Toon posts:

MSI 845PE Max3 compatible met 800mhz fsb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sinds een jaar, anderhalf, een msi 845pe max3, met daarop een p4 2,4 533. Ik zou hier graag een snellere 800 mhz fsb cpu op willen zetten.

Volgens het boekje ondersteund mijn moederbord dit ook, maar als ik op de msi site kijk zie ik staan "533mhz, 800mhz* support, (*800mhz fsb exceeds motherboard spec.)"

Tja word het dan een gok, of kan het gewoon?

Wat kan ik hier van verwachten, het werkt maar instabiel?
Zijn er hier mensen die bekend zijn met dit moederbord en er ervaringen mee hebben?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Een goede bekende heeft een tijd een P4 3.0 Northwood op een MSI 845PE bordje gedraaid. Echter na steeds meer onverklaarbare lockups en bsod's heeft hij het moederbord vervangen voor een Asus P4P800E.

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:04:
Een goede bekende heeft een tijd een P4 3.0 Northwood op een MSI 845PE bordje gedraaid. Echter na steeds meer onverklaarbare lockups en bsod's heeft hij het moederbord vervangen voor een Asus P4P800E.
Northwood, is dat niet een 533 fsb cpu?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:08:
[...]

Northwood, is dat niet een 533 fsb cpu?
Nee 800 MHz, zie BalusC, daar staat 200MHz QDR, dus 800 Mhz.
Edit: Ik zie net inderdaad dat er ook een 3.06 Ghz versie bestaat met 533MHz. Dus 133 * 23 = 3.06

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 06-07-2005 14:20 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
de A versie van de Northwood heeft 400 mhz FSB
de B versie van de Northwood heeft 533 mhz FSB
de C versie van de Northwood heeft 800 mhz FSB

Dan gaat het verder met Prescott D enzo, die hebben ook 800 FSB.
De nieuwste hebben volgens mij een 1066 FSB.

Dus een Northwood 800 FSB moet nog kunnen als het moederbord 800 FSB ondersteund. Toch zou ik gewoon een (goedkoop cheapass) 800 FSB mobootje van asus kopen, dan ben je zeker van dat het stabiel loopt. Je kunt ook voor een AMD64 gaan, kun je je geheugen en rest gewoon houden.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:20:
de A versie van de Northwood heeft 400 mhz FSB
de B versie van de Northwood heeft 533 mhz FSB
de C versie van de Northwood heeft 800 mhz FSB

Dan gaat het verder met Prescott D enzo, die hebben ook 800 FSB.
De nieuwste hebben volgens mij een 1066 FSB.

Dus een Northwood 800 FSB moet nog kunnen als het moederbord 800 FSB ondersteund. Toch zou ik gewoon een (goedkoop cheapass) 800 FSB mobootje van asus kopen, dan ben je zeker van dat het stabiel loopt. Je kunt ook voor een AMD64 gaan, kun je je geheugen en rest gewoon houden.
Mja dan wordt het alweer een duur grapje, ik heb nu een aardig stabiel systeem, dus dat zou gewoon het makkelijktst zijn.

Nieuw mobo wordt formatteren etc, dan moet ik de oude ook weer kwijt zien te raken..

Verwijderd

Topicstarter
Ik las toevallig wat over pentium-M cpu's, eentje van 533 fsb, zou die op mijn mobo passen? (d.m.v. socket converter)

en is deze erg geschikt voor gamen? Op mijn laptop bevalt het wel, ik weet alleen niet of dat te vergelijken is.

Verwijderd

een s939 PCI-e bordje is er voor zo'n €90,-. Ga je nu een nieuwe cpu kopen met het risico op een instabiel systeem is dat ook weer zonden. Ik zou een nieuw bordje en cpu kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:15:
een s939 PCI-e bordje is er voor zo'n €90,-. Ga je nu een nieuwe cpu kopen met het risico op een instabiel systeem is dat ook weer zonden. Ik zou een nieuw bordje en cpu kopen.
nee het gaat echt even om die laatste reactie van me, of een pentium m een optie is.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:47:
Ik las toevallig wat over pentium-M cpu's, eentje van 533 fsb, zou die op mijn mobo passen? (d.m.v. socket converter)

en is deze erg geschikt voor gamen? Op mijn laptop bevalt het wel, ik weet alleen niet of dat te vergelijken is.
De Pentium-M in jouw laptop moet als het goed is dezelfde Pentium-M zijn als jij in je desktop wilt steken. De performance is qua CPU dan exact hetzelfde. (Mits je hetzelfde model koopt)

Alleen andere factoren zoals moederbord, geheugen e.d. spelen een rol.
Ik kan zo niet zeggen of een Pentium-M met een converter gaat werken in jouw moederbord. Misschien kun je het navragen bij de fabrikant van zo'n converter.

Mocht het zo zijn dat het wel werkt dat heb je, mits het moederbord het ondersteunt, overclock mogelijkheden waarmee je de Pentium-M wat kunt opvoeren om toch een sterke desktop processor te creëren :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
goed, ik wil hem toch een upje geven, ik zit er aan te twijfelen om goedkoop een 3,0ghz 533 te scoren dan maar.. of is er iemand die het voor me op kan helderen?
Pagina: 1