Problemen Maxtor HD ?

Pagina: 1
Acties:

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb een wazig probleem en ik denk dat het te maken heeft met mijn Maxtor HD. Deze heb ik namelijk net nieuw.

Het probleem:

Windows wil niet doorstarten. Hij blijft op het bekende scherm staan van, dat de pc niet goed is afgesloten, mogelijk door stroomstoring; dat verhaal. Met een aantal opties waaronder: Windows normaal opstarten. Daar druk ik dan op en dan doet de pc een nieuwe poging. Tot het Windows logo met daaronder het bewegende balkje gaat het goed. Op dta moment klapt de pc weer uit en start opnieuw op. Dan is ook heeel kort een BSOD te zien. Ongeveer een 0.2 seconde dus kan niet lezen wat er staat.
Bovenstaande herhaald zich een aantal keer totdat hij op onverklaarbare wijze ineens wel gewoon doorstart. Als ik eenmaal in windows zit is er eigenlijk niets aan de hand. Geen onverwachte dingen ofzo.

Mogelijke oorzaken vanuit mijn oogpunt:

* Brak HD > dus terug naar de winkel
* Ik weet niet zeker of ik het jumpertje goed heb geplaatst. Heb het ook al meerdere keren verplaatst om te kijken of er wat veranderd. De laatste keer leek dat te helpen. Maar in BIOS ziet het er goed uit qua master slave e.d.
* Andere hardware beschadigd door het uitstoffen van mijn systeem, tegelijkertijd met het inbouwen van mijn nieuwe HD.

Mijn vragen:

Is het een brakke HD ? Want dan moet ik terug naar de winkel.
Hoe kan ik dat checken ?
Wat zou het anders kunnen zijn ?

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Maxtor heeft net als andere fabrikanten tooltjes om je disk te checken. Kijk daar eerst ff naar.

Check de jumpersetting hoe ie zou moeten zijn, hoewel dat het niet kan zijn als ie em wel pakt met booten. Check je gehugen of je niet weer een brak geheugen hebt (virt. mem error) (kleine kans though).

Is het een nieuwe bootschijf? Is het een extyra schijf? Bijgeplaatst? Meer info ventjuh :P

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• Bertuss
acq schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:15:
Maxtor heeft net als andere fabrikanten tooltjes om je disk te checken. Kijk daar eerst ff naar.

Check de jumpersetting hoe ie zou moeten zijn, hoewel dat het niet kan zijn als ie em wel pakt met booten. Check je gehugen of je niet weer een brak geheugen hebt (virt. mem error) (kleine kans though).

Is het een nieuwe bootschijf? Is het een extyra schijf? Bijgeplaatst? Meer info ventjuh :P
Het is een nieuwe bootschijf.

Zal eens kijken ... wat ik kan doen.

Gebeurt trouwens onregelmatig ... heb nu al een aantal keer zonder problemen geboot.

[ Voor 8% gewijzigd door Bertuss op 06-07-2005 21:18 ]

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Bertuss schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:18:
[...]

Het is een nieuwe bootschijf.

Zal eens kijken ... wat ik kan doen.
Nieuwe XP install? Clone? Clone OK?

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat voorn HD is het? 'een Maxtor HD' hebben we niet veel aan ;)
Als het er eentje is met NCQ kan je proberen daar wat mee te klooien, als NCQ namelijk aan staat maar WinXP de drivers er niet voor heeft geinstalleerd geeft ie ook een BSOD (0x70000 oid zo uit m'n hoofd)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Bertuss
Nieuwe XP install

Het is een Daimondmax Plus 9 (6Y080P0)

[ Voor 56% gewijzigd door Bertuss op 06-07-2005 21:27 ]

Pagina: 1