Randomiseren van woorden in een lijst

Pagina: 1
Acties:
  • 969 views sinds 30-01-2008

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:05
Ik wil een lijst van 40 woorden (4 categorieen, 10 woorden per categorie) in totaal 120 keer random aanbieden (120 woorden in totaal dus, niet 120 maal de lijst aanbieden). Een voorwaarde is dat elk woord evenveel keer wordt aangeboden, dus in totaal moet elk woord 3 maal worden aangeboden. Bestaat er een programma waarin ik de woorden kan invullen en die de woorden voor mij kan randomiseren op de door mij gewenste manier?

[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 06-07-2005 16:25 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Aanbieden? Hoezo aanbieden :? ? Dit valt meer in de categorie "zelf even schrijven" denk ik :/

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:57

Jiffy

God, you're ugly!

ucchan schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:29:
Aanbieden? Hoezo aanbieden :? ? Dit valt meer in de categorie "zelf even schrijven" denk ik :/
Eensch is. Array opbouwen met woorden, random kiezen, tellertje mee laten lopen per woord en ten slotte nog een 'IF tellertje = 3 THEN ander_woord_kiezen' erin flanzen.

Wat wil je precies? Een routine om in een eigen progje te zetten? Een zelfstandig programma?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De werkwijze is dus als volgt:

1. Zet alle woorden 3x in een lijst.
2. Hussel de woorden door elkaar.

Ik maak me sterk dat dat met excel wel moet kunnen, en anders hoop ik dat je een beetje kunt programmeren. Met een stuk of 10 regels code zou 't wel gedaan moeten zijn.

Siditamentis astuentis pactum.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, voor zoiets zo specifieks zal je geen kant en klaar programma tegenkomen. Maar zoiets simpels is in zo ongeveer elke taal te schrijven (een teller is inderdaad zelfs niet nodig als je de lijst gewoon drie keer opneemt in de keuzelijst).

En dat schrijven zal je toch zelf moeten doen, dan kunnen we (in bijvoorbeeld het PW resp. OFF forum) meedenken als je vastloopt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.