Toon posts:

Gigabyte K8NU-SLI: mic stopt er ineens mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren doet mijn microfoon het niet meer, ik gebruik mijn onboard geluidskaart. Mijn specs zijn

Moederboord: Gigabyte MB K8NU-SLI AMD Athlon 64 (socket 939)
Processor: amd 64 3000+
geheugen: 512 mb ddr 400
videokaart: gigabyte 6600 gt passief gekoeld

Wat ik zelf heb geprobeert:

*nieuwe drivers uninstalled en nieuwe geinstaleerd
*systeem herstel naar 2 dagen terug
*boxen wizard gebruikt om instellingen te instellen
*alle instellingen na gegaan en alles naar default gezet

Dit heeft allemaal niks geholpen. Het vreemde is dat ik wel normaal geluid heb dus zou het kunnen dat mijn microfoon poort stuk is gegaan ?

De microfoon is niet stuk deze heb ik in meerder pc getest waar hij het wel doet

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 16:05 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kan je allereerst iets meer info geven. Wat heb je zelf gedaan, wat zijn je systeem specs etc.

Verder raad ik je aan om je startpost geheel opnieuw te maken, en hierbij correct Nederlands te gebruiken. Ik doel hierbij op leestekens en hoofdletters, want je huidige tekst is namelijk (bijna) onbegrijpelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Kawaii op 06-07-2005 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:53:
Kan je allereerst iets meer info geven. Wat heb je zelf gedaan, wat zijn je systeem specs etc.

Verder raad ik je aan om je startpost geheel opnieuw te maken, en hierbij correct Nederlands te gebruiken. Ik doel hierbij op leestekens en hoofdletters, want je huidige tekst is namelijk (bijna) onbegrijpelijk.
aangepast hoop dat het zow wat duidelijker is met wat ik bedoel :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

Het kan natuurlijk ook dat jouw microfoon stuk is gegaan.
Kijk ook of je de microfoon niet op 'mute' hebt gezet.

[ Voor 31% gewijzigd door Thandor op 06-07-2005 16:04 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook .. sinds kort doet skype het niet meer goed met m'n mic.. ik schijn ontzettend zacht over te komen terwijl wel alle boosts en volumes hoog staan. In msn is dit anders daar zit het wel goed maar dat is bagger qualiteit :r

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:04:
Het kan natuurlijk ook dat jouw microfoon stuk is gegaan.
Kijk ook of je de microfoon niet op 'mute' hebt gezet.
heb ik geprobeert werkt ook niet. de mic is niet stuk die doet het namelijk wel in andere pc's

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:02:
[...]
aangepast hoop dat het zow wat duidelijker is met wat ik bedoel :)
Stukken beter :)

Ik weet niet uit me hoofd wat voor geluidschippie je op je moederbord hebt, maar je moet even kijken of deze "Jack Sensing" (o.i.d) ondersteund.

Is dit het geval dan sluit je even tijdelijk een speaker aan op je microfoon ingang en maak je even gebruik van jack sensing om je pc duidelijk te maken dat er nu een speaker aan de microfoon ingang hangt.

Als dit gelukt is en er komt geluid uit de speaker, dan is de microfoon ingang in iedergeval goed. Zoniet dan zit daar de fout.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
mijn chip is ALC850 CODEC ik zal zometeen even kijken of dat werk met boxje :)

*Edit Getest en werkte ik sluit alles weer normaal aan en mic werkt weer ik wordt echt helemaal gek :) (Was ik al) hier kan dus een slotje op van mijn part :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 16:34 ]

Pagina: 1