Toon posts:

welke recievers kunnen meerdere speakersets appart voeden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lui,

Ik ben toe aan een nieuwe versterker/reciever en zou graag info willen ontvangen over welke receivers meerdere sets speakers appart of gezamenlijk kunnen voeden. Plan is om met een stereo set het hele huis (niet al te groot) van geluid te voorzien.

Ik weet dat Denon deze keuze mogelijkheid bied maar ik zou graag mijn keuze mogelijkheden willen vergroten. Ik heb namelijk al zitten kijken naar een DRA 1000 of 455.

Het zou fijn zijn als op deze versterker/redeiver ook de DVD of TV, computer ed aangesloten kunnen worden. Ook vraag ik mij af of ik rekening zou moeten houden met eventuele toekomstige digitale radioaanbod via de kabel. Zoals je kunt merken heb ik wel eens de klok horen luiden ( heel af en toe) maar heb geen flauw idee waar de klepel hangt en al zeker niet waar deze in de klok zou moeten zitten. Dus ontvang ik graag enig advies en uitleg.

alvast bedankt.

Verwijderd

Hoeveel kamers in je huis wil je? Er zijn meerdere receiver met multi room, maar bijvoorbeeld maar weinig die 3 kamers doen bijvoorbeeld (de 3805 van denon heeft dat bijvoorbeeld)....voor twee kamers kun je naar de yamaha 750 en hoger kijken.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
De nad recievers kunnen het ook, heb zelf de t753, en die heeft in iedergeval de mogelijk heid om op 1 kamer 5.1 te doen, en op de andere stereo, moet je ff kijken op hun site www.nad.co.uk

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

Ik heb de Denon AVR-3802. Buiten het feit dat deze 6 aparte verstekers heeft voor ieder kanaal (5.1 tot 7.1 EX) )is het ook mogelijk de kanalen op te delen in zones (kamers). Is wel een versterker uit de duurdere prijsklasse (Denk aan de NAD hierboven).

.

Verwijderd

De Onkyo versterkers van de TX-SR serie kunnen ook 2 zones aan. Zone A is dan 5.1/6.1/7.1 (afhankelijk van het model natuurlijk). En zone B is dan stereo.
Je kan het dan zelf zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt door een al dan niet beter model te kiezen. Het voordeel van Onkyo is vind ik dat ze ook in hun low-level modellen wel high-end componenten gebruiken uit hun top-line. De functionaliteit van de low-level modellen is natuurlijk wel minder.

Zelf heb ik de TX-SR601E en moet zeggen dat ik hier nog geen seconde spijt van heb gehad. Een zeer goede versterker met meer dan voldoende aansluitmogelijkheden.