Toon posts:

[ATI 9800SE AIW] graka wil maar niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Sinds gisterochtend ben ik de trotse eigenaar van een Hercules radeon 9800SE All In Wonder. Deze heb ik overgekocht van een andere tweaker, SH3D4W, omdat mij oude kaartje(radeon9600)
was overleden. Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan, namelijk dat de kaart gewoon helemaal niet wil booten :'(

Beschrijving situatie:
Ik heb dus een 9800SE, die heb ik zoals het hoort in me agp-slot gedouwt. Er zit een oud athlon koelblok + fan (CPU dus) op. Dit was al zo bij degene van wie ik hem kocht en daar werkte het ook. De kaart dus in het AGP-slot en extra stroom aangesloten via zo'n floppy connector. Het systeem waarin ik teste bevat:

Asus A8N7X mobo + athlon xp 2600+ + 1 reepje 512mb RAM + 1 hdd + 1 dvd-brander + aopen 300W voeding

Ik heb het volgende geprobeerd:
  • De videokaart in een andere computer proberen
  • bios reset
  • Kleine standaard videokaart fan aangesloten om uit te sluiten dat het aan een beveiliging lag in de trend van--> geen fan aanwezig dus niet booten
  • Fastwrites en die andere optie uit de FAQ uitgezet
  • Aperture size veranderd
  • Instelling in bios van PCI videokaart bios in AGP veranderd en later weer terug in PCI
  • 2 voedingen van 300W gepakt, waarbij ik de hardware verdeeld heb tussen de twee
Maar dit alles ten spijt werkt het nog steeds niet :'(
Als ik de computer aandruk gebeurd er eigenlijk niks, alle keyboard lampjes lichten tegelijk 1x op en de fans e.d. gaan draaien en dat is het. Hij komt niet eens bij het BIOS. Me graka wil dus maar niet wkkr worden lijkt het :(
En als ik de comp weer uit wil zetten dan moet ik de knop 6sec indrukken(dus stroom eraf :P ), das ook weird.

Iemand ideeen?

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 08:20
De kaart wil ook helemaal niet werken in een andere pc? Als dat zo is, dan lijkt het erop dat deze kaart niet werkt

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas wil ie ook niet in andere PC's. Maar het vreemde is dat SH3D4W hem gewoon uit zijn comp heeft geplukt, opgestuurd en dan zou ie het nu niet meer doen :s
Dat klink niet erg logisch :P

Ik heb gewoon ut idee dak iets heel simpels en stoms vergeet 8)7

Verwijderd

Issie met TPG verstuurd? :o

Dan heeft ie mss wel als frisbee gediend of ergens onder gelegen :X

Succes ermee...

Verwijderd

Topicstarter
Ja hijs met TPG verstuurd.
Ben bang dat de kaart echt stuk is.

Niemand weer nog iets??

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Probeer nog even wat met het voltage op de videokaart de spelen.
Heb ooit gehad dat m'n Matrox G400 daar problemen mee had.
Kan het me bijna niet voorstellen maar misschien dat de bios standaard op een te laag voltage staat... Anders kun je ook nog altijd een biosupdate proberen.

in ieder geval succes... ik weet hoe het voelt.... (net als velen van ons denk ik :))

Verwijderd

kalechinees schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:35:
Probeer nog even wat met het voltage op de videokaart de spelen.
Heb ooit gehad dat m'n Matrox G400 daar problemen mee had.
Kan het me bijna niet voorstellen maar misschien dat de bios standaard op een te laag voltage staat... Anders kun je ook nog altijd een biosupdate proberen.

in ieder geval succes... ik weet hoe het voelt.... (net als velen van ons denk ik :))
Vind het knap als die zijn voltage omhoog kan gooien als die niet in de BIOS kan komen. Als de kaart ook niet op een andere machine werkt lijkt het me vrij duidelijk toch ?

Verwijderd

Topicstarter
Het voltage omhooggooien?
Mss een domme vraag maar hoe doek dat mensen? en welk voltage dan.
ik kan wel in bios komen, gewoon met ander kaartje er ff snel in :P
Ik ga zodra ik weet hoe dat met dat voltage proberen :)

Edit:
BTW, heb net ontdekt dat in een andere comp ik een hele lange piep krijg als ik probeer te booten met de (defecte) 9800SE erin. Hijs nog niet in bios, maar piept wel heel lang.
Mss kan iemand er iets mee :9

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 15:18 ]

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45
Heb je al eens van dat stukje metaal aan de achterkant van je kaart de schroeven los gemaakt. Heb vaak meegemaakt dat de kaart net niet diep genoeg in het agp slot ging.
Pagina: 1