Hallo iedereen, ik ben van plan om zelf speakers te maken, maar zit toch met nog een aantal vragen voordat ik eraan begin.
Soort speakers:
2 weg (i.v.m. kosten)
Kleine tower
Niet basreflex
Doel speakers:
DVD films
Digitale tv
Muziek
Budget:
Max 100 Euro per speaker
Nadat ik wat dingen heb bekeken op GOT en internet heb ik deze 2 speakercombinatie's op het oog:
Heeft het nut om voor 100 Euro een DIY speaker te maken of klinkt een "normale" speaker uit de winkel al snel beter?
Is de Visaton of de Tonsil combo geschikt voor wat ik zoek, of zijn andere speakers een betere keuze?
Geen basreflex kast lijkt me het makkelijkste of is een basreflex toch aan te raden bij niet al te grote boxen zoals deze?
Daarnaast zou ik graag wat informatie krijgen hoe ik de speakers kan berekenen in LspCAD.
Soort speakers:
2 weg (i.v.m. kosten)
Kleine tower
Niet basreflex
Doel speakers:
DVD films
Digitale tv
Muziek
Budget:
Max 100 Euro per speaker
Nadat ik wat dingen heb bekeken op GOT en internet heb ik deze 2 speakercombinatie's op het oog:
- Visaton W170S (Bass)
- Visaton SC10N (Hoge tonen)
- Tonsil GTC 25/40 (Bass)
- Tonsil GTC 11/100 (Hoge tonen)
Heeft het nut om voor 100 Euro een DIY speaker te maken of klinkt een "normale" speaker uit de winkel al snel beter?
Is de Visaton of de Tonsil combo geschikt voor wat ik zoek, of zijn andere speakers een betere keuze?
Geen basreflex kast lijkt me het makkelijkste of is een basreflex toch aan te raden bij niet al te grote boxen zoals deze?
Daarnaast zou ik graag wat informatie krijgen hoe ik de speakers kan berekenen in LspCAD.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 20:49 ]