Toon posts:

DVD-film probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop, een celeron 2,4 Ghz met 256 mb geheugen, maar als ik een dvd kijk, dan hapert hij erg hard en bij taakbeheer staat cpu gebruik constant op 100%. De laptop wordt dan ook erg langzaam. Komt dit door de hardware configuratie die te zwak is of om bvb spyware ofzo?

Alvast bedankt,
Lars B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk proces slaat op tilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk programma speel je de dvd's af? Probeer eens een alternatief voor die speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het dvd programma slaat op tilt, het gebruikt dan 75% dan 85% dan eens 97%. De andere processen zoals taskmanager begint dan ook een paar % te gebruiken
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:45:
Met welk programma speel je de dvd's af? Probeer eens een alternatief voor die speler :)
Ik speel het af met powerdvd, een ander programma hebben we al geprobeert, deze geeft hetzelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:23
Ik zou even kijken of dma aanstaat van de dvd-speler. Als dit het geval is en hij speelt nog steeds slecht af dan zou je de dvd even kunnen rippen met dvd-decrypter en dan vanaf je harde schijf bekijken. Als hij dan nog steeds hapert dan weet je zeker dat het niet aan je dvd speler ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mad_Manic schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:51:
Ik zou even kijken of dma aanstaat van de dvd-speler. Als dit het geval is en hij speelt nog steeds slecht af dan zou je de dvd even kunnen rippen met dvd-decrypter en dan vanaf je harde schijf bekijken. Als hij dan nog steeds hapert dan weet je zeker dat het niet aan je dvd speler ligt.
Waar staat de DMA bij windows 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:52:
[...]

Configuratiescherm > Systeem > Apparaatbeheer (device manager) > IDE/ATAPI controllers > Primary of Secundary channel nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:52:
[...]

apparaatbeheer (Device Manager) als het goed is :)

nou moet ik alleen niet 10 topics tegelijk gaan zitten lezen want dan ben ik te laat :D

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10 10:59
Probeer VLC Mediaplayer (http://www.videolan.org) is misschien ligt het aan de codecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dma gecontroleerd, en op secondairy stond hij niet goed, ik heb deze juist gezet, nu is het véél beter, maar af en toe is er nog een kleine hapering. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:23:
Ik heb de dma gecontroleerd, en op secondairy stond hij niet goed, ik heb deze juist gezet, nu is het véél beter, maar af en toe is er nog een kleine hapering. Hoe kan ik dit oplossen?
Je had het al in je TS over mogelijk spyware.
Kijk gewoon even via taakbeheer wat voor processen er draaien tijdens afspelen. Hoeveel cpu en mem er belast is, als je denkt dat er iets mis is daarmee zou ik even hitmanpro draaien (freeware) http://www.hitmanpro.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mad_Manic schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:30:
[...]

Je had het al in je TS over mogelijk spyware.
Kijk gewoon even via taakbeheer wat voor processen er draaien tijdens afspelen. Hoeveel cpu en mem er belast is, als je denkt dat er iets mis is daarmee zou ik even hitmanpro draaien (freeware) http://www.hitmanpro.nl
Hij draait al regelmatig microsoft antispyware, is deze voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:48:
[...]

Hij draait al regelmatig microsoft antispyware, is deze voldoende?
Ik gebruik zelf beide en dat werkt het beste.
Pagina: 1