Dual monitor en KVM switch oplossing

Pagina: 1
Acties:

• sventagon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 11:37
Hoi mensen,

Een vraagje. Ik wil misschien binnenkort een dual monitor setup maken. Ik gebruik echter een kvm switch voor mijn twee pc's. Nu zijn er dual head KVM switches, maar dat vind ik te prijzig.

Is er een andere optie? De switch die ik nu gebruik stuur ik aan via de scroll lock van mijn toetsenbord. Is het mogelijk om een tweede KVM switch parallel aan te sluiten (op de tweede monitor en tweede vga kaart uitgang) die handgeschakeld op de switch overspringt ( 2de muis en toetsenbord sluit ik dan natuurlijk niet aan)? Ik moet dan op de switch en toetsenboard schakelen, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Als ik daardoor veel euro's bespaar dan doe ik dat graag.

Kunnen jullie mij vertellen of dit zal werken of dat ik fout beredeneer?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je hebt nu een elektrisch gestuurde kvmswitch die je dmv een toetsenbord combinatie gebruikt.

je zou er nog een 2e kvmswitch naast kunnen zetten met een handmatige schakeling en daar de uitgang van de 2e monitor op aan sluiten. dan kan je deze schakelen zonder dat er een muis en toetsenbord aan hangt.

een nadeeltje is dat je dan 2 handelingen moet doen om te schakelen van de ene naar de andere PC.

• sventagon
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:11:
Je hebt nu een elektrisch gestuurde kvmswitch die je dmv een toetsenbord combinatie gebruikt.

je zou er nog een 2e kvmswitch naast kunnen zetten met een handmatige schakeling en daar de uitgang van de 2e monitor op aan sluiten. dan kan je deze schakelen zonder dat er een muis en toetsenbord aan hangt.

een nadeeltje is dat je dan 2 handelingen moet doen om te schakelen van de ene naar de andere PC.
Yep, dat bedoelde ik. Ik vind het niet zo erg omdat ik niet heel veel zal switchen en het bespaart mij weer een hoop euri. Zijn er nog andere creatieve oplossingen te bedenken?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
Hebben je monitors niet toevallig 2 ingangen? De mijne wel :P Met een paar drukjes op de knoppen van de monitors kijk je naar de andere pc.. Maar ik denk niet dat je dat hebt, anders had je dat wel geweten, en gemeld 8)7
Zoals je het zelf zegt zal het moeten werken :)

• sventagon
BobR13 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:42:
Hebben je monitors niet toevallig 2 ingangen? De mijne wel :P Met een paar drukjes op de knoppen van de monitors kijk je naar de andere pc.. Maar ik denk niet dat je dat hebt, anders had je dat wel geweten, en gemeld 8)7
Zoals je het zelf zegt zal het moeten werken :)
Nee sorry, geen knoppen op de monitors. Ik heb ze overigens nog niet. Maar moet wel mooi staan...2 Neovo F-419's 8)