Situatie:
NT4 server met daarop IIS service en MSSQL 7.0. Er draait een simpele site op waarachter wat default database-activiteiten zitten.
Enabled protocol in Client Network Utility voor MSSQL is TCP/IP.
Server Network Uility enabled protocols zijn TCP/IP, Named pipes (Default) en Multiprotocol (whatever that is)
DB-Connectie wordt op elke ASP-pagina aangemaakt (en gesloten):
Probleem:
Alles doet wat het moet doen - toch krijg ik soms de volgende error:
Geprobeerd:
- Twintig seconden wachten en F5-en en de pagina laadt zoals het hoort
- Herstarten van de MSSQLservice veegt het probleem meteen van de baan, doch slechts voor een tijdje.
- pooling in de connectionstring afgezet
- Connection commandtimeout > 0 gezet
- Meteen vanop tweede PC gebrowsd wanneer het probleem zich voordeed -> zelfde probleem op zelfde pagina
Is er iemand die kan voorkomen dat ik mijn haar uittrek?
NT4 server met daarop IIS service en MSSQL 7.0. Er draait een simpele site op waarachter wat default database-activiteiten zitten.
Enabled protocol in Client Network Utility voor MSSQL is TCP/IP.
Server Network Uility enabled protocols zijn TCP/IP, Named pipes (Default) en Multiprotocol (whatever that is)
DB-Connectie wordt op elke ASP-pagina aangemaakt (en gesloten):
code:
1
2
| SET Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Con.Open "Driver={SQL SERVER};server=bla;UID=bla;PWD=bla;Database=bla;" |
Probleem:
Alles doet wat het moet doen - toch krijg ik soms de volgende error:
Deze error kan op elke pagina verschijnen waar een query geëxecute wordt. De connectie gaat dus steeds goed, de foutmelding komt op de regel waar de execute van een (weer willekeurige) query aangeroepen wordt.Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Shared Memory]General network error. Check your network documentation.
Geprobeerd:
- Twintig seconden wachten en F5-en en de pagina laadt zoals het hoort
- Herstarten van de MSSQLservice veegt het probleem meteen van de baan, doch slechts voor een tijdje.
- pooling in de connectionstring afgezet
- Connection commandtimeout > 0 gezet
- Meteen vanop tweede PC gebrowsd wanneer het probleem zich voordeed -> zelfde probleem op zelfde pagina
Is er iemand die kan voorkomen dat ik mijn haar uittrek?