Toon posts:

Pcanywhere achter speedtouch en ms windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:

Modem / Router: Speedtouch 510
Server: MS Server 2003 SB met ip genoemd: A
Workstation: Windows 2000 met sp4 en PcAnywhere 10.5: met ip genoemd B
Workstations in het netwerk maken via switch-server-router/modem verbinding met internet.

Nu wil ik Pcanywhere laten werken op één workstation (is ook maar op één geinstalleerd).

1. In de router heb ik het volgende geprobeerd:
- NAPT poorten 3631 tcp en 3632 udp open gezet en beide verwezen naar A
- idem maar dan naar ip B

2. Bij de server heb ik het volgende geprobeerd onder IP-routering (start, systeembeheer, routering en RAS, IP-Routering, NAT en eenvoudige firewall, LAN-verbinding 2 (internet verbinding), tabblad 'services en poorten':
- poorten 3631 tcp en 3632 udp aangemaakt en het particulier adres (local host?) verwezen naar B
- idem maar dan verwezen naar 127.0.0.1

Wat doe ik hier aan verkeerd om Pcanywhere te laten werken op het workstation, ook met de combinaties tussen hierboven genoemde nr. 1 en 2. Deze werkt overigens wel op het moment dat ik deze direct aansluit op de router en de router de poorten van 3632 en 3631 verwijs naar ip B. Maar dit is niet geheel de bedoeling. Zie ik iets over het hoofd?

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 17:13

TiMMieJ

PSN: Orixez

Wat heb je als gateway ingesteld !?
Gaat deze via de server of via de router ?
Als het alleen via de router gaat moet je een poort mappen naar het ip van je workstation.
Dan hoef je dus op de hele server niks meer in te stellen.
Alleen als je een vpn server wilt bijvoorbeeld even een poort van je router naar de server mappen.

Verwijderd

Move PNS > NT