[JS] tonen/verbergen kolom

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Mamphiz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 21:25
Hoi,

Ik ben een bezig met een project waarbij het nodig is om kolommen van een tabel te verbergen of te tonen. Dit omdat het om veel kolommen achter elkaar gaat en het nodig moet zijn om bepaalde kolom naast elkaar te kunnen zetten (denk aan excel met vastzetten of het simpelweg slepen van kolommen). Ik dacht dit te doen moet display="none" of "block", maar het is niet mogelijk een een cel dezelfde naam te geven als een ander.

Ik weet wel een oplossing, door elke cel een apart nummer en een overeenkomste naam van de kolom te geven, bijv. kolom1_1, kolom1_2 en dan met een loop door al je elementen te gaan en kijken of er een resultaat is als je document.getElementById(name).id.indexOf('kolom1') doet.

Maar dit lijkt me niet zo'n mooie oplossing, zeker niet als je straks 1000 of meer rijen hebt met ieder 20 kolommen...

Kan iemand mij adviseren? Alvast bedankt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:39
Wil zo vriendelijk zijn eerst moeite te steken in het zelf zoeken naar oplossingen. :)
Dat blijkt geenszins uit bovenstaand verhaal. Met klem wil ik je wijzen op de FAQ waarin dit soort dingen staan beschreven: [rml][ W&G FAQ] Welkom in W&G: FAQ en Beleid[/rml]

Motor onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.