85dB/W/m: gaat m'n NAD C320BEE dat trekken?

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
Eerst even een foto van wat ik wil bouwen, de shamal van speaker & co O+

Afbeeldingslocatie: http://www.speakerenco.nl/foto/shamal.jpg

Zo, sorry daarvoor ;) . Maar goed, het zijn monitors, 60W belastbaar, en waar ik een beetje mee zit is dat ze een rendement van 85dB/W/m hebben. Ik heb de faq gelezen, maar heb daar het woord 'rendement' nog niet echt gezien (suggestie ;) ?). Ik heb wel een keer gepraat met iemand bij de hifi corner over een paar mission 782 waarbij hij opmerkte dat die (84dB/W/m) misschien niet heel lekker met m'n NAD C320BEE zouden gaan (50W/kanaal) met als effect dat het geluid 'versmeerd' zou worden bij een gebrek aan vermogen.

Nu ben ik een beetje bang bij de shamal (die op de foto) ik dat effect ook ga krijgen. Missions met 89dB/W/m zijn geen probleem, maar ik weet wel dat het een logaritmische schaal is en dat je per 3dB de helft minder geluidsdruk hebt :/ ... weet iemand of die zorg terecht is :) ? Ow, en een power amp kopen kost centjes, dat komt later misschien eens een keer B) .

[ Voor 4% gewijzigd door Bananenplant op 06-07-2005 16:21 ]

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat gaat-ie trekken. Alles werkt prima op alles. Dat staat ook in de FAQ

Als jij het erg hard gaat zetten, dan gaat het stuk, maar dat hoor je snel genoeg.

FYI: 1w levert dus 84db aan geluid op, 10w 94db (hard!) 50w levert 100db aan herrie op. Die NAD kan dus continu 100db uit je speakers laten komen en dynamisch kan-ie waarschijnlijk wel 150watt leveren, daarmee kom je richting de 110db voor piek-herrie en dat is HARD.

Geluid gaat ook niet versmeren, no offense, maar die audiofiele bullshit ga ik niet in de FAQ zetten. Een versterker gaat bij hoge belasting wel meer vervormen, maar die vervormingsgetallen staan in je boekje en daar heb je alleen last van als je dus extreem hard gaat spelen (dus meer dan 10tallen watts continu gaat gebruiken).

[ Voor 41% gewijzigd door JvS op 06-07-2005 17:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp