Eerst even een foto van wat ik wil bouwen, de shamal van speaker & co 

Zo, sorry daarvoor
. Maar goed, het zijn monitors, 60W belastbaar, en waar ik een beetje mee zit is dat ze een rendement van 85dB/W/m hebben. Ik heb de faq gelezen, maar heb daar het woord 'rendement' nog niet echt gezien (suggestie
?). Ik heb wel een keer gepraat met iemand bij de hifi corner over een paar mission 782 waarbij hij opmerkte dat die (84dB/W/m) misschien niet heel lekker met m'n NAD C320BEE zouden gaan (50W/kanaal) met als effect dat het geluid 'versmeerd' zou worden bij een gebrek aan vermogen.
Nu ben ik een beetje bang bij de shamal (die op de foto) ik dat effect ook ga krijgen. Missions met 89dB/W/m zijn geen probleem, maar ik weet wel dat het een logaritmische schaal is en dat je per 3dB de helft minder geluidsdruk hebt
... weet iemand of die zorg terecht is
? Ow, en een power amp kopen kost centjes, dat komt later misschien eens een keer
.

Zo, sorry daarvoor
Nu ben ik een beetje bang bij de shamal (die op de foto) ik dat effect ook ga krijgen. Missions met 89dB/W/m zijn geen probleem, maar ik weet wel dat het een logaritmische schaal is en dat je per 3dB de helft minder geluidsdruk hebt
[ Voor 4% gewijzigd door Bananenplant op 06-07-2005 16:21 ]
❤️🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !