haa mensen,
eindelijk vakantie, dus ik dacht, ik begin maar weer eens met me siteje. Maar nu liep ik meteen weer tegen een oud en heel vervelend probleem aan.
Het gaat om het volgende. Ik heb een reactie-systeem, waar mensen onder andere ook php-code in kunnen voeren. Dit wordt uiteindelijk allemaal op het scherm weergegeven met kleurtjes enzo. Alleen nou wil IE niet hetzelfde doen als FF.
Als je naar http://jp.want-immers.nl/vaagheid.jpg gaat, dan zie je eigenlijk 2x hetzelfde. De linker tabel is van IE en de rechter van FF. Nou geeft FF het wel goed weer. Die laat nml. maar 1 scrollbalk zien zoals je kan zien. IE blijft er altijd 2 weergeven als de code te breed is. Wat kan ik hier aan doen? Hier op GoT gaat het wel gewoon goed in IE, dus er zit misschien iets fout in mijn CSS. Zouden jullie er eens jullie blik op kunnnen laten vallen?
Misschien wat code, altijd handig (en een vermelding dat ik nog geen META's en doctype enzo in me head op heb genomen, maar ik neem aan dat dat niets uit maakt)
-----stuk ubb-code waardoor de tabel wordt gemaakt-----
-----stukje CSS (hier zit dan waarschijnlijk een fout)-----
.code_regelnummers {
background-color:#E8E8E8;
text-align: right;
border-right: 1px solid #C0C0C0;
font-size: 8pt;
font-family: Courier New;
}
.highlight_code {
width: 450px;
height: 100%;
overflow: auto;
position: relative;
white-space: nowrap;
}
----------
alvast bedankt!!
eindelijk vakantie, dus ik dacht, ik begin maar weer eens met me siteje. Maar nu liep ik meteen weer tegen een oud en heel vervelend probleem aan.
Het gaat om het volgende. Ik heb een reactie-systeem, waar mensen onder andere ook php-code in kunnen voeren. Dit wordt uiteindelijk allemaal op het scherm weergegeven met kleurtjes enzo. Alleen nou wil IE niet hetzelfde doen als FF.
Als je naar http://jp.want-immers.nl/vaagheid.jpg gaat, dan zie je eigenlijk 2x hetzelfde. De linker tabel is van IE en de rechter van FF. Nou geeft FF het wel goed weer. Die laat nml. maar 1 scrollbalk zien zoals je kan zien. IE blijft er altijd 2 weergeven als de code te breed is. Wat kan ik hier aan doen? Hier op GoT gaat het wel gewoon goed in IE, dus er zit misschien iets fout in mijn CSS. Zouden jullie er eens jullie blik op kunnnen laten vallen?
Misschien wat code, altijd handig (en een vermelding dat ik nog geen META's en doctype enzo in me head op heb genomen, maar ik neem aan dat dat niets uit maakt)
-----stuk ubb-code waardoor de tabel wordt gemaakt-----
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| <? function colorcoding($input) { $input = stripslashes($input); $input = highlight_string($input, true); $tellen = explode("<br />", $input); $tellen1 = explode("\n", $input); $nummering1 = count($tellen); $nummering2 = count($tellen1); $nummering = (($nummering1 + $nummering2) - 3); $return = " <center> <table class='border' width='475px'> <tr class='tabelkop'> <td class='cel1'>Code:</td> </tr> <tr> <td> <table width='100%' cellspacing='0' cellpadding='0'> <tr> <td width='25px' valign='top' class='code_regelnummers'>"; for($i = 1; $i < $nummering; $i++) { $return .= $i."<br />"; } $return .= " </td> <td width='450px' valign='top'> <div class='highlight_code'>"; $return .= $input; $return .= " </div> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> </center> <br>"; return $return; } ?> |
-----stukje CSS (hier zit dan waarschijnlijk een fout)-----
.code_regelnummers {
background-color:#E8E8E8;
text-align: right;
border-right: 1px solid #C0C0C0;
}
.highlight_code {
width: 450px;
height: 100%;
overflow: auto;