Firefox layout

Pagina: 1
Acties:

• SystemF
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04-2024
http://www.vriends.nl/restyle/frameset_motor.htm

in IE geen probleem, met Firefox wel...er komt onder de tabbladen (flash) een wit randje waardoor het niet lekker aansluit. Als ik dat eruit haal dus dat alleen de bg overblijft is er geen probleem...

Hoe komt dit, en beter nog, wat kan ik er aan doen?!

Groeten!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik zie geen wit randje onder de buttons in FireFox. Ik zie überhaupt geen verschil tussen IE en FireFox.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
same hier

Edit: ahh nu zie ik wat je bedoelt.

Post es een stukje source code wat betrekking heeft op dat probleem

[ Voor 86% gewijzigd door Maxxi op 06-07-2005 15:25 ]

• SystemF
http://www.vriends.nl/restyle/head_motor.htm

ff rechtermuisknop -> bron

Ik weet het niet meer, heb al van alles geprobeerd...

edit: ik kan natuurlijk de bg nog aanpassen maar mijn probleem hoort toch niet voor te komen...

[ Voor 29% gewijzigd door SystemF op 06-07-2005 15:29 ]

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Salandur

Software Engineer

je bent vergeten rekeing te houden met een scrollbar in je layout.

ik denk dat het in margin, border of padding zit

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
overflow:hidden wil misschien ook wel helpen in de header, overigens is je middelste content stuk ook naar links verschoven!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 10:28

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

spacertje aan de linkerkant of margin gebruiken

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• SystemF
nou dat is dus ook alleen in Firefox...ik ga wel ff puzzelen...bedankt! Als het echt niet meer lukt meld ik me wel weer...

Ik heb echt nooit problemen, maak zoveel sites, alleen dat FF nekt me altijd! :S

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer dan eens je opmaak voortaan met div's te doen, en niet met tabellen, die zijn niet bedoeld voor tekstopmaak!

Rail Away!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
SystemF schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:39:
nou dat is dus ook alleen in Firefox...ik ga wel ff puzzelen...bedankt! Als het echt niet meer lukt meld ik me wel weer...

Ik heb echt nooit problemen, maak zoveel sites, alleen dat FF nekt me altijd! :S
Dat hangt er maar net vanaf in welke browser je de site ontwikkelt. Ik doe de eerste check altijd met Firefox en loop me groen en geel te ergeren aan IE, dat mij altijd nekt.
Firefox houdt zich veel meer aan de standaards dan IE dat doet en dus kun je IE er beter de schuld van geven dan andersom

• SystemF
Maar dit is bijv. gemaakt met Dreamweaver...dus die "denkt" als IE dan...

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 21:02
En die menubalk in flash kan ook vrij eenvoudig mbv. css. Nu beperk je je doelgroep door onnodig gebruik van flash, aangezien flash hier geen toegevoegde waarde heeft...

Kijk eerst eens op www.w3schools.com en daarna op http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors/ & http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors2/
SystemF schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:56:
Maar dit is bijv. gemaakt met Dreamweaver...dus die "denkt" als IE dan...
De code die Dreamweaver als WYSIWYG editor genereert is nou niet bepaald geweldig. Je zal altijd je code moeten controleren om dit soort problemen op te lossen. Zeker als je wilt ontwerpen voor meerdere browsers naast IE, is het handig om je te verdiepen in het scheiden van content en weergave en is het aan te raden de lay-out van je website mbv. css te maken...

[ Voor 57% gewijzigd door equationunequal op 06-07-2005 16:03 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• SystemF
Ik ken ook html wel, natuurlijk, maar ik pas ook altijd de dreamweaver code aan...alleen dit is nu niet een dreamweaver of whatever probleem maar een probleem dat hij een wit randje onder mijn flashmenuutje maakt...

Reden dat ik flash kies hier is dat ik het menu verder kan animeren, ik er nog geluid onder ga zetten, het supersnel laad etc. Tuurlijk kan ik het ook in CSS maken al moet ik zeggen dat ik het dan niet makkelijk vind om de actieve knop helemaal bovenaan weer te geven het kan wel dat hij donker wordt terwijl hij nog achter de andere knop zit maar het mooie hiervan (vind ik dan) is dat hij er helemaal voor staat...

Dus ff to the main issue, waar komt die witte balk toch vandaan?!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 10:28

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Sjips! Spacer gaat natuurlijk niet werken bij kleinere pagina's tenzij je de spacer ook boven en onder toepast en dat lijkt me ook niet echt wenselijk sorry.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• equationunequal
Geluid in een menu :X

Maar on-topic: Ik zie dat je wel de body-margins op 0 heb gezet, maar niets over de padding zegt. Dit kan wellicht het probleem veroorzaken, aangezien browsers verschillende default-waardes hebben...

• SystemF
over geluid in menu's...het kan ook subtiel ;)

www.2advanced.com

(...en geniet)

• equationunequal
SystemF schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:21:
over geluid in menu's...het kan ook subtiel ;)

www.2advanced.com

(...en geniet)
Daarbij vergeet je een belangrijk ding: doelgroep. ;)

2Advanced is een multi-media ontwerp bedrijf die met z'n site al hun grafische en technische know-how naar buiten willen brengen. Geluid hebben ze daarbij gebruikt als ondersteuning en sfeerbrenger. De website die jij aan het maken bent is voor een rijschool en die heeft een totaal andere doelgroep dan 2Advanced, DerBauer en soortgelijke bedrijven. Bezoekers van de website van een rijschool zullen zeer waarschijnlijk het geluid eerder als een ergernis dan als toegevoegde waarde ervaren. Als je toch graag geluid in het menu inbouwd, raad ik iig aan een knop in te bouwen waarmee het geluid uitgezet kan worden. Doe je dit niet, dan kan het bedrijf dankzij zo'n simpele irritatie potentiele klanten mislopen...

Ik vind het iig altijd zwaar irritant als mijn muziek verstoord wordt door irritante geluidjes als ik een website bezoek. Het gevolg is dan ook vaak dat ik die website wegklik en verder ga zoeken...

Maar back on-topic, is het probleem opgelost als je de padding op 0 zet?

[ Voor 6% gewijzigd door equationunequal op 06-07-2005 16:32 ]

• SystemF
Nou heb ik nooit iets met een body padding gedaan, dus hoe zet ik dit erin?

met padding: 0px; gebeurt er niets anders...

• SystemF
en hoe kan ik er voor zorgen dat hij in FF niet verspringt als de scrollbar erbij komt?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
de scrollbar is je probleem niet volgens mij,

ik heb dit wel eens eerder gehad met flash objecten in een tabel, er komt dan een witte rand onder de film die je onmogelijk wegkrijgt met padding oid.

de oplossing is de td deze eigenschap meegeven:

line-height:0;

-edit:
waarom gebruik je trouwens frames? ik zie geen reden dat dat hier echt noodzakelijk is.

[ Voor 16% gewijzigd door marko77 op 06-07-2005 16:53 ]

Mijn rig

• equationunequal
Verspringen is niet te verkomen met een gecentreerde pagina volgens mij. Firefox laat nl, itt IE, geen scollbalk zien als deze niet nodig is. Het gevolg is dat de breedte van het beeld bij FireFox hierdoor variabel is...

• SystemF
IE laat ook geen scrollbar zien als hij niet nodig is...maar zet hem er gewoon "overheen" zeg maar...bij FF verschuifd de hele boel omdat hij ernaast word gezet

Die line style ga ik ff proberen

edit: frames omdat ik niet wil dat mn menu wegscrolt en omdat ik wil dat de flashfilm geselecteerd blijft...en scripting in flash is niet mijn sterke punt :)

[ Voor 32% gewijzigd door SystemF op 06-07-2005 16:56 ]

• marko77
SystemF schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:55:
IE laat ook geen scrollbar zien als hij niet nodig is...maar zet hem er gewoon "overheen" zeg maar...bij FF verschuifd de hele boel omdat hij ernaast word gezet

Die line style ga ik ff proberen

edit: frames omdat ik niet wil dat mn menu wegscrolt en omdat ik wil dat de flashfilm geselecteerd blijft...en scripting in flash is niet mijn sterke punt :)
nou scripting is niet echt nodig, een simpele variabele meegeven en een checkje is voldoende 8)

als die rijschool nog een beetje redelijk gevonden wil worden door google zou ik toch overwegen om het in divjes of een tabel te gooien, de scrollcontent kan je dan in een scrollable divje zetten.

frames geven in de praktijk gewoon veel geneuzel op dat gebied.
maar goed, iedereen zijn ding :P

Mijn rig

• SystemF
VET! Die witte rand is weg...maar wat heb ik nu precies toegevoegd? Het is wel omslachtig en niet echt iets wat ik zomaar zou bedenken...please wat meer uitleg over line-height dus... :D

enne, wie kan er nog iets vertellen over het opschuiven bij een scrollbar...

• SystemF
ik ben over het algemeen ook niet zo van de frames maar in dit geval vertelde de opdrachtgever dat hij wil dat het menu bleef staan...ik heb te weinig ervaring met spul als scrollable div...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

opera:
Afbeeldingslocatie: http://www.disjfa.nl/media/files/zut/motor.jpg

Zo leer je dat er steeds browsers bij komen :) Ik zou je gewoon verdiepen op wat de mensen oa hier al zeggen en gewoon verder algemeen correct html. Leer je veel meer van dan een scrollbar die je weg wilt werken door even snel iets neer te zetten en vlug je site afmaken.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• marko77
line-height doet wat er staat, je verandert de regel hoogte.

Waarom dit moet weet ik niet, maar het is het enige dat werkt. Ik zie het persoonlijk als een bug in FF.

het scrollbar probleem ligt echt aan de browsers die de scrollbar anders neerzetten.
wellicht kan je dit oplossen door niet de frame, maar de div daarin een overflow:auto mee te geven.

Mijn rig

• SystemF
Zo leer je dat er steeds browsers bij komen :) Ik zou je gewoon verdiepen op wat de mensen oa hier al zeggen en gewoon verder algemeen correct html. Leer je veel meer van dan een scrollbar die je weg wilt werken door even snel iets neer te zetten en vlug je site afmaken.
Ik hoef hem helemaal niet vlug af te maken...:S maar ik ga inderdaad overwegen om het uit frames te halen :) Word gek van die dingen! En is in CSS het menu precies zo te maken?? Want dan ga ik me daar ook eens in verdiepen...t wordt tijd dat ik ff weer wat meer ga leren...moet bijblijven!! ;)

Dank voor de hulp

Verwijderd

Wellicht een beetje offtopic, maar ik durf de overstap naar divjes niet te maken. Met een frame weet ik wat ik krijg en als ik divjes ga toepassen moet ik ook een enorme hoop css kennis opbouwen. Een normale css kan ik opbouwen, maar ik kan mijn pagina zeker niet indelen met een css.

• equationunequal
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:50:
Wellicht een beetje offtopic, maar ik durf de overstap naar divjes niet te maken. Met een frame weet ik wat ik krijg en als ik divjes ga toepassen moet ik ook een enorme hoop css kennis opbouwen. Een normale css kan ik opbouwen, maar ik kan mijn pagina zeker niet indelen met een css.
Dan wordt het dus tijd om dat te leren ;)

Frames hebben erg veel nadelen. Als je toch met frames blijft werken blijf je aan deze nadelen vast zitten...
SystemF schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:26:
[...]

Ik hoef hem helemaal niet vlug af te maken...:S maar ik ga inderdaad overwegen om het uit frames te halen :) Word gek van die dingen! En is in CSS het menu precies zo te maken?? Want dan ga ik me daar ook eens in verdiepen...t wordt tijd dat ik ff weer wat meer ga leren...moet bijblijven!! ;)

Dank voor de hulp
Het menu zoals je dat nu hebt is idd. met css te maken. Het vergt wel kennis van css die je eerst zult op moeten bouwen. Het voordeel is echter dat je website er een stuk toegankelijker door wordt. Zo kunnen mensen die flash om een of andere reden niet geinstalleerd hebben je pagina gewoon bekijken en kunnen ook bots van zoekmachines je pagina geheel doorlopen en indexeren...

[ Voor 43% gewijzigd door equationunequal op 06-07-2005 21:45 ]

Pagina: 1