[Geforce 6600] Computer bevriest bij afspelen videobestanden

Pagina: 1
Acties:

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Zojuist mijn good old GeForce 64 mb vervangen door een GeForce 6600 256 MB. Een hele verbetering leek mij, maar blijkt tegen te vallen. Bij het afspelen van 90% van mijn videobestanden loopt de mediaspeler vast, zowel op MPG's, AVI's als WMV's, maar ook bij DVD's. Kan 'em dan alleen weer gesloten krijgen na een trage ctrl/alt/del.

De enige instelling die ik veranderd heb is in de bios, nl. AGP naar 8x gezet.

Overige specs:

Pentium IV 2400
1024 Mb intern
280Gb

Wat ik geprobeerd heb:

- diverse mediaspelers, waaronder mplayer en bsplayer
- codecs compleet verwijderen/opnieuw installeren
- laatste drivers downloaden

[ Voor 4% gewijzigd door yohan op 06-07-2005 20:13 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• yohan
Verdere bios-settings geprobeerd:

- Terugzetten van AGP naar 4x
- Uitschakelen van Fast AGP Writing

Het lijkt wel of hij niet genoeg capaciteit heeft om videos te spelen. De verpakking meldt dat een 350W voeding voldoende is, maar kan een gebrek aan power toch het probleem zijn?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• yohan
Koelblokje op de kaart wordt trouwens ook gloeiendheet. Maar daar is hetnatuurlijk een koelblokje voor :?

Heftig probleem is dit blijkbaar, geen 1 reply na dik 3 uur.

• yohan
Ik ga proberen een 450W voeding op te pikken bij Dixons, op voorwaarde dat ie terug mag.
350W is misschien toch te licht (2 harddisks, 2 dvd-drives, deze videokaart).

Niemand andere suggesties?

• yohan
Terugzetten van nieuwste drivers (8040) naar oudere (7184) lost het probleem volledig op. Beetje scary dat er gigantische bugs in nieuwe drivers zitten.

Verwijderd

Opgelost?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:08
ik heb precies hetzelfde met mijn 6600 GT :/

welke drivers heb jij erop gedaan?

K to the KillaZ

• yohan
71.84.

Zie de Tweakers.net Meuktracker voor de download.
Zal dit trouwens ook aan nVidia melden. WAT slecht.

Pagina: 1