Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktops ombouwen naar rackmounts?

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik heb op dit moment twee desktopkasten (een Compaq Deskpro en een IBM) die allebij eigenlijk 19" zijn (qua afmetingen) maar die gewoon de gaten missen om in een rack gemonteerd te worden. Aangezien rackmounts vaak absurd duur zijn, vroeg ik me af of iemand het al geprobeerd had om een desktop om te bouwen naar rackmount...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:08

Super_ik

haklust!

je kunt ook een soort la kopen die je in een 19 inch rack kunt schroeven een daar je pc op leggen
daarnaast: modden staat vrij :)

haal wat hoekprofielen leef je uit, we zien die pics wel als het klaar is :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• lvh
Super_ik schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:09:
je kunt ook een soort la kopen die je in een 19 inch rack kunt schroeven een daar je pc op leggen
daarnaast: modden staat vrij :)

haal wat hoekprofielen leef je uit, we zien die pics wel als het klaar is :)
Juist, daar ging ik het eigenlijk mee doen... Dan heb je wel geen voorkant (als je snapt wat ik bedoel, de voorkant is eigenlijk een gat) maar da's snel opgelost natuurlijk.

Weet iemand hoe dat tooltje nu weet waarmee je een metalen plaat mooi 90 graden kon vouwen?

Verwijderd

als je gewoon bij een doe-het-zelf winkeltje naar binnengaat dan vraag je gewoon om metalen hoekprofielen. en dan weten zij wel wat je bedoelt ;) dus je hoeft helemaal niets te buigen. je moet alleen het hoekprofiel ff op de juiste lengte op maar knippen/zagen wat-ever good luck :)

• lvh
Zo simpel is het niet... Je heb al een hoekprofiel nodig om van de montagegaten naar de plaats waar zo'n chassis komt te raken, maar dan zit je nog verticaal en niet horizontaal. Om dat nu met een paar boutjes vast te zetten en hopen dat dat ook nog acceptabel blijft hangen lijkt me wat veel gevraagd... Daarom zijn echte cases ook gelast en niet in mekaar gevezen :-)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

racoontje schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:19:
[...]

Juist, daar ging ik het eigenlijk mee doen... Dan heb je wel geen voorkant (als je snapt wat ik bedoel, de voorkant is eigenlijk een gat) maar da's snel opgelost natuurlijk.

Weet iemand hoe dat tooltje nu weet waarmee je een metalen plaat mooi 90 graden kon vouwen?
zetbank ?

EDIT:

maar das meer een tool, geen tooltje

[ Voor 7% gewijzigd door Nox op 06-07-2005 20:52 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ff een tipje, neem geen alu want het gewicht dat aan die profielen komt te hangen is enorm, als het kan, zet ook een stel beugels aan de achterkant. :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• lvh
Weet iemand waar ik aluminium plaatjes zou kunnen vinden om als voorkant voor zo'n shelf te dienen? Stel dat ik zelf een 1U shelf koop en daar m'n PC op inbouw, dan zit je wel de hele tijd op je PC te zien natuurlijk :-)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:16
je kan voor weinig een oude (kapotte) server op de kop tikken.
Er worden al heel lang 19" kasten gemaakt. Er zullen inmiddels al wel genoeg kapotte zijn lijkt me :)

[ Voor 3% gewijzigd door bredend op 07-07-2005 00:10 ]

Verwijderd

Je kunt ook een legplank kopen en daar de systemen op zetten.

• lvh
bredend schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 00:10:
je kan voor weinig een oude (kapotte) server op de kop tikken.
Er worden al heel lang 19" kasten gemaakt. Er zullen inmiddels al wel genoeg kapotte zijn lijkt me :)
Geloof me, I've tried :'( Dat is veel simpeler als het lijkt. Waar, bijvoorbeeld? Ebay niks tot weinig, tweedehands/2dehands niks tot weinig enzovoort...

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

jij zoekt niet goed genoeg. echt niet. bij mij op stage hadden ze er iedere week toch minstens 3. deze gingen allemaal naar de oud ijzer handel, dus misschien dat daar nog wat te vinden is.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Nou, er is wel het een en ander te vinden, maar lege 19" kasten gaan 2e hands gewoon voor minimaal 100 euro over de toonbank.. en da's niet niets...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55
Mijn oplossing was met schroeven en Dell rapid rails.
Werkt perfect. Systeem hangt inmiddels al 2 jaar stabiel in een hosting :D

Werkwijze:
- Maten van Dell rails op kast getekent
- Gaten geboort
- Gamma schroeven met moer aan binnenzijde
- in rack hangen

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Pagina: 1