PC besturen op afstand binnen een netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• birdofpray
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik zit eraan te denken een nieuw PC'tje samen te stellen als HTPC. Het is dan de bedoeling dat dit beestje in mijn huiskamer komt en omdat ik er ook via mn TV op wil gamen (en dus als veredelde console wil gebruiken) wil ik gelijk investeren in wat snelle hardware.

Nu zou ik graag de mogelijkheid hebben om ook op deze PC te werken vanuit mn studeerkamertje om wat te testverwerken bijvoorbeeld en dan via een normale monitor aangezien dat wel zo prettig werkt. Daarnaast zou ik er ook wel op afstand op willen gamen als ik bijvoorbeeld van een hoge resolutie wil genieten of als mn vriendin in de huiskamer naar de TV wil kijken.

Nu zou ik graag weten hoe ik dit het beste praktisch uit kan voeren. Er ligt tussen mn studeerkamer en de huiskamer zowel een LAN als Wifi netwerkje en er staat een (verouderde) PC met TFT-scherm (ca 3 jaar oud) op mn studeerkamer.
Remore viewing zoals b.v. VNC lijkt me te traag om te gamen en om nu met monitorkabels te gaan werken van 15 meter lijkt me niet zo'n elegante oplossing (en niet praktisch).

Suggesties?

Verwijderd

Gaat je niet lukken. Het is of het 1 of het ander. Je kunt een lange dvi kabel nemen met een repeater er tussen. Maar of dat wonderen doet voor de reactie tijden ik denk het niet. Koop een goede tweede pc of neem een HDTV. Alle andere oplossing bieden maar voor de helft uitkomst. Vrijwel niks is onmogelijk voor de juiste prijs. Je wilt iets bijzonders dan zul je er flink wat voor moeten lappen ook.

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Gaarne iets meer info over de 2 pc's welk OS enz.

Als er op bijde pc's Windows XP Pro zit kan je met Remote Desktop werken, dit zal alleen voor games onmogelijk zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door xylonite op 06-07-2005 15:19 ]

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• birdofpray
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:17:
Gaat je niet lukken. Het is of het 1 of het ander. Je kunt een lange dvi kabel nemen met een repeater er tussen. Maar of dat wonderen doet voor de reactie tijden ik denk het niet. Koop een goede tweede pc of neem een HDTV. Alle andere oplossing bieden maar voor de helft uitkomst. Vrijwel niks is onmogelijk voor de juiste prijs. Je wilt iets bijzonders dan zul je er flink wat voor moeten lappen ook.
Hm, daar was ik al een beetje bang voor. :/ Misschien iets met een snel af te koppelen kabelboom zodat ik dat ding gewoon even op pak ofzo, weet het ook niet. Een HTPC én een nieuwe desktop/game-PC valt in ieder geval buiten budget.

• Mad Marty
  • Laatst online: 01:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarom gebruik je dan niet je huidige pc als HTPC en stel je een nieuwe desktop samen om op te gamen??

Rail Away!

• birdofpray
xylonite schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:18:
Gaarne iets meer info over de 2 pc's welk OS enz.

Als er op bijde pc's Windows XP Pro zit kan je met Remote Desktop werken, dit zal alleen voor games onmogelijk zijn.
Het oude PC'tje;

P4, 1,5GHz, 256 MB RAM, met XP Pro, 100Mbit LAN.

HTPC die ik binnen kort hoop te bouwen :9~ ;

Shuttle Barebone met 3GHz proc (weet nog niet wat), 1024MB, 6600GT (of iets dergelijks), Hauppauge WinTV enz. met Win MCE

• birdofpray
Mad Marty schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:14:
Waarom gebruik je dan niet je huidige pc als HTPC en stel je een nieuwe desktop samen om op te gamen??
Mn huidige PC is nogal een grote opzichtige bak met een ATX moederbord met behoorlijk lawaaierige fans in de voeding en op de proc. Ik heb niet zoveel zin in een groot luidruchtig ding in mn huiskamer (om van commentaar van de wederhelft nog maar te zwijgen). Heb eigenlijk mn zinnen gezet op een Shuttle SB83G5M.

Verwijderd

birdofpray schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:12:
[...]

Hm, daar was ik al een beetje bang voor. :/ Misschien iets met een snel af te koppelen kabelboom zodat ik dat ding gewoon even op pak ofzo, weet het ook niet. Een HTPC én een nieuwe desktop/game-PC valt in ieder geval buiten budget.
Misschien zou een citrix omgeving werken dat is vrij vlot. Of je er spellen overheen zou kunnen spelen weet ik niet ik betwijfel het, maar het valt te proberen.

• Ingens
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:30
Je hebt ook kastjes om via utp kabel je monitor + toetsenbord/muis signaal te versturen
http://www.business-suppl...xternal-up-to-490-ft.html

Kost wat maar heb je ook wat.

An eye for an eye makes the whole world blind.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-02 08:33
Tv Out kabels? zal dat iets wezen naar mijn mening moet dat ook wel kunnen
Pagina: 1