Een goedendag,
sinds een maand of wat vertoont mijn Speedtouch 510 nogal wat kuren, eens in de zoveel tijd (varieert van 5 uur to 5 minuten) raakt hij de LINE verbinding kwijt :\ dit gedurende een periode van 10 seconden tot 2 minuten, maar vaak wel lang genoeg om alle programmas zoals irc, msn etc mooi even van 't internet af te gooien...
Nu heb ik vandaag een update van de firmware er op geinstalleerd, heeft het probleem niet verholpen, maar wel iets meer duidelijkheid geschept omdat 't logboek nu werkt.
Hier even een passage uit de log:
Heeft iemand anders zo'n probleem eerder gehad? Of weet ie er een oplossing voor...
Ik kom er in ieder geval niet meer uit, kan iemand me hier helpen?
Oh en om jullie nog even voor te zijn
ik heb al een tijd gespendeerd aan googlen, hiermee kwam ik op de reguliere oplossingen als : check de kabels; koop een nieuw modem, update de firmware...
sinds een maand of wat vertoont mijn Speedtouch 510 nogal wat kuren, eens in de zoveel tijd (varieert van 5 uur to 5 minuten) raakt hij de LINE verbinding kwijt :\ dit gedurende een periode van 10 seconden tot 2 minuten, maar vaak wel lang genoeg om alle programmas zoals irc, msn etc mooi even van 't internet af te gooien...
Nu heb ik vandaag een update van de firmware er op geinstalleerd, heeft het probleem niet verholpen, maar wel iets meer duidelijkheid geschept omdat 't logboek nu werkt.
Hier even een passage uit de log:
Heb de bekabeling al nagelopen, en alles lijkt goed te kloppen.01:16:15 xDSL linestate down
01:09:59 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=10.0.0.3 (Success)
01:09:59 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=10.0.0.3 (Success)
01:09:06 PPP link up (pppoa_pppoa) [xxx.xxx.xxx.xxx]
01:09:06 PPP PAP Authenticate Ack received
01:09:06 PPP PAP Authenticate Request sent
01:09:03 AUTOPVC QoS profile for pppoa (Intf pppoa_pppoa Vpi 8 Vci 48) changed to _auto_8_48
01:09:03 AUTOPVC bridge connection added for Vpi 8 Vci 48
01:09:02 AUTOPVC QoS profile for Vpi 8 Vci 48 removed
01:09:02 AUTOPVC QoS profile for pppoa (Intf pppoa_pppoa Vpi 8 Vci 48) changed to default
01:09:02 xDSL linestate up (downstream: 3200 kbit/s, upstream: 704 kbit/s)
01:08:16 PPP link down (pppoa_pppoa) [xxx.xxx.xxx.xxx]
01:08:16 xDSL linestate down
Heeft iemand anders zo'n probleem eerder gehad? Of weet ie er een oplossing voor...
Ik kom er in ieder geval niet meer uit, kan iemand me hier helpen?
Oh en om jullie nog even voor te zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Wussie op 06-07-2005 13:31 ]