Toon posts:

wireless kaart opeens weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer zo compleet mogelijke info te geven. Het dikgedrukte is waar het echt om draaid.

Bij een kennis van mij heb ik thuis een draadloos netwerk aangelegt.

Korte situatie schets : 1 wannado live box, 2 pc's , 1 laptop.
allemaal op windows xp...

In de 2 pc's heb ik een asus wireless kaart gezet ('k heb zo het type nummer niet bij de hand, maar als dat echt van belang is, kan ik dat voor jullie opzoeken)

Oke, dat was ff wat info, nu het probleem waar het echt om gaat :

ongeveer een 4 maanden lang heeft het netwerk (incl internet) perfect gewerkt.
En zo van de 1 op de andere dag zijn bij de 2 pc's de Asus netwerk kaarten verdwenen.

Dus op 2 pc's zijn ze niet meer terug te vinden door windows.
Zelf in de apparaatbeheer is geen spoor meer terug te vinden. Ook geen rode kruisjes of gele uitroeptekens. Anders was het voor mij niet zo lastig geweest om het te fixen, want dan had ik een startpunt.

maar nee, de hele computer ziet ze dus niet. Het zijn 2 totaal verschillende computers, van totaal verschillende bouwjaren... en verschillende merken. De enige overeenkomst is dat ze op windows XP draaien, lid zijn van hetzelfde netwerk, en dus dat wireless asus kaartje hebben wat zo van de 1 op de andere dag weg is.

kan iemand mij een tip geven of oplossing hoe ik die kaartjes weer terug kan vinden.

want als ik ze vervolgens in mijn eigen pc stop, zegt hij gelijk "nieuwe hardware gevonden blabla"

De kennis van mij zij nog wel dat hij 1 of andere melding had gezien met een datum en tijdstip, maar had verder niet gelezen wat dat was. Maar vanaf ongeveer dat moment werkte het allemaal niet meer.

De laptop overigens Heeft een kaartje van een ander merk, en heeft geen problemen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Asus site gekeken ?
Eventueel bekende problemen met Windows Update ?
Wat staat in de eventlog ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 09:09
Heb je al geprobeerd of de kaarten functioneren in een ander slot?

Ik heb dit wel eens met een normale netwerkkaart en het verplaatsen van slot lost het weer op.

Alles is terug te redeneren naar 4