Toon posts:

Vertical strepen(9800pro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen

Mijn computer gaf gisteren plotseling vijf verticale strepen(gelijk verdeeld) in het beeld die weer uit meerdere kleuren bestaan en die veranderen af en toe. Ook zijn ze zegmaar doorzichtig dus ik zie wel wat er achter die strepen staan en mijn muis bestaat nu ook uit een klein stukje streep. en als ik een window versleep gaan die strepen mee in die window en vernieuw hij de streep telkens weer. Dacht ik dus ff rebooten, maar nee hoor ze blijven er staan. Erger nog tijdens het opstarten is het hele beeld scherm gevuld met recht hoekige blokjes die ook allerlij kleurtje aannemen. Weet iemand wat er bij mij aan de hand is??!!!!

Ik heb dit forum al af gezocht maar niks kunnen vinden wat precies lijkt op mijn probleem.

Ik dacht na dat het opstarten niks geholpen had dat het de hitte misschien was. Hij was erg warm en ik had al eerder problemen met de koeling heb er toen nieuwe koeler op gezet(meer dan een halfjaar geleden) maar die werkt gewoon en ook de VPU recovery die zou moeten gaan werken als mijn videokaart te warm wordt hoor ik niks van. Ik heb toen de computer maar een nachtje laten koelen maar toen ik hem weer opstarten was het er meteen. Toen begon hij te zeuren over de driver van de videokaart. De nieuwste catalyst staat er al op maar toch heb ik hem voor de zeker heid nog een keer geinstaleerd helpte niks. toen maar een paar keer onorthodox uit gezet en in de veiligheids modus opgestart en daarna normaal en toen was het weer weg. Maar mijn bleidschap was van korte duur bijnnen vijf minuten waren ze er weer.

Toen de helpdesk gebeld. Die wisten het niet helemaal zeker maar om uit te sluiten dat het een softwareprobleem is ben ik dus nu alles alvast aan het back-uppen (moest toch al een keertje gebeuren). Om vervolgens een hele nieuwe instalatie te doen.

Is Hier iemand die slimmer is dan die persoon bij de helpdesk van fijutsu-siemens en precies weet wat er aan de hand is en wat te doen?????

specs;
kast: scaleo 800 met daarin
P4 3,0ghz
512mb
Ati Redeon 9800 pro

Over twee maanden verloopt de garantie dus ik moet redelijk snel handelen.

Verwijderd

Je vraagt wel erg snel om hulp terwijl je nog niet veel hebt gedaan om het probleem zelf op te lossen.

Zoals :
  1. instellingen van de monitor (bij sommige monitors als je het beeld te ver naar links of rechts draait het dubbel of meer terug)
  2. Monitor kabels controlerenkomt
  3. een andere monitor proberen
  4. Andere video kaart proberen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:46:
Je vraagt wel erg snel om hulp terwijl je nog niet veel hebt gedaan om het probleem zelf op te lossen.

Zoals :
  1. instellingen van de monitor (bij sommige monitors als je het beeld te ver naar links of rechts draait het dubbel of meer terug)
  2. Monitor kabels controlerenkomt
  3. een andere monitor proberen
  4. Andere video kaart proberen
1. al geprobeerd
2. hoe doe je dat dan
3. das een goede ga ik meteen ff doen
4. haha... niet iedereen beschikt over meerdere videokaarten word anders wel erg dure business nie waar

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-08 08:01
Had ik ook met mijn 6800LE! Dus ik plof met adapter mijn vga op de DVI en goed beeld. Dat zul je in ieder geval kunnen proberen. Ik dacht zelf aan stof, aangezien een huisgenoot het ook had, met een 9800SE. Maar na lange tijd kwam het toch weer terug zo nu en dan.

Op mijn 6800LE was er niets aan te doen, dus ga er maar vanuit dat ie echt kaduuk is en hoop ik voor je dat je niet twee monitoren hebt aangesloten.

-> Met adapter op de DVI aansluiten dus.

pepernooot

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere monitor geprobeerd maar daar is het ook op te zien en ook op de dvi port.

Wel is het dat als ik de resolutie verander de strepen in in blokjes veranderen die naar mate van de resolutie steeds meer naar een schaakbord patroon gaan.

Vaag verhaal. In iedergeval heb ik nu wel iets te doen in de vakantie.

Verwijderd

Dan is de video kaart toch kapot.
Ik weet ook wel dat niet iedereen een extra video kaart heeft liggen maar via een kennis van een vriend moet het dan toch wel lukken.

Maar je zegt dat je nog twee maanden garantie hebt dus zou ik zeggen maak er met een gerust hard gebruik van. Dan kan je beter niet een andere kaart proberen want meischien gaan ze dan zeuren.

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:10

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik heb dat ook met mijn 9600 pro ..... maar ik heb 30 verticale strepen en beeld .... maar bij mij is de voeidng ook opeens te zwak..... 12 volt lijn opeens 10,71 en dan lopen de hdd's vast

ook als ik mijn fx5200 erin doe dan krijg ik strepen :@ ....

[url]http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23731929#23731929[/url]

zelfde probleeem duss 8)7 8)7

Vake bei te bange

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:45
Hmm, ik herken het met de ATi Radeon 8500LE 64MB op ECS K7S5/6A borden en in codegen kasten met brakke 300W codegen PSUs... stukje 3D draaien, 1 minuut in een level rondlopen, verticale strepen en de hele boel ophangen...

Kijk je PSU eens na, zat die 9800 kaart al in die fujitsu PC of heb je dat ding een upgrade gegeven? In dat tweede geval heb je nml grote kans dat die PSU niet genoeg is voor een evt hardware upgrade aangezien sommige systemen nogal erg strak op elkaar afgestemd worden :X

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:57:
Kijk je PSU eens na, zat die 9800 kaart al in die fujitsu PC of heb je dat ding een upgrade gegeven? In dat tweede geval heb je nml grote kans dat die PSU niet genoeg is voor een evt hardware upgrade aangezien sommige systemen nogal erg strak op elkaar afgestemd worden :X
nee het zit er allemaal standaard in vandaar die garantie

ik bel vandaag de helpdesk en vraag of ze een monteurtje langs sturen met een nieuwe kaart(hopelijk) ik meld wel even zodra ik het weet wat precies de fout was

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik had zelf eerst een medion pc, waar ook een ATI Radeon 9800 zat. Na twee jaar kreeg ik ook strepen en hokjes in m'n beeld, ook met een andere monitor. M'n voeding, een Zalman 400 watt, kan het niet aan liggen. Het bleek 'dood' geheugen te zijn op de videokaart.

Verwijderd

heb ik sinds kort dus ook last van. het begon met strepen in het beeld, die werden steeds erger.
van alles geprobeerd, wist niet waar het probleem lag. tenslotte de botte bijl erin gezet, alle schijven deformatteerd en de reddingscd van fujitsu eroverheen gegooid, zodat alles in de originele figuratie stond. nu waren de ergste strepen wel weg, maar wat rest is bij opstarten de vele blokken en ook bij mijn muis zit een rijtje strepen, die meegaan over het scherm zolang het pijltje er is. Ook de pictogrammen komen niet meer in beeld of zijn beschadigd.
Gelukkig zit ik nog in de garantietijd, dus de fujitsu gebeld. Binnenkort komt de monteur langs met een nieuwe videokaart, hopenlijk is het dan verholpen. Maar dit kan nog wel enkele weken duren.
Zal de uitslag hier neerzetten.
tot slot: ik heb ook een fujitsu pentium 4, ga-81sxt met radeon 9800 agp erop.
Pagina: 1