Toon posts:

systeemschijf veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Medetweakers,

Mijn pc werd weer eens traag, dus het werd weer tijd voor een reboot. Die heb ik vanochtend dus grootendeels succesvol uitgevoerd.

Maar, tot mijn verbazing zijn mijn schijfpad`s veranderd.

Zoals op de screen te zien is:
C: systeemschijf
D: opstartschijf
E: -

Maar nu is het probleem dat
C: een logge maxtor 160Gb Ide is
D: een supersnelle WD raptor 10.000Rpm
E: een maxtor 80Gb S-ata

Nu wil ik het weer terug zoals het was:
C: WD raptor (voor windows)
D: Maxtor 80Gb S-ata (voor alle programma`s)
E: Maxtor 160GB Ide (voor data opslag)

Hoe maak ik dit ? Moet ik weer opnieuw formatteren ?

Alvast bedankt,
Vincent

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://home.e-sensei.nl/got/screenie-schijven-blackdeath.JPG

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Zonde om die Raptor op te offeren om daar Windows op te installeren. Als je genoeg geheugen hebt en dus niet hoeft te swappen hoeft Windows geen gebruik te maken van de disk, maar alles vanuit het interne geheugen. Daar staat je dure snelle raptor dan te niksen.

Ik zou de langzaamste disk gebruiken voor m'n Windows (Opstarten duurt dan net effe iets langer, maar ach dat is 1x) en m'n snelste voor progs of data (wat je het meeste gebruikt)

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Helemaal mee eens.

Over die opstart tijd van Windows moet je je niet zoveel zorgen maken. Met miijn 2 jaar oude WD 60 Gb start Windows XP in 23 seconden op (gemeten vanaf de bootloader totaan dat windows klaar is met laden, dus geen hd activiteit).

(Ik heb wel een beetje getweakt met de services, en hij start dan trouwens een av-scanner en msn messenger op)

edit:
ik zou dus de raptor voor de programma's gebruiken en de grootste HD voor je data

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 17:08 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
je moet juist wel je snelste schijf voor windows gebruiken :? opslag hoeft niet snel te zijn, dat moet veel zijn. maar er is volgens mij maar 1 manier om dat te doen. ik ben zelf ook eens in de kneoi geweest met partities enz. als ik jou was zou ik het volgende doen

alle harddisks eruit, dan je raptor erin en windows instaleren, staat die meteen goed. dan pas die andere harddisks erbij hangen en die eventueel een andere letter geven

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

Topicstarter
DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:43:
je moet juist wel je snelste schijf voor windows gebruiken :? opslag hoeft niet snel te zijn, dat moet veel zijn. maar er is volgens mij maar 1 manier om dat te doen. ik ben zelf ook eens in de kneoi geweest met partities enz. als ik jou was zou ik het volgende doen

alle harddisks eruit, dan je raptor erin en windows instaleren, staat die meteen goed. dan pas die andere harddisks erbij hangen en die eventueel een andere letter geven
Is goed, dan ga ik daar morgen aan beginnen... in iedergeval bedankt :Y)

Verwijderd

Topicstarter
DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:43:

Zo heb ik het vandaag gedaan, en alles werkt weer goed, de hdd`s hebben ook de goede volgorde _/-\o_

/slotje
Pagina: 1