[Access 2000] Multiple selection groepsvak?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Middag,

Ik vraag mij af hoe ik een multi selection groepsvak voor elkaar kan krijgen in Access 2000. Een groepsvak met enkele selectie werkt gewoon maar als er meerdere keuzes gemaakt moeten worden kan ik geen mogelijkheden vinden.

Het gaat om een database met een aantal tabellen waaronder contracten en medewerkers. Een contract kan door meerdere medewerkers afgesloten worden. Voor een stuk analyse / benchmarking is het de bedoeling dat per contract opgeslagen wordt wie het afgesloten heeft.

Omdat je een meer-op-meer relatie krijgt, heb ik een tussentabel tblContractMedewerker aangemaakt met daarin het contractnummer en een medewerkernummer.

Het formulier waarop nieuwe contracten worden ingevuld moet een checkbox rijtje krijgen met de namen van de medewerkers erachter. Het formulier is gebaseerd op de tabel contracten. Met een subformulier krijg ik het evenzo niet voorelkaar.

Met Google vind ik ook geen oplossingen... Weet heeft een idee hoe ik dit in Access 2000 kan verhelpen? Ik weet het... was het maar een MySQL database met PHP of een Firebird database met Java dan was het beter te doen... :P maar in dit geval is een pakket als Access 2000 de vereiste... :'(

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:43

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik weet het... was het maar een MySQL database met PHP of een Firebird database met Java dan was het beter te doen... :P maar in dit geval is een pakket als Access 2000 de vereiste... :\'(
Da's echt onzin. Het probleem dat je hebt is niet echt gerelateerd aan de gebruikte omgeving. Bij een combobox zit een property die het toestaat om meerdere regels te kunnen selecteren (met de CTRL toets ingedrukt). Weet even niet hoe die heet, maar zoek er maar eens op.

Vervolgens is het eigenlijke probleem, dat je dus alle medewerkers wilt laten zien, en alleen diegene aangevinkt die in de subtabel aanwezig zijn.

Aangezien dit niet standaard kan (ook niet in php of mysql of firebird) zal je met VBA-code aan de slag moeten gaan: de combobox vullen met alle medewerkers, en alleen die regels 'zwart' maken waarvan de medewerker in de subtabel staat.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Aangezien dit niet standaard kan (ook niet in php of mysql of firebird) zal je met VBA-code aan de slag moeten gaan: de combobox vullen met alle medewerkers, en alleen die regels 'zwart' maken waarvan de medewerker in de subtabel staat.
Ok, je hebt gelijk. Heb echter geen ervaring met VBA en Access. Heb je een oplossing voorhanden?

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Boss schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:28:
Da's echt onzin. Het probleem dat je hebt is niet echt gerelateerd aan de gebruikte omgeving. Bij een combobox zit een property die het toestaat om meerdere regels te kunnen selecteren (met de CTRL toets ingedrukt). Weet even niet hoe die heet, maar zoek er maar eens op.
Dat zal ongeveer zoals hier zijn:
http://www.access-program...ms/showthread.php?t=63095

[ Voor 8% gewijzigd door bazs2000 op 06-07-2005 23:00 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:43

Boss

+1 Overgewaardeerd

Preatorium schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:11:
[...]

Ok, je hebt gelijk. Heb echter geen ervaring met VBA en Access. Heb je een oplossing voorhanden?
Nee, heb niets op de plank liggen voor je. Maar ik zou het in ieder geval aanpakken zoals hierboven beschreven :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.