Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hardwaretotaal smokkelt met prijzen in Pricewatch

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 11:51
hardware totaal smokkelt met prijzen in pricewatch.

Bijvoorbeeld de Asus Geforce 6600 GT AGP staat in de pricewatch bij hardware totaal voor € 183.97
Dat er kosten in rekening zullen worden gebracht indien je het per mail wilt ontvangen, das logisch.
Maar als je het zelf ophaalt moet je dus 11 euro betalen.

Er is geen manier om bij dat bedrijf die kaart voor 183.97 euro mee te nemen.
Dat gezegd is het dus niet correct om die prijs in de pricewatch van Tweakers te zetten, mijns inziens is dat valse concurrentie.

Sub-Totaal: € 183.97
(Afhaalafspraak Amersfoort (NL)): € 11.00
BTW 19%: € 31.13
Totaal: € 194.97

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

tja valse concurentie.. k had laatst in de PW gezien bij sallandautomatisering dat ze een compact flash 1gb in de aanbieding hadden voor 30 euro. Ff gebeld of dat klopte.. niet dus. Foutje zeiden ze.
Valse concurentie? Foute prijs van de leverancier door gevoerd.
Met andere woorden, de prijzen zijn vaak niet up to date daar in pw.. daar ga ik eigenlijk al van uit. Kwestie van bellen en/of mailtje sturen voor de prijs te bevestigen.

• Spinner
Ja okay, fouten.. maar ophaalkosten??
Indien ik het ZELF ophaal bij die shop, moet ik ophaalkosten betalen ?
Welke kosten zouden dat kunnen zijn dan ?

[ Voor 58% gewijzigd door Spinner op 06-07-2005 21:07 ]

Verwijderd

Ophaalkosten is inderdaad wel heel bizar.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:28

job

Spinner schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:06:
Welke kosten zouden dat kunnen zijn dan ?
Lijkt me inderdaad een truc om goedkoper te lijken.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ophaalkosten moet je vergelijken met verzendkosten. Dat een bedrijf graag wil dat er gebruikgemaakt wordt van verzenden, dan is het IMHO hun goed recht om geld te vragen voor het afhalen. Een ander bedrijf wil graag dat je langskomt en vraagt geld voor het versturen. Zo vreemd is dat toch niet? :?

[edit]
job schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:10:
[...]
Lijkt me inderdaad een truc om goedkoper te lijken.
In ieder geval zullen ophaal- en verzendkosten niet in de PW-prijs verrekend gaan worden, omdat ze niets zeggen over de prijs van het product.

[ Voor 35% gewijzigd door Harm op 06-07-2005 21:12 ]

• Spinner
Maar ik vind het mooi hoor..
Ik begin ook een shop, en dan doen we al mijn prijzen - 12 euro in de pricewatch.
Dat begint goed.. sta ik al bovenaan elke prijslijst als goedkoopste, dat gaat klanten trekken.
En als ze het dan op komen halen, breng ik gewoon 12 euro in rekening als ophaalkosten.

Ik word slapend rijk zo.

• Harm
  • Niet online
Nope, want als je vervolgens dat product moet versturen, kun je niet ineens 12 euro + verzendkosten gaan rekenen.

Verwijderd

Als die shop geen echte winkel heeft maar zich vooral op online verkoop richt, kan ik me er wel iets bij voorstellen dat ze dat doen als ontmoediging. Is opsturen goedkoper? Evengoed vind ik het nogal grof, zeg dan gewoon dat er aan de deur niet verkocht wordt.

• Spinner
Harm schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:11:
Een ander bedrijf wil graag dat je langskomt en vraagt geld voor het versturen. Zo vreemd is dat toch niet? :?
Zeg, aan verzenden zitten inderdaad ECHTE kosten verbonden. TGP wil ook betaald worden.
Maar bij direkte levering aan klanten IN de shop, 'afhaalkosten' ?? :|
Nope, want als je vervolgens dat product moet versturen, kun je niet ineens 12 euro + verzendkosten gaan rekenen.
Nee nee, dan betaalt men alleen de verzendkosten a € 9,- zoals bij Hardware Totaal :?

[ Voor 24% gewijzigd door Spinner op 06-07-2005 21:18 ]

• itsme
  • Niet online
Dat is inderdaad belachelijk, in de pricewatch moeten prijzen staat waarvoor ik t echt kan krijgen.
Overigens is het wel weer zo dat als je meerdere artikelen koopt ze wel snel echt goedkoper zijn (ik neem aan maar 1x afhaalkosten)

Nothing to see here

• Harm
  • Niet online
Spinner schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:15:
[...]

Zeg, aan verzenden zitten inderdaad ECHTE kosten verbonden. TGP wil ook betaald worden.
Maar bij direkte levering aan klanten IN de shop, 'afhaalkosten' ?? :|
Als een shop geld wil vragen voor het aantal koppen koffie dat is gedronken tijdens het in elkaar zetten van je pc, dan mogen ze daar geld voor vragen. Als een shop geld wil vragen voor het verzenden van producten, dan mogen ze dat doen. En als ze geld willen zien als je een product komt afhalen, dan mogen ze dat ook doen. Ik gok dat deze shop bij voorkeur niet wil dat producten worden afgehaald en dus vragen ze er geld voor.
Spinner schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:15:
[...]

Nee nee, dan betaalt men alleen de verzendkosten a € 9,- zoals bij Hardware Totaal :?
Ergo: de prijzen van de shop zijn geen 12 euro lager dan elders, anders zouden ze bij het verzenden van producten nogal de boot ingaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Harm op 06-07-2005 21:21 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Afhaalkosten wordt door meerdere shops berekend. Er zijn dan ook kosten verbonden aan het afhalen. De meeste huidige webshops hebben geen voorraad en laten alles door hun leverancier, de groothandels, direct naar de consument versturen.

Wanneer een shop een bestelt product naar het eigen adres laat versturen rekent de groothandel hetzelfde bedrag a verzendkosten. Dit bedrag wordt dan vaak verrekend met "afhaalkosten".

Zoals Harm al aangeeft zullen we verzend- en afhaalkosten niet in de prijzen in de Pricewatch verrekenen.

[ Voor 13% gewijzigd door Longbeard op 06-07-2005 21:24 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het punt is, het produkt is nimmer te koop daar voor de prijs waar zij hem voor aanbieden. Het is pure misleiding en maakt gebruik van lokkertjes. Harm, je hebt gelijk wanneer er een manier bestond om die kaart te kopen voor de prijs waar zij hem in de prcewatch zetten. Echter is dit onmogelijk. En die koppen koffie? Of in elkaar zetten? Zoiets dien je in de produktprijs te verwerken, niet in ophaalkosten. Dat is reinste misleiding :)

Natuurlijk mogen er afhaalkosten worden berekend. Geen probleem. Echter ga ik er van uit dat wanneer er een prijs staat vermeld in de PW, ik dat produkt ook op één of meerdere manieren voor die prijs kan kopen. En dat is dus niet zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Han op 06-07-2005 21:25 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Longbeard

Longbeard

Han schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:24:
Het punt is, het produkt is nimmer te koop daar voor de prijs waar zij hem voor aanbieden. Het is pure misleiding en maakt gebruik van lokkertjes. Harm, je hebt gelijk wanneer er een manier bestond om die kaart te kopen voor de prijs waar zij hem in de prcewatch zetten. Echter is dit onmogelijk. En die koppen koffie? Of in elkaar zetten? Zoiets dien je in de produktprijs te verwerken, niet in ophaalkosten. Dat is reinste misleiding :)
Aangezien HardwareTotaal duidelijk aangeeft dat zij afhaalkosten verrekenen is er geen sprake van mislijding.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 20:28

job

its_me schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:17:
Dat is inderdaad belachelijk, in de pricewatch moeten prijzen staat waarvoor ik t echt kan krijgen.
Overigens is het wel weer zo dat als je meerdere artikelen koopt ze wel snel echt goedkoper zijn (ik neem aan maar 1x afhaalkosten)
Aah, ik ging er vanuit dat die 11 euro voor elk product geldt.
Te snel een reactie getikt dan.

• Harm
  • Niet online
Natuurlijk mogen er afhaalkosten worden berekend. Geen probleem. Echter ga ik er van uit dat wanneer er een prijs staat vermeld in de PW, ik dat produkt ook op één of meerdere manieren voor die prijs kan kopen. En dat is dus niet zo.
Dat kan toch als je het laat verzenden? Tsja, dan betaal je wel verzendkosten, maar dat moet je overal. Dus in die zin is het bij wel meer shops niet mogelijk om een product voor exact die prijs te krijgen, want er zijn nog wel meer shops waar je niet kan afhalen en dus wel moet laten verzenden.

[ Voor 3% gewijzigd door Harm op 06-07-2005 21:28 ]

• Spinner
Harm, kijk nu eens in de pricewatch en zeg me dat ik ongelijk heb.

nVidia GeForce 6 Serie / Asus GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), N6600GT/TD

Leverancier Kostprijs Verzendkosten

MrComputer (Amsterdam) € 179,69 € 10,71
Jemalin Computers € 180,- € 6,50
Cool-prices.nl € 183,95 € 7,-
HardwareTotaal.nl € 183,97 € 9,-

Als jij nu die kaart wilt ophalen bij Hardware totaal, wat ga jij dan betalen ?

Bij Cool Prices betaal je dan 183.95 en bij Hardware Totaal 194,97 .
Ik vind het misleidend.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Longbeard schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:25:
is er geen sprake van mislijding.
Mjah... het is een lijden, dat klopt :P :+

Maar even een side-note: http://www.tweakers.net/shopsurvey/6728 <-- het wordt een aardige welles/nietes survey tussen klanten en winkel. Lijkt me niet echt de bedoeling? (kan ook dat ik met een verouderde policy in mijn kop zit, is mogelijk)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wanneer die afhaalkosten bij meerdere producten eenmalig 11 euro is, dan zou ik deze niet bij de productprijs in de PW optellen, wanneer dit per product is echter wel.

• Longbeard

Longbeard

Spinner schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:29:
Harm, kijk nu eens in de pricewatch en zeg me dat ik ongelijk heb.

nVidia GeForce 6 Serie / Asus GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), N6600GT/TD

Leverancier Kostprijs Verzendkosten

MrComputer (Amsterdam) € 179,69 € 10,71
Jemalin Computers € 180,- € 6,50
Cool-prices.nl € 183,95 € 7,-
HardwareTotaal.nl € 183,97 € 9,-

Als jij nu die kaart wilt ophalen bij Hardware totaal, wat ga jij dan betalen ?

Ik vind het misleidend.
In de Pricewatch gaan wij uit van de minimale verzendkosten. De verzendkosten kunnen dus hoger uitvallen, de "afhaalkosten" zijn in dit geval dus hoger dan de minimale kosten.
Han schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:29:
[...]

Mjah... het is een lijden, dat klopt :P :+

Maar even een side-note: http://www.tweakers.net/shopsurvey/6728 <-- het wordt een aardige welles/nietes survey tussen klanten en winkel. Lijkt me niet echt de bedoeling? (kan ook dat ik met een verouderde policy in mijn kop zit, is mogelijk)
Dat houden we dan ook in de gaten. Echter is het reactie systeem voor de shops juist ingevoerd om de shop haar kant van het verhaal te laten weergeven. Na de derde reactie worden de overige reacties dan ook uit het zicht geplaatst. Zodoende kunnen shop en user, zonder de overige lezers te storen, hun "welles/nietes survey" continueren.

[ Voor 40% gewijzigd door Longbeard op 06-07-2005 21:38 ]

• Harm
  • Niet online
Spinner schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:29:
Ik vind het misleidend.
IMHO is het dat niet. Zij willen het ophalen van producten ontmoedigen en dat doen ze door je extra te laten betalen als je toch zo graag een product wil ophalen. Dat kost je dan 12 euro extra. Als je het product laat versturen ben je vrijwel net zo duur uit als elders. Dus je hebt gewoon de keus: of laten versturen bij Hardwaretotaal of ophalen elders. Jij mag kiezen wat je goedkoper vindt. Overigens, ze geven het aan op hun site, dus van misleiding is geen sprake. Jij kan het product krijgen voor de prijs in de PW, mits je de verzend-, administratie-, afhaal- en andere kosten maar achterwege laat.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58
Harm schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:35:
[...]
Overigens, ze geven het aan op hun site, dus van misleiding is geen sprake. Jij kan het product krijgen voor de prijs in de PW, mits je de verzend-, administratie-, afhaal- en andere kosten maar achterwege laat.
En dat gaat dus niet? Je reinste onzin IMHO, ik kan de afhaalkosten wel op 50 euro zetten en de verzendkosten op 51 euro. De eerste plek in de pricewatch is dan al snel geclaimt....... :/

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

dominator schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:48:
[...]

En dat gaat dus niet? Je reinste onzin IMHO, ik kan de afhaalkosten wel op 50 euro zetten en de verzendkosten op 51 euro. De eerste plek in de pricewatch is dan al snel geclaimt....... :/
tja.. wat maakt het uit dat ze zo "op de eerste plek" komen? Het is aan jou om te onderzoeken of een product ook daadwerkelijk zoveel kost exclusies danwel inclusief afhaalkosten/verzendkosten zoals het op de PW staat vermeld..
Nogmaals.. ff doorklikken naar de website/mailen dan wel even bellen voor de bijkomende kosten scheelt je veel ergernis.. Misleiding, smokkelen?? Het is aan jou om dar doorheen te prikken.... Daar ben je toch wel tweaker genoeg voor?

• stylezzz
  • Laatst online: 21:58
Klopt, maar het riekt wel naar 'misleidende reclame'.

'Kijk eens hoe goedkoop wij zijn?' Totdat je gaat bestellen en er ineens achterkomt dat ze helemaal niet zo goedkoop zijn...... :P

Gaatje in de regelgeving heren tweakers.net BV? ;)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 21:25
Volgens mij werkt dit echt niet positief voor je verkoop. De klant raakt alleen maar gefrustreerd door dit soort onzin. Hierdoor komt de partij niet echt betrouwbaar over. Verder is het nog zo dat de reacties in de shop survey waarschijnlijk negatiever zullen zijn wat de verkopen minder positief maakt.

Overigens is ophaalkosten zoals Harm al even aanhaalde niet onrealistisch. Zeker bij bedrijven die normaal niet via een eigen winkel o.i.d. handelen is enige vergoeding hiervoor niet vreemd en de enige kostendekkende methode. De communicatie hierover zou echter beter kunnen.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb ook al bij twee shops 7 euro administratiekosten voorbij zien komen.. Ondanks dat ze de Logitech driving force pro als goedkoopste aanbieden, heb ik hem hier dus niet gekocht (en ook niet bij hardwaretotaal)..

Ik vind dit onzin, en idd en manier om goedkoper te lijken. Ik betaal dan liever iets meer bij een winkel die het gewoon simpel houdt.. als iedereen dit doet zijn dit soort geintjes uit de lucht..

Dat tweakers.net dit geen bezwaar vind, klopt naar mijn mening niet. Kijk bijv. eens naar OBCS. Op de pricewatch staat dat OBCS 10,53 euro rekent voor verzending. Ga je naar de website van OBCS toe, dan zie je wel degelijk een ander bedrag tevoorschijn komen. Zelfde verhaal geld voor PCone..

En daarmee wordt wel degelijk het idee van de pricewatch aangetast; de prijsopgave in de pricewatch klopt simpelweg niet.

[ Voor 35% gewijzigd door MrBarBarian op 07-07-2005 20:24 ]

iRacing Profiel

• Longbeard

Longbeard

MrBarBarian schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:17:
[...]

En daarmee wordt wel degelijk het idee van de pricewatch aangetast; de prijsopgave in de pricewatch klopt simpelweg niet.
Hetgeen je verward is dat de prijsopgave geen enkele connectie heeft met de verzendkosten of overige kosten. De overige kosten zoals "administratieve" kosten lijden echter wel tot een vertekend beeld. Intern is daar al vaker over gesproken en de verzendkosten zullen dan ook op de schop gaan en vervangen worden door een nauwkeurigere weergave per product.

Wanneer de verzendkosten worden aangepast valt nu echter nog niet te zeggen. De devvers zijn druk bezig om allerlei zaken op de Frontpage aan te passen, te verbeteren of te herschrijven. De verzendkosten staat op de planning heeft echter op dit moment geen prio.

• Longbeard

Longbeard

dominator schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:48:
[...]
De prijzen worden niet gesorteerd aan de hand van de Verzendkosten en/of prijs + verzendkosten. De eerste plaats red je daarmee dus niet. Daarnaast vermelden wij de minimale verzendkosten, niet de afhaalkosten. Bij de meeste shops zijn die namelijk 0,00 euro.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Longbeard schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:37:
[...]

Hetgeen je verward is dat de prijsopgave geen enkele connectie heeft met de verzendkosten of overige kosten. De overige kosten zoals "administratieve" kosten lijden echter wel tot een vertekend beeld. Intern is daar al vaker over gesproken en de verzendkosten zullen dan ook op de schop gaan en vervangen worden door een nauwkeurigere weergave per product.

Wanneer de verzendkosten worden aangepast valt nu echter nog niet te zeggen. De devvers zijn druk bezig om allerlei zaken op de Frontpage aan te passen, te verbeteren of te herschrijven. De verzendkosten staat op de planning heeft echter op dit moment geen prio.
Ik snap je punt, en ben het daar ook mee eens; feitelijk klopt alles nogsteeds.

Maar een pricewatchbezoeker (ik in dit geval) gaat waarschijnlijk heel simpel te werk: hij/zij wil product A hebben, en gaat zoeken waar dat het goedkoopst te krijgen in. In het overzicht van product A maakt hij een optelsommetje: produktprijs + verzendkosten = totale prijs. Die shop die hier het goedkoopst uitkomt gaat waarschijnlijk de order krijgen (er kunnen uiteraard nog wat factoren meespelen..

Als ik in een opplettende bui ben, zal het mij opvallen dat de kosten die bij de produktprijs komen hoog zijn en zoek ik alsnog een andere winkel. Als ik niet oplet, naai ik mezelf..

In beide gevallen kom ik tenminste op de website van de webshop, en heeft de webshop een van haar doelen bereikt.

Maargoed, het is dus onderkent en wordt aangepast. Tot het zover is moeten we wat beter opletten ;)

iRacing Profiel

• Spinner
Prettig te horen dat het inderdaad onderkent wordt en dat jullie naar een oplossing zoeken.

Ik, als klant, ben gebaat bij een betrouwbare prijsweergave in de pricewatch en mijns inziens geldt voor een hardware shop hetzelfde.

by the way, HardwareTotaal heeft z'n prijzen nu aangepast naar 183 euro + 11 euro, zowel in de pricewatch, als op hun eigen site.

• T.T.
  • Laatst online: 31-10 10:22

T.T.

Sowieso

Het punt is, het produkt is nimmer te koop daar voor de prijs waar zij hem voor aanbieden. Het is pure misleiding en maakt gebruik van lokkertjes. Harm, je hebt gelijk wanneer er een manier bestond om die kaart te kopen voor de prijs waar zij hem in de prcewatch zetten.
Het is wel mogelijk: wanneer je meerdere producten tegelijk besteld, dan krijg je maar 1x die extra kosten die je dus kunt toeschrijven aan één van de andere artikelen :+
Pagina: 1