Toon posts:

Exchange Server 2003 crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik zit echt met een mega groot probleem!!
Zoals mijn titel al doet vermoeden :) is mijn mail server gecrashed. Met als gevolg dat het enige wat ik nog kon terughalen: de database bestanden van de exchange server (de .edb en .stm files)
Geen log files of wat dan ook, heb echt alleen die 2 bestanden nog....

Ik heb al flink zitten googlen hoe nu mijn gegevens terug te halen en heb een programa gevonden die dat kan! joepie dacht ik, alleen een licensie voor dit progsel kost me 800 US dollar 8)7 je begrijpt een arme werkloze student heeft dat niet even in zijn binnen zak :)

Ook op msexchange.org heb ik al gezocht, heb het volgende artikel uitgeprobeerd:
http://www.msexchange.org...Restore-Method-Part1.html

Helaas, hier loop ik halverwege vast omdat ik essentiele dingen mis.( de backup en log bestanden)

Iemand van jullie die toevallig ook zoiets heeft meegemaakt en een betaalbare oplossing weet
(betalen voor datarecovery vind ik echt niet erg, maar 800 US dollars gaat net ff te ver!)

Alavst bedankt!

Justin

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
First off is Exchange iets wat we in Software Algemeen bespreken. Niet in Officesuites en -software. Verder is hier wel veel over te vinden. Heb je je al eens in setup /disasterrecovery op een nieuwe server met de zelfde naam verdiept bijvoorbeeld? Ik verplaats even je topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Als je geluk hebt zijn alle transacties netjes in de database gekomen en heb je gewoon je data nog. Welke errors krijg je als je de store probeert te mounten? Zoek eens op die errors in technet.

Trouwens, als je je Exchange kunt veroorloven, is $800 toch niet zoveel? :)

Verwijderd

Zorg ervoor dat alleen je public/private information store in je mdbdata directory staan

Draai eerst :
code:
1
ESEUTIL /P c:\program files\exchsrvr\mdbdata\priv1.edb /Se:\exchsrvr\mdbdata\priv1.stm /Td:\tempdb.edb

Indien nodig path aanpassen :)

Vervolgens
isinteg -s servername -fix -test alltests
(uit mijn hoofd)

En remounten die handel

That should do the trick :)

PS1: Ik ga er wel vanuit dat je de server met dezelfde configuratie als voor de crash is geïnstalleerd.
PS2: Zijn genoeg documents over dit onderwerp te vinden @ microsoft.com :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 21:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:01:
Zorg ervoor dat alleen je public/private information store in je mdbdata directory staan
Draai eerst : eseutil.exe /p

Vervolgens
isinteg -s servername -fix -test alltests (uit mijn hoofd)

En remounten die handel

That should do the trick :)

PS1: Ik ga er wel vanuit dat je de server met dezelfde configuratie als voor de crash is geïnstalleerd.
PS2: Zijn genoeg documents over dit onderwerp te vinden @ microsoft.com :P
Je vergeet de offline defrag en het feit dat je isinteg moet draaien totdat alle errors en warnings etc op 0 staan. Een goed artikel is
http://blogs.technet.com/...ve/2004/06/18/159413.aspx

En in een echte productieomgeving zou je dan exmerge gebruiken omdat een gerepareerde database in productie niet te vertrouwen is:
http://support.microsoft.com/?id=259851

En kijk inderdaad eens naar de disaster recovery whitepaper bij MS :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 21:11 ]