[XP] Na installatie SP2 crasht explorer.exe steeds?*

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Hallo.
Ik heb een tijdje terug mijn computer opnieuw geinstalleerd, maar kreeg de laatste tijd wat problemen met geheugen ed. Bij een crash werd mij aangeraden om de SP2 te installeren, wat ik al die tijd had nagelaten dus heb ik zojuist gedaan. Nu is het probleem enkel dat als ik explorer.exe probeer te starten (bestanden etc in de computer bekijken dus), dat explorer.exe elke keer een foutmelding geeft en opnieuw start. Is er nog een mogelijkheid om dit weer goed te krijgen zonder de SP2 eraf te halen en opnieuw te installeren?

telefoontoestel

• kris_112
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 12:52
Weet je zeker dat je alle programma's die niet met SP2 werken hebt verwijderd/geüpdate? Deze willen nog weleens erg vreemde fouten opleveren. Nadat ik SP2 had geinstalleerd kreeg ik elke keer een BSOD voorgeschoteld. Zonealarm (stond in de lijst van incompatible software) verwijderen did the trick.

[ Voor 3% gewijzigd door kris_112 op 06-07-2005 20:40 ]

Verwijderd

Problemen met geheugen? Heb je het geheugen dan al eens getest met bijv memtest?

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Alle programma's die ik gebruik hebben ook gewerkt tijdens een vorige installatie icm SP2. Dus daar lijkt me het probleem niet te zitten. Mbt het geheugen. Memtest geeft dus geen enkele error. Een keer een stuk of 15 tests laten uitvoeren zonder fouten. Dat vind ik er dus ook zo vreemd aan.

telefoontoestel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat staat er aan foutmeldingen in je eventviewer? En krijg je verder nog errors? Watvoor programma's heb je zoal geinstalleerd? Misschien Daemon Tools? Dat is overigens maar even een voorbeeldje. Er zijn nog veel andere pakketten die dit kunnen veroorzaken. Start de pc wel in veilige modus?

Ik pas even de titel aan, zodat XP vooraan tussen [] staat, per de [topic-=809280]. Verder breid ik die ietsje uit :P
Windows XP, problemen na installatie SP2 > [XP] Na installatie SP2 crasht explorer.exe steeds?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Bekijk ook de FAQ nog eventjes voor meer informatie :)

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ik zou niet weten waar ik de event log viewer kan bekijken, maar ik kan dus ook niet zoeken. De Control Panel etc wil door hetzelfde probleem ook niet starten. Is er een manier om die direct te openen om te zien wat het probleem kan zijn?

telefoontoestel

Verwijderd

eventviewer: start -> run -> eventviewer

Kan je wel in safe mode komen?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
telefoontoestel schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:33:
Ik zou niet weten waar ik de event log viewer kan bekijken, maar ik kan dus ook niet zoeken.
Klik met rechts op "Deze computer" en klik op "Beheren".

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Ken de fout, Het ligt hier aan een foute release van XP zelf of de SP. Het ontstaat (vaak) doordat in het verleden misschien verschijdene Hotfixes zijn geistalleerd. De installatie van SP2 gaat hier vaak van door van over zijn zuiger. Een systeem dat al fouten vertoont of waarvan het OS gemodificeerd is kan je beter niet updaten. Beste manier van updaten van het systeem is alle data backuppen, hierna ouwe os verwijderen. daarna OS schoon installen, Dan Service packs erover. Klaar. MS systeem zonder foutmeldingen. Windows is niet echt een systeem dat zich makkelijk laat updaten. Winblowsdows he, geef mij maar Unix!
Modbreak:Waar haal je deze onzin vandaan? Houd ook verbasteringen maar bij je ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 07-07-2005 01:46 ]

Verwijderd

Ahum, CT magazine! December editie van vorig jaar!!!!!!

***off topic***
BTW verbasteringen zijn goed! ;)
**on-topic***

Lees maar na! Er zijn 3 hele pagina's aan besteed!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 01:50 ]

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Ok. Ik heb gister de hele dag moeten werken en kon dus niet reageren.
Daarnet ff nagekeken.

de error die ik erop krijg is elke keer de volgende:
Faulting application explorer.exe, version 6.0.2900.2180, faulting module duser.dll, version 5.1.2600.2180, fault address 0x0002d350.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Als het probleem daadwerkelijk ligt bij het feit dat windows moeite heeft om zichzelf te updaten, hoe kan ik het dan het beste oplossen als er geen data verloren mag gaan en ik de data niet ergens anders kan opslaan? Ik heb namelijk niet te maken met een gemodde versie van het systeem en het is ook een volledig legale.

telefoontoestel

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb in het verleden dezelfde ellende gehad. Zodra ik explorer/ of aanverwante programma's (configuratiescherm of internet explorer) opstarte had ik een grote kans op reboot, soms ging het goed heel vaak mis...
Bij mij lag het aan Starforce drivers (beveiligingssoftware voor games). Deze installeert 'hidden drivers' in je hardware profiel. Zodra je je windows update kunnen de problemen ontstaan. Heb je toevallig ook een spel geinstalleerd dat gebruik maakt van starforce?
Pagina: 1