Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

tomtom 5 met qtek-100 (mda compact) bt gps

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe??
Ik heb een mda compact met tomtom 5 geinstalleerd.
Ik heb vandaag mijn nieuwe bt gps rceiver binnen gekregen van adapt bt35
Ik heb via bluetooth de gps toegevoegd en vervolgens tomtom opgestart.
Daarna moest ik kiezen welke receiver ik had.....dus ik koos overige draadloze gps receivers.
Dan moest ik aangeven op welke poort hij verbinding moet maken, hiervoor koos ik port 5
Nu geeft hij aan "wachten op bruikbaar gps signaal" en dit blijft zo............
Als ik een andere com port toewijs dan zegt tomtom dat hij geen gps apparaat kan vinden.

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
een bluetooth serial port aanmaken op comx (com7 bijv) en dan TomTom vertellen dat je een wired GPs op die com port hebt op 4800 baud.

Verwijderd

Voor de goede orde dit is de oplossing:

Voor iedereen die TT5 gebruikt samen met een Bluetooth GPS hier is de oplossing om je GPS in TomTom 5 aan de praat te krijgen:
1) Download op http://www.bluetooth.jazztel.es/ Pocket Bluetooths tools.
2) Installeer de tool, doe een soft reset. Verwijder je GPS apparaat uit de pair lijst (onder connections-->bluetooth-->devices
3) Laat de GPS opnieuw zoeken en herkennen.
4) Door het Bluetooth tooltje krijg je na het herkennen van de GPS muis een een extra menu.
5) Kies een Com poort druk voor een serial verbinding en druk op okay.
6) Ga dan naar TomTom5 ga naar instellingen van je GPS. (Wijzig voorkeuren, dan 3x naar rechts, dan linksboven Toon GPS-status)
7) Dan stel in, kies Andere kabel-NMEA-GPS, Baudrate 9600, kies de Bluetooth serial Com poort (bij mij was dit 6)
8) Klaar is kees en het werkt!

Thnx iedereen voor de tips!

Verwijderd

Dat is een fijne tip... voor Pocket PC's.. dit werkt dus niet voor Smartphones... :-(

Iemand anders?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 09:54:
Voor de goede orde dit is de oplossing:

Voor iedereen die TT5 gebruikt samen met een Bluetooth GPS hier is de oplossing om je GPS in TomTom 5 aan de praat te krijgen:
1) Download op http://www.bluetooth.jazztel.es/ Pocket Bluetooths tools.
2) Installeer de tool, doe een soft reset. Verwijder je GPS apparaat uit de pair lijst (onder connections-->bluetooth-->devices
3) Laat de GPS opnieuw zoeken en herkennen.
4) Door het Bluetooth tooltje krijg je na het herkennen van de GPS muis een een extra menu.
5) Kies een Com poort druk voor een serial verbinding en druk op okay.
6) Ga dan naar TomTom5 ga naar instellingen van je GPS. (Wijzig voorkeuren, dan 3x naar rechts, dan linksboven Toon GPS-status)
7) Dan stel in, kies Andere kabel-NMEA-GPS, Baudrate 9600, kies de Bluetooth serial Com poort (bij mij was dit 6)
8) Klaar is kees en het werkt!

Thnx iedereen voor de tips!
GEWELDIGE TIP, deze werkt uitstekend op mijn T-mobile MDA :)

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 19:52
hmmm bij mij werkt ie nogsteeds niet, heb het gewoon geprobeerd, maar ook na het programma'tje van net geinstalleerd te hebben wil ie niet werken :( iemand nog iedeen...

kheb een qtek S100, tom tom 5 en een Adapt BT gprs muisje

www.vdzande.com

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Wat ik vreemd vind is dat het bij iedereen anders lijkt te gaan... ik heb inmiddels wel wat ervaring, heb alle combinaties TomTom 3, 4.40, 5 en 5.1 met firmware 1.01, 1.06, 1.11 en 1.12 ongeveer wel gehad en met schaamrood op mijn wangen kan ik vertellen dat elke keer dat ik koos voor een andere bluetooth GPS op com 5 hij het gewoon prima deed! altijd... nooit niet dus... snap niet hoe het komt dat andere mensen hier zoveel problemen mee hebben... ik gebruik dus voor de duidelijkheid ook geen "tools" ofzo

ps. voor nog meer duidelijkheid, ik gebruik het dus ook op mijn MDA Compact met Adapt GPS ontvanger

[ Voor 11% gewijzigd door xvanwaart op 08-08-2005 17:22 ]

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 19:52
bij mij doet ie het nu, nog een beetje er mee spelen en hij deed het.. hij houd alleen de gegevens van de GPRS niet vast.. ik moet telkens dezelfde installatie van de gps doorlopen, is dat bij iedereen?!

www.vdzande.com

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 07:45
Het is voor mij echt absoluut onmogelijk om een compoort te selecteren. De lijst met poorten blijft gewoon leeg. Ik heb wel de com4 en com5 aangeinkt in de settings voor bluetooth, de GPS is zichtbaar bij het zoeken van nieuwe hardware, maar S100 weigert verder dienst.

Iemand een idee?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

GPS pairen met je apparaat, dan vraagt ie na de passkey of je een seriele poort eraan wilt knopen, daar kies je ja. Start vervolgens tomtom en zeg in de opties andere bluetooth GPS. Dat werkt voor mijn BT-338 perfect.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 07:45
Goed GPS nog een verwijderd.

- Device toegevoegd (BT GPS), next;
- Naam geven, finish;
- Tabblad com-ports
- Keuzemogelijkheid: - BT GPS ()
- New Incoming Port
- New Outgoing Port

En wat ik ook kies, het rijtje met ports zijn leeg.

Ik nie begrijp nie :-(

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Hij vraagt bij mij tijdens 't pairen of ik 'n com poort wil toewijzen aan 't apparaat... :?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Bij mij kan ik in tomtom de compoorten niet kiezen,
Kan hem koppelen aan com6 of com7, maar in tomtom 5 zie ik de compoorten 6 en 7 niet in het lijstje van de gps instellingen..

iemand een idee?
Pagina: 1