SL65 en netwerk problemen

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Mijn vriendin heeft sinds een aantal weken een SL65 (Orange). Ze heeft echter telkens problemen met het vinden van het netwerk. De telefoon is de hele dag bezig met zoeken naar het netwerk. Ze kan er wel mee bellen enzo.....maar toch blijft dat ding zoeken. Dit resulteert in een lege accu om de dag, terwijl ze geen enkele extra functie aan heeft staan.

We hebben Orange al benaderd, maar die willen meteen dat je dat ding op laat sturen....daar zitten we voorlopig (nog) niet op te wachten.

Mijn vraag is of er meer personen zijn die hier last van hebben, en/of wellicht oplossing hebben voor dit probleem.

Alvast bedankt.

p.s.....de search heeft me voorlopig nog niks opgeleverd....maar ik zoek verder!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Klinkt aardig in de buurt wat ik had: met mijn K750i en +- 2,5jr oude SIM kreeg ik pas verbinding met het netwerk na maar liefst 1 minuut; veels te lang dus.

De oplossing voor mij was het gebruik van een nieuwe (meestal gratis aan te vragen) SIM kaartje en nu gewoon zoals het hoort binnen een aantal seconden aangemeld bij het netwerk (KPN MobielPlus). Misschien heb je hier wat aan en kun je wellicht een nieuwe SIM aanvragen als deze al geruime tijd oud is.

Website, Flickr, FB, Twitter

• Bartez
ik zal mijn kaartje eens gaan proberen.

Overigens is het zo dat hij dan weer wel en dan weer niet netwerkverbinding heeft.....dus om en om.....vandaar de snelle lege accu!

• Bartez
Ze heeft nu een nieuwe simkaartje van een business abbonement, maar nog steeds hetzelfde gedonder. Het gebeurt gewoon 20x per dag dat de telefoon aan het zoeken is naar het netwerk......dat kost enorm veel energie met als gevolg dat de batterij zo ongeveer elke dag leeg is.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het vinden van het netwerk van Orange met een Siemens SL65???

Hebben jullie ervaringen met het opsturen van een telefoon naar Orange ter reparatie???

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb het niet gehad met een SL65, maar met een nokia 6230 (los toestel, ook niets met orange te maken dus). De eerste week werkte ie perfect, maar toen merkte ik dat ik opeens op plaatsen waar ik normaal vol bereik had nu totaal geen bereik had. Mijn eerste idee was ook dat het aan de simkaart lag aangezien ik daar al wat meer problemen mee had, dus andere simkaart erin die ik nog had liggen (compleet andere provider zelfs) en het probleem bleef aanhouden.
Ik ben toen met mijn telefoon terug gegaan en telefoon is opgestuurd naar een repair-centre van Nokia, uiteindelijk bleek het dus aan het controllerboard van de telefoon te liggen en heb ik dus een nieuwe gekregen.

Mijn broer heeft wel een Siemens CX65 en die heeft ie wel een keer moeten opsturen, ding had ie na 2 weken zoiets weer terug.
Wat je misschien nog kunt proberen (ik dacht dat het met de siemens gsm's mogelijk is) is de firmware te updaten. Hier heb je dan wel een datakabel voor nodig. Kijk eens in Siemens SL65 voor meer info en stel daar eventueel je vraag ook eens.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ach sorry over Orange maar het is echt bagger hier in Amsterdam. Ik dacht nou het zal wel goed zijn want ik had T-Mobile en Orange maar zowel rond Amsterdam als in Amsterdam is het bereik zo slecht dat ik al een klachtenbrief heb geschreven. Vroeger was ik met T-Mobile beter bereikbaar dan met Orange. Wat een afgang voor mijn bedrijf om naar zo'n waardeloos provider te gaan. Ik ben blij dat ik naar de KPN ga met 1 abo. Ik sta in het centrum met mijn Nokia 6670/Sony P910I en geen bereik. Nou sorry hoor maar Orange zegt Maar er moet een gsmpaal zijn en je staat binnen dus geen bereik en klaar. Nou sorry maar ik ben echt klaar met Orange.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Bartez
Wat je misschien nog kunt proberen (ik dacht dat het met de siemens gsm's mogelijk is) is de firmware te updaten. Hier heb je dan wel een datakabel voor nodig. .
heb ik inderdaad ook al geprobeerd.....helaas ook geen resultaat....ik denk dat we hem maar gewoon eens op laten sturen....in de hoop dat ie gerepareerd wordt.

Wat ik wel achterlijk vind is dat Orange een teleffon verkoopt die het vervolgens niet naar behoren doet....die moeten ze opsturen....en vervolgens krijg je geen leentoestel en zit je vaak weken zonder mobiel......zij moeten toch een goed product afleveren......maar de klant is de dupe......ik snap dat niet hoor....

Verwijderd

Nog iets uitgevonden of het aan Orange, SL65 of de SIM lag? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn SL65 / Orange, maar heb het toestel al rond zes maanden, en het gebeurt pas de laatste twee weken dat er steeds Network Search is en de batterij meteen leg loopt.

• Bartez
mijn vriendin heeft nu tijdelijk mijn oude Siemens S45 (dik 4 jaar oud) en die werkt WEL goed.......het ligt dus waarschijnlijk gewoon aan de telefoon. Ze is naar Orange geweest en ze gaan voor haar een nieuwe bestellen. Hopelijk heeft die dan niet dezelfde problemen......

Verwijderd

Ik heb nu gemerkt dat het helpt om bij Instellingen / Netwerk de Automatische Netwerkkeus uit te schakelen en gewoon het Voorkeursnetwerk (Orange) te kiezen. Of dat de batterij helpt moet ik nog zien. Ik ga ook eens bij Orange langs.

• Bartez
dat hadden we ook al geprobeerd.....morgen wordt de telefoon opgestuurd en hopen we een nieuwe te krijgen....suc6!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 11:51
mn zus had ooit n orange abo .. ja ok we wonen hier aan de duitse grens, maar dat is nog geen reden om totaal geen bereik te hebben in huis / op straat / in de stad .. waar ze ook heen ging met dr mobiel ze had geen bereik.
Zelf had ik Hi prepay en ik kreeg overal bereik, en zij nergens best wel sneue provider opzich maar goed ik baseer me op een gebeurtenis ..

• Bartez
mijn vriendin heeft de SL65 ingeleverd om een nieuwe te krijgen en toen ineens.....he er was schijnbaar al een algemene melding geweest van deze toestellen.....ze krijgt voorlopig geen nieuwe, maar haar telefoon wordt opgestuurd en zal nagekeken worden en de software wordt geupdate.

Ben benieuwd.....hopelijk is de software update anders als die je zelf kan uitvoeren middels de datakabel....want dat had ik al gedaan.

Maar goed...het probleem met deze toestellen is dus blijkbaar wel bekend bij Orange.....nu nog de oplossing!
Pagina: 1